oportunităţi inepuizabile pentru investitorii în publicitate
Raportul ViewerTrackTM privind audienţa globală TV realizat de Initiative Futures estimează o modificare de 10% a telespectatorilor Cupei Mondiale 2006 comparativ cu FIFA 2002, înregistrându-se audienţe neobişnuit de mari la categoria femei şi adulţi din clasa superioară
Cupa Mondială 2006 a generat unele dintre cele mai mari audienţe globale TV pentru un eveniment sportiv internaţional, dar şi unele dintre cele mai mari audienţe înregistrate pentru un eveniment de orice fel difuzat de telviziune. Finala a atras o audienţă medie live de 284 de milioane de persoane, adică dublul audienţei globale atinse de Ceremonia de Deschidere a Jocurilor Olimpice de la Atena şi triplul audienţei globale a Super Bowl în 2005.
Totuşi, cel mai interesant aspect pentru sponsori şi investitori în publicitate este cel legat de profilul demografic al audienţei Cupei Mondiale. Pe lângă faptul că a atras cu circa 10% mai mulţi telespectatori decât ediţia 2002, Cupa Mondială 2006 a generat audienţe bune şi în segmentul femei şi adulţi din clasa superioară semnificativ mai mari decât până acum.
Fotbalul este cel mai popular sport în întreaga lume, iar Cupa Mondială este cea mai populară competiţie din calendarul internaţional al fotbalului. Cupa Mondială 2006 s-a ţinut în Germania, astfel încât meciurile au fost difuzate în direct la ore convenabile atât pentru fanii din Europa, cât şi pentru cei din America de Sud, în special în comparaţie cu ediţia din 2002 din Japonia/ Coreea de Sud. Toate favoritele dinaintea începerii meciurilor au supravieţuit de asemenea fazei grupelor, spre deosebire de Cupa Mondiala 2002 care a determinat un număr mare de eliminări ale unor echipe importante, inclusiv Franţa.
Nici chiar noile posibilităţi de vizionare a meciurilor din afara casei şi de digital media nu au putut determina fanii să nu vizioneze meciurile preferate acasă, în direct. La nivelul celor 54 de pieţe care au făcut obiectul studiului Initiative