Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cursa de 24 de ore de la Nürburgring – Avancronica

BMW

De la Sarthe în Eifel: BMW Motorsport vrea să obţină cea de-a 20-a victorie în clasamentul general al întrecerii de la Nürburgring.

La doar două săptămâni după ce a participat în cursa de 24 de ore de la Le Mans (Franţa), echipa BMW Motorsport se va afla în acest week-end în faţa unei alte întreceri clasice în anduranţă: la Nürburgring (Germania), pe varianta de circuit Nordschleife. Învingătorii de anul trecut vor avea de înfruntat o opoziţie redutabilă în cursa din regiunea Eifel, astfel că fanilor le este promisă una dintre cele mai atractive dispute din ultimii ani.

BMW a triumfat de 19 ori în cursa de 24 de ore de la Nürburgring, primul succes fiind reuşit chiar la ediţia inaugurală din 1970, atunci când un model BMW 2002 ti a încheiat primul maratonul de o zi. În 1998, un model BMW 320d a reuşit prima victorie în clasamentul general pentru un automobil cu motor diesel. Anul trecut Team BMW Motorsport s-a întors pe Nordschleife după o absenţă de cinci ani – şi a obţinut încă de la început cea de-a 19 victorie pentru BMW. În cea de-a 39-a ediţia a legendarei curse, mai bine de 50 de modele BMW se vor afla pe lista de start.

Maşina BMW M3 GT cu numărul de concurs 1 va fi pilotată de cvartetul care a câştigat anul trecut. Augusto Farfus (Brazilia), Jörg Müller (Germania), Uwe Alzen (Germania) şi Pedro Lamy (Portugalia) se vor succeda la comenzile maşinii de curse din categoria GT. Modulul cu numărul de concurs 7 va fi pilotat de Dirk Müller (Germania), Dirk Werner (Germania) şi Dirk Adorf (Germania), cel de-al patrulea pilot nominalizat fiind Lamy. În etapa ILMC de la Imola, Priaulx va fi înlocuit de Werner. Andy Priaulx (Marea Britanie) nu va face parte din cele două echipaje BMW Motorsport după ce a fost supus unui intervenţii chirurgicale la finalul săptămânii trecute. Deşi operaţia a fost încununată de succes, cursa de la Nürburgring şi etapa de la Imola (Italia), din Intercontinental Le Mans Cup (ILMC), care are loc week-endul următor, au loc prea devreme pentru ca triplul campion mondial în Campionatul Mondial de Turisme să urce în cockpitul puternicului BMW M3 GT. Recuperarea sa va dura mai multe săptămâni şi va putea reveni în competiţii imediat ce medicii îi vor da acceptul.

Mario Theissen, director BMW Motorsport: "Pentru echipa noastră, cursele se succed cu repeziciune. După locul al treilea reuşit la categoria GTE în cursa de 24 de ore de la Le Mans, ne aflăm în faţa întrecerii de pe teren propriu, la Nürburgring. Ca urmare a victoriei pe care am reuşit-o anul trecut, modelele BMW M3 GT ale echipei noastre sunt maşinile pe care concurenţa vrea să le învingă, dar este o provocare pe care o acceptăm cu plăcere. Ne aşteaptă o cursă foarte interesantă. Este păcat că Andy Priaulx nu poate face parte din echipă. Totuşi, sănătatea lui este grija prioritară, pentru că el este un membru important al familiei BMW Motorsport. Toţi cei de la BMW îi urează însănătoşire grabnică şi sperăm să-l revedem curând printre învingători. Sunt convins că echipajele noastre au capacitatea de a se lupta pentru victorie."

Charly Lamm (Team Manager): "Fără îndoială, este ceva special să concurezi la Le Mans, apoi să te îndrepţi spre varianta Nordschleife de la Nürburgring pentru a lua startul într-o altă cursă de 24 de ore în mai puţin de 14 zile. Pentru fiecare membru al echipei este o perioadă foarte intensă şi cu toţii suntem extrem de motivaţi. Le Mans ne-a oferit experienţe diverse, iar toate acestea ne oferă un plus de cunoştinţe pentru întrecerea din regiunea Eifel. Campania în campionatul de anduranţă VLN a fost una pozitivă şi am avut posibilitatea de a ne adapta cu Nordschleife, aşa că încrederea noastră este la cote maxime pentru week-endul care urmează. Toţi cei din echipă şi mai ales ceilalţi piloţi BMW trăiesc un sentiment ciudat că Andy nu face parte din cele două formule din cockpit. Totuşi sănătatea este mereu pe primul plan. Îi dorim sănătate şi îl vom ţine la curent cu evoluţia lucrurilor în week-end. Sperăm să îl revedem cât mai curând la comenzile unui BMW M3 GT."

