Compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox își diversifică aria de servicii oferite proprietarilor de clădiri de birouri prin intermediul departamentului de Asset Services și lansează o linie de business care are ca obiectiv crearea și implementarea de programe si evenimente precum și identificarea de instrumente menite să sustină companiile chiriașe în demersurile și strategiile de a atrage și a reține angajații în birouri.
Mihaela Petruescu, Head of Asset Services Cushman & Wakefield Echinox: “Vedem o schimbare în ceea ce privește abordarea proprietarilor și a chiriașilor vizavi de spațiile de birouri. Astfel, atenția acestora s-a mutat de la a readuce oamenii la birou către a găsi cele mai bune motive de a avea un spațiu de birouri în care angajații să simtă apartenența la un brand (fie că este brand-ul companiei la care lucrează, fie că este o clădire de birouri de renume în care au sediu) și la o comunitate, care le oferă contexte valoroase de socializare, interacțiune si colaborare. În acest sens, experiența angajaților la birou a devenit extrem de importantă și este un punct relevant pe agenda tuturor decidenților. Conform celui mai recent studiu realizat de Cushman & Wakefield la nivel global – “What Occupiers Want” disponibilitatea forței de muncă și retenția talentelor reprezintă una dintre cele mai importante criterii atunci când vine vorba de deciziile legate de închiriera de spații de birouri, ceea ce se transpune în preocuparea deopotrivă a proprietarilor, cât și a chiriașilor de a crea și implementa acțiuni, programe sau evenimente pentru comunitatea din clădiri”.
Prin noua linie de business ne propunem ca împreună cu proprietarii de clădiri de birouri să identificăm nevoile angajaților atunci când vine vorba de spațiul de birouri și să implementăm soluții personalizate pentru fiecare clădire în parte în funcție de aceste nevoi.
Cea mai mare provocare pentru toate organizațiile este să înțeleagă și să se adapteze la noua abordare privind modul de lucru și să alinieze spațiile de birouri la noile comportamente.
Serviciile pe care Cushman & Wakefield Echinox le propune se bazează pe trei componente: crearea si organizarea de evenimente si actiuni pentru chiriași, servicii de digital marketing și implementarea de tehnologii prop-tech, inclusiv aplicații mobile, care să faciliteze interacțiunea dintre proprietari, companiile chiriase, angajații chiriașilor si comunitatea în care aceșțtia își desfășoară activitatea.
Departamentul de Asset Services al Cushman & Walefield Echinox administrează în prezent un portofoliu de proiecte imobiliare de aproape 500.000 metri pătrați pe toate segmentele de piață, inclusiv clădiri de birouri. Pe segmentul de birouri compania administrează o serie de clădiri emblematice din București, printre care putem aminti Floreasca Park, Tiriac Tower, Mendeleev Office 5 și Eminescu Offices.
Cushman & Wakefield Echinox are o vastă experiență în această zona, fiind implicată încă din 2019 în strategia de PR și marketing a mai multor clădiri de birouri din portofoliu. În ultimele 18 luni au fost organizate peste 100 de evenimente destinate chiriașilor și implicit angajaților acestora din clădirile administrate. La aceste evenimente au participat în total 1.500 de angajați, iar în urma chestionarelor trimise acestora posteveniment, gradul de satisfație a fost de peste 95%.
Mai mult decât atât, acest serviciu funcționează cu mare succes în multe țări unde Cushman & Wakefield este prezentă, inclusiv în Europa Centrală și de Est.