Cele mai importante edituri din România au fost prezente la cea de-a VII-a ediţie a Salonului de Carte Bookfest, ce a avut loc la Romexpo Bucureşti între 30 mai şi 3 iunie. La finalul târgului, organizatorii anunţă un număr de vizitatori mai mare decât în 2011, iar Curtea Veche Publishing estimează o creştere a vânzărilor cu 15% faţă de ediţia trecută. Titlurile atractive, preţurile cu până la 50% mai mici, tombola cu premii, dar şi prilejuirea întâlnirii publicului cu cei mai îndrăgiţi autori par a fi cheia succesului editurii la Bookfest 2012.
Cele mai căutate titluri la Curtea Veche Publishing au fost „Jamie, ministrul hranei sănătoase” de Jamie Oliver, “Eu şi Timpul. Viaţă, vocaţie, viziune“ de Margareta Pâslaru, urmate de volumul doctorului nutriţionist Mihaela Bilic, “Sănătatea are gust“, aflat în continuare între preferinţele românilor, şi “Anul Regelui“ de ASR Principele Radu al României. Atenţia cumpărătorilor s-a îndreptat, de asemenea, înspre cărţile de dezvoltare personală şi profesională, beletristică, titlurile de sănătate sau gastronomie.
În cele cinci zile ale târgului de carte, Curtea Veche Publishing a adus multe titluri noi, cum ar fi “Viscolul” de Vladimir Sorokin şi ”Prieten drag, tovarăş al răposatului”, două dintre cele mai bune volume de literatură rusă contemporană; “Eu şi Timpul. Viaţă, vocaţie, viziune“ de Margareta Pâslaru, “Jamie, ministrul hranei sănătoase“ de Jamie Oliver sau “În adâncul sufletului” de Gary Zukav şi Linda Francis, primul titlu din colecţia “EZO”, au fost alte titluri noi. Prin volumul “În apărarea pieţelor“, scris de consilierul guvernatorului BNR, Lucian Croitoru, Curtea Veche Publishing continuă să amplifice vocile specialiştilor români din diferite domenii.
Opt lansări de carte şi patru sesiuni de autografe i-au adus la standul editurii în aceste zile pe Margareta Pâslaru, Mihaela Bilic, Lucian Croitoru, Eugen Simion, Zoltán Rostás, Gheorghe Schwartz, Teodor Baconschi, alături de mulţi alţi scriitori, dar şi critici literari importanţi.
Reducerile de preţ, între 15 şi 50%, i-au atras pe vizitatori la standul editurii, alături de tombola cu 33 de premii constând în pachete formate din cărţi, dar şi produse şi servicii ce completează temele cărţilor cu o experienţă pe măsură: degustări de vin, vouchere pentru o seară relaxantă la o ceainărie, vizionarea ecranizărilor unor cărţi, participarea la cursuri de specialitate, abonamente la reviste.
Atmosfera creată la standul editurii Curtea Veche a fost şi de această dată apreciată de public, care a fost atras de spaţiul luminos, decorat cu tablouri reprezentând cele mai frumoase coperte ale cărţilor noi, dar şi de proiectul „Cititori de Curtea Veche”, care se prelungeşte în mediul online, prin albumul cu acelaşi nume de pe pagina de Facebook Curtea Veche Publishing.
Proiectul “Cititori de Curtea Veche” demonstrează preocuparea din ce în ce mai mare a editurii pentru crearea unui spaţiu de întâlnire cu cititorii prin social media. Blogul editurii, curteaveche.wordpress.com, este în acest moment primul blog al unei edituri din România, aflat între primele 100 din 63.000 de bloguri din ţară, conform zelist.ro, iar editura îşi propune să interacţioneze cu din ce în ce mai mulţi cititori prin conturile pe reţelele sociale (Facebook, Twitter).