Augusto Farfus (pilot BMW M3 GT #1): "De-a lungul ultimelor săptămâni, programul nostru a avut un ritm susţinut. După Le Mans am mers în Brazilia, pentru a sta cu soţia şi cu noua noastră fiică. Naşterea copilului mă motivează şi mai mult pentru cursa de la Nürburgring. M-am bucurat foarte mult pentru victoria de anul trecut şi repetarea rezultatului ar fi ceva senzaţional. Vom da totul pentru o asemenea reuşită."

Jörg Müller (pilot BMW M3 GT #1): "Oricine ştie cât este de dificil să învingi pe Nordschleife. Dar mereu luăm acest aspect în considerare. Dacă te uiţi cât de mult a lucrat fiecare membru, atunci îţi este clar că obiectivul nostru este repetarea victoriei de anul trecut. Motivaţia este fantastică, dar, dacă vrem să îndeplinim ceea ce ne-am propus, totul trebuie să funcţioneze perfect. Avem un respect deosebit pentru concurenţă."

Uwe Alzen (pilot BMW M3 GT #1): "Cel mai probabil, va fi dificil să repetăm succesul din 2010. Cu siguranţă vom încerca. În 2011, concurenţa este şi mai puternică decât anul trecut. Sunt convins că avem un pachet foarte bun. Norocul, evident, joacă şi el un rol. Nordschleife este locul în care nu strică să profiţi de şanse atunci când cineva ţi le oferă."

Pedro Lamy (pilot BMW M3 GT #1/7): "Sunt mândru că am reuşit să câştig de câteva ori cu BMW pe Nordschleife. La fel de bine ştiu că întrecerea din acest an va fi foarte dificilă. Nu ne putem permite erori şi trebuie să ne găsim un ritm bun. Dacă ne vom apropia de partea finală fără să fi avut probleme, atunci avem o şansă bună să ne impunem. Anul acesta fac parte din ambele echipaje. Cred că vorbesc în numele tuturor când îi urez lui Andy însănătoşire rapidă."

Dirk Müller (pilot BMW M3 GT #7): "Cursa de 24 de ore de la Nürburgring este punctul de maxim interes al anului. Personal, consider că aceasta este mult mai importantă decât cursa de 24 de ore de la Le Mans, pentru că Nordschleife este locul unde ne putem lupta pentru victoria în clasamentul general. Ador acest circuit, iar entuziasmul fanilor este unic."

Dirk Werner (pilot BMW M3 GT #7): "Anul trecut, am avut potenţialul de a fi în dispută pentru un loc fruntaş de-a lungul întregii curse de la Nürburgring – aşa cum au demonstrat şi coechipierii noştri care au câştigat. Sper ca anul acesta să reuşim mai mult. Obiectivul meu este să termin cursa şi să înregistrez o clasare bună în fruntea clasamentului."

Dirk Adorf (pilot BMW M3 GT #7): "Îmi doresc cu disperare o victorie în cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Am concurat de mai multe ori aici şi am fost chiar şi pe podium. Dar victoria a fost – şi rămâne – cea mai mare ambiţie a mea. Voi face tot posibilul pentru a-mi îndeplini acest vis. Speranţele cresc cu fiecare zi."

Andy Priaulx: "Nimic nu urăsc mai mult decât să lipsesc de la o cursă, dar trebuia să fac această operaţie şi programarea a fost cea mai potrivită acum. Vreau să mulţumesc tuturor celor de la BMW Motorsport pentru atenţia şi insistenţa cu care au pus sănătatea mea pe primul plan. A fost soluţia cea mai raţională să am această intervenţie chirurgicală şi apoi să pot concura la capacitate maximă pentru restul sezonului. Nu sunt un pacient bun pentru că-mi voi presa doctorii să-mi dea undă verde pentru o revenire rapidă pe circuit."

München / Bucuresti, 23.06.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.