Diana Capatina, Senior Copywriter/Partener, Re:ply
Revistele de companie sunt un instrument de marketing pe care romanii inca nu l-au descoperit. Aflati de cativa ani buni sub vraja unor vehicule de comunicare “sigure” (tristul adevar este ca suntem un popor de televizomani), lasam sa treaca pe langa noi idei, concepte care in alte parti si-au dovedit de mult eficienta si priza la public.
Ce sunt revistele pentru clienti
Customer magazines sunt reviste pe care companiile le publica pentru clientii lor existenti sau potentiali. Ele arata si se comporta ca niste reviste obisnuite, au (sau ar trebui sa aiba) o grafica foarte buna si un continut editorial relevant pentru cititori; in acelasi timp, ele sunt un instrument de marketing extrem de eficient, care permite companiei care publica revista sa transmita clientilor si potentialilor clienti mesajele pe care le doreste, intr-o forma foarte atractiva si avand control total asupra acestora. Revistele sunt distribuite gratuit unui target controlat, ceea ce asigura un impact maxim al mesajelor.
Componenta importanta a mix-ului de marketing
Piata mondiala de reviste pentru clienti este uriasa. In Europa sunt publicate in fiecare an peste 3200 de titluri, iar in SUA se estimeaza ca exista nu mai putin de 50 000 de titluri. Cele mai tari 250 de branduri din Marea Britanie au reviste proprii, pe care le ofera gratuit (sau, uneori, contra cost) clientilor lor.
Companii din absolut toate industriile au vazut ca revistele de clienti produc rezultate masurabile – de la cresterea loialitatii clientilor si generarea de new business la brand awareness si cresterea vanzarilor –, dar daca e sa numim sectoarele care produc cele mai multe customer magazines, discutam despre retail si distributie (17%), servicii financiare (13%), utilitati si sectorul public (7%).
Care-s avantajele?
O companie care ofera clientilor sai o revista dedicata are o multime de avantaje.
Revistele pentru clienti au un rol important in imbunatatirea vanzarilor si a imaginii de corporatie, contribuie la cresterea loialitatii clientilor si a notorietatii brandului, diferentiaza compania de competitori si o pozitioneaza ca lider sau autoritate de piata in domeniul sau. In plus, este o modalitate foarte eficienta de folosire a bugetului de marketing si permite recuperarea unei parti din investitie prin vanzarea de spatiu publicitar. De cele mai multe ori, o companie investeste intr-o astfel de revista, per client, mult mai putin decat daca ar investi intr-o campanie de print sau in direct mail, de exemplu.
Ce se intampla in Romania
La noi, conceptul de “customer magazine” abia incepe sa-si faca loc pe agendele celor care lucreaza la marketing/comunicare in companii, in firme care ar putea crea acest gen de reviste, sunt advertiseri sau vand publicitate. In strainatate, faptul ca revista ajunge la un target atat de bine definit este un adevarat magnet pentru advertiseri, care se bat sa cumpere pagini de publicitate in customer magazines. La noi, acest trend este abia la inceput.
Cine realizeaza customer magazines
Firmele care se ocupa de crearea revistelor pentru clienti sunt putine in Romania. Re:ply este prima companie care isi propune in mod programatic sa ofere acest tip de servicii de publishing companiilor romanesti. Din cate stiu eu, customer magazine mai fac cei de la Burda, pentru Hilton (pentru ca, la nivel mondial, Grupul Burda are o divizie dedicata revistelor pentru clienti), cei de la BMG (Oblique Magazin, un ghid TV pentru Astral); Audi are un customer magazin facut impreuna cu un grup de free lanceri.
Articole recomandate:
Ce produce coachingul?
Interviu Sphera Group - Digital Client of the Year la Internetics 2024
Magic happens when we meet: Saatchi & Saatchi, Agency of the Year la Internetics 2024
Interviu Silvia Sticlea, Country Manager, Nestle Romania: Cele mai frumoase experiențe sunt cele în ...
Viitorul în digital: Despre tehnologie, autenticitate și evoluția strategiilor în marketingul digita...
Viitorul în digital: Despre curaj și relevanță
Viitorul în digital: Despre creativitate și esența umană
Recunoașterea nevoii de coaching
Pages: 1 2