Cursul Relaţii Publice în Afaceri propune înţelegerea conceptului de imagine şi a importanţei sale pentru companii, cunoasterea activităţilor principale de PR, a elementelor de bază pentru realizarea unei strategii de relaţii publice; aflarea şi aprofundarea detaliilor despre materialele importante în cadrul activităţii de relaţii publice precum şi noţiuni despre specialistul în relaţii publice şi gestionarea crizelor. Sunt propuse teme practice de realizare de comunicări interne, comunicate de presă şi majoritatea activităţilor care ţin de domeniul relaţiilor publice dintr-o firmă.
Cursul PR – Relatii Publice în Afaceri – se adresează persoanelor care au cunoştinţe începător sau uşor spre mediu în domeniu. Detalii //www.academiadeafaceri.ro/relatiipublice.html
Programa detaliată
Lecţia 1- Imaginea, identitatea si marca in relatiile publice
1.1. Identitatea si marca
1.2. Strategia de creare a marcii/identitatii de marca
1.3. Structuri de identitate (monolitica, girata, centrata pe brand)
1.4. Imaginea – ce este si importanta ei (autoimaginea, imaginea dorita, proiectata, receptata)
1.5. Evaluarea imaginii companiei
1.6. Avantajele utilizarii relatiilor publice
1.7. Importanta modului in care esti perceput
Lecţia 2 – Activităţi de relaţii publice
2.1. Cercetarea si evaluarea imaginii
2.2. Relatiile cu mass-media si monitorizare si evaluare
2.3. Comunicarea permanenta
2.4. Redactarea materialelor diverse
Lecţia 3 – Evenimentele, comunicarea interna si alte activitati
3.1. Gestionarea evenimentelor, etape in organizarea evenimetelor
3.2. Gestionarea relatiilor cu comunitatea, cu furnizorii, actionarii etc.
3.3. Consultanta pentru problemele publice si lobby
3.4. Comunicarea interna
3.5. Concluzie
Lecţia 4 – Strategiile de relatii publice
4.1. Analiza de context
4.2. Analiza SWOT in PR
4.3. Scopul si obiectivele unei strategii de relatii publice
4.4. Publicul-tinta
4.5. Mesajele unei strategii de PR
4.6. Selectarea canalelor media adecvate
4.7. Activitatile de relatii publice (promotiile si CSR)
4.8. Evaluarea strategiei
4.9. Concluzii
Lecţia 5 – Specialistul in relatii publice
5.1. Caracteristicile specialistului in PR
5.2. Atributiile unui PR-ist (asistent, pr manager, account manager)
5.3. Omul si specialistul in relatii publice, reguli de etica si deontologie
Lecţia 6 – Materiale importante in relatiile publice
6.1. Comunicatul de presa
6.2. Stirea de presa
6.3. Mapa/dosarulde presa
6.4. Discursul
6.5. Company profile-ul
Lecţia 7 – Relatii publice in-house si outsourcing
7.1. Relatii publice in-house
7.1.1. PR in companiile mici si foarte mici
7.1.2. Relatiile publice in companii medii si mari
7.2. Outsourcing – colaborari externe
7.2.1. Outsourcing complet
7.2.2. Colaborari externe partiale
7.2.3. Reprezentarea companiei
7.3. Firma de PR si relatia cu clientii
7.4. Masurarea activitatii de relatii publice
Lecţia 8 – Relatiile publice online
8.1. Ce este e-PR si avantajele oferite companiei
8.2. Comunicarea online
8.3. Neticheta
8.4. Monitorizarea
Lecţia 9 – Instrumente de PR online
9.1. Website-ul companiei
9.2. Blogurile – de companie
9.3. Posta electronica
9.4. E-PR-ul prin articole si comunicate de presa
9.5. Newsletterul
9.6. Alte mijloace
9.6.1. Evenimentele online
9.6.2. Listele de discutii
9.6.3. Newsgroup-ul
9.6.4. Microsite-urile
9.6.5. Forumul
9.6.6. Schimb reciproc de link-uri
9.6.7. Bannerele
9.6.8. Mijloacele de instant messaging si discutiile online
Lecţia 10 – Gestionarea crizelor in relatiile publice
10.1. Elemente generale (conflictul, dezacordul, escaladarea, tensiunea)
10.2. Tipuri de crize (organizationale, de imagine, mediatice…)
10.3. Metode de gestionare a crizelor
10.4. Comunicarea pe timpul crizei
10.5. Studii de caz – Tylenol, Exxon
10.6. Concluzii finale
Cursul se desfăşoară pe site-ul AcademiadeAfaceri.ro. Vă puteţi înscrie oricând la acest curs accesnd acest link.
Asistentul cursului este Loredana Pascal – despre care puteţi afla mai multe amănunte de aici.
AcademiadeAfaceri.ro oferă cursuri profesioniste pentru o carieră de succes şi a fost lansată în anul 2004 sub forma unui site specializat de e-learning. Sistemul de e-learning Academia Britanică de Afaceri şi Comunicare este rezultatul activităţilor de cercetare şi studiere a mediului de afaceri românesc, a sistemelor de e-learning existente pe piaţă şi a tehnicilor moderne de pedagogie, rezultând un serviciu nou orientat spre nevoile clientului, special creat pentru a răspunde nevoilor de perfecţionare actuale.