Reprezentaţie bună în "Infernul Verde": BMW Sports Trophy Team Marc VDS a încheiat pe locul al doilea cursa de 24 de ore de la Nürburgring (Germania). După 156 de tururi, #25 BMW Z4 GT3 a trecut linia de sosire a celei de 43 ediţii a clasicei de anduranţă la doar 40,729 secunde de maşina învingătoare. A fost cea mai strânsă sosire din istoria evenimentului, începută în 1970. Maxime Martin (Belgia), Lucas Luhr (Germania), Markus Palttala (Finlanda) şi Richard Westbrook (Marea Britanie) s-au aflat pe rând în cockpitul maşinii de-a lungul celor 24 de ore şi, asemenea întregii echipe, au avut performanţe impresionante. Cu toate acestea, în finala au ratat de puţin ceea ce ar fi putut fi a 20-a victorie BMW în clasamentul general.
BMW Sports Trophy Team Marc VDS a repetat rezultatul său din 2013, când a încheiat pe locul al doilea cu BMW Z4 GT3 – din nou cu Martin la volan. Cea de-a doua maşină BMW Sports Trophy Team Marc VDS a obţinut şi ea un rezultat excelent în faţa a 200.000 de spectatori: Dirk Adorf (Germania), Augusto Farfus (Brazilia), Nick Catsburg (Olanda) şi Jörg Müller (Germania) s-au aflat la comenzile maşinii #26 şi au ratat la limită o clasare pe podium, încheind pe locul al patrulea. Catsburg a înregistrat cel mai rapid tur al întregii curse, în turul 120, cu timpul de 8:18,690.
Modelul #17 BMW Z4 GT3 al echipei Walkenhorst Motorsport, pilotat de Felipe Laser (Germania), Michela Cerruti (Italia), pilotul BMW în USCC John Edwards (SUA) şi Daniel Keilwitz (Germania), a ocupat în final poziţia a şasea, completând reuşita BMW. Cealaltă maşină, #18, a trecut linia de sosire pe locul al 15-lea. În contrast, BMW Sports Trophy Team Schubert a avut parte de o cursă plină de ghinion: ambele BMW Z4 GT3, cu numerele de concurs 19 şi 20, au fost obligate să abandoneze în urma unor accidente.
"De-a lungul acest 24 de ore am putut vedea aproape tot ceea ce face ca această clasică de anduranţă să fie atât de pasionantă", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "Într-o cursă disputată, am ocupat locul al doilea şi am fost la un pas de a obţine victoria. Acesta este un rezultat fantastic pentru BMW Z4 GT3 la ultima sa apariţie cu susţinere oficială – mai ales în condiţiile unei concurenţe foarte puternice. Chiar dacă nu am reuşit să obţineam cea de-a 20-a victorie în clasamentul general, combinaţia dintre munca perfectă realizată de echipă şi piloţi şi o maşină robustă şi matură a făcut ca întrecerea să fie foarte interesantă până la final. Cvartetul de piloţi, care au conlucrat foarte bine, merită o menţiune specială: Lucas Luhr, Maxime Martin, Richard Westbrook şi Markus Palttala nu s-au lăsat distraşi de nici o problemă – chiar şi în condiţii foarte dificile. Au fost rapizi atunci când au trebuit să fie, dar şi calmi atunci când a fost necesar. Au făcut o treabă foarte bună. Cea de-a doua maşină BMW Sports Trophy Team Marc VDS a făcut şi ea o cursă foarte bună. A retrogradat un pic din cauza unor probleme la pit stopuri, dar a reuşit să obţină un rezultat bun."
"Chiar dacă suntem mulţumiţi de rezultatul general, nu pot să nu-mi exprim regretele pentru BMW Sports Trophy Team Schubert. Echipa a făcut o treabă foarte bună – dar s-a văzut din nou cât de repede se poate schimba norocul aici, în regiunea Eifel. Două averse bruşte, două momente cu emoţii pentru Claudia şi Dirk şi brusc ţi se refuză orice şansă de victorie. Echipa Walkenhorst a reuşit şi ea o cursă fantastică: maşina #17 a avut o cursă perfectă şi a încheiat pe un loc excelent, al şaselea. O altă performanţă bună a venit din partea echipei Sorg Rennsport în BMW M235i Racing Cup: locul al 25-lea în clasamentul general – nu trebuie ignorat acest rezultat. Şi modelul BMW M235i Racing pentru presă a rulat perfect. Piloţii au demonstrat o constanţă incredibilă şi, în cele din urmă, au încheiat pe locul al 42-lea în ierarhia generală. Aş vrea să evidenţiez şi decorul extraordinar pentru această cursă: marea comunitate de fani a creat o adevărată atmosferă de festival. Chiar dacă vin aici de mulţi ani, această ediţie a fost una aparte. Iar acest lucru este notabil ţinând cont de evenimentele tragice din perioada de pregătire. Cu toate acestea, am văzut că măsurile adoptate s-au dovedit eficiente, mulţumită şi disciplinei pe care au etalat-o concurenţii. În acest moment, vreau ca podiumul nostru să-l dedic memoriei spectatorului decedat acum câteva săptămâni. Felicitări echipei Audi WRT."
Categoria BMW M235i Racing Cup, care a avut 14 maşini la start, s-a încheiat cu victoria echipajului format din Michele Di Martino (Germania), Moritz Oberheim (Germania), Kevin Warum (Germania) şi Torsten Kratz (Germania), care a reprezentat echipa Securtal Sorg Rennsport. Aflaţi la comenzile maşinii #301, cei patru cu încheiat pe locul al 25-lea la "general".
#235 BMW M235i Racing, în care doi jurnalişti de motorsport – Bernd Ostmann (Germania) şi Christian Gebhardt (Germania) – au concurat alături de juniorul BMW Motorsport Victor Bouveng (Suedia) şi Harald Grohs (Germania), a reuşit o cursă de succes, câştigând categoria SP 8T şi încheind pe poziţia a 42-a în clasamentul general. A fost a 30-a ediţie în care Grohs a luat startul în cursa de 24 de ore de la Nürburgring – şi ultima pentru el, aşa cum a anunţat după sosire.
BMW Sports Trophy Team Schubert
# 19 BMW Z4 GT3, Dirk Werner (Germania), Marco Wittmann (Germania), Dirk Müller (Germania), Alexander Sims (Marea Britanie) – abandon
#20 BMW Z4 GT3, Claudia Hürtgen (Germania), Dominik Baumann (Austria), Jens Klingmann (Germania), Martin Tomczyk (Germania) – abandon
BMW Sports Trophy Team Marc VDS
# 25 BMW Z4 GT3, Maxime Martin (Belgia), Lucas Luhr (Germania), Richard Westbrook (Marea Britanie), Markus Palttala (Finlanda) – locul 2
#26 BMW Z4 GT3, Dirk Adorf (Germania), Augusto Farfus (Brazilia), Nick Catsburg (Olanda), Jörg Müller (Germania) – locul 4
Walkenhorst Motorsport powered by Dunlop
# 17 BMW Z4 GT3, Felipe Laser (Germania), Michela Cerruti (Italia), John Edwards (SUA), Daniel Keilwitz (Germania) – locul 6
#18 BMW Z4 GT3, Henry Walkenhorst (Germania), Ralf Oeverhaus (Germania), Christian Bollrath (Germania), Stefan Aust (Germania) – locul 15
BMW M235i Racing media car
#235 BMW M235i Racing, Bernd Ostmann (Germania), Christian Gebhardt (Germania), Victor Bouveng (Suedia), Harald Grohs (Germania) – locul 1 (SP 8T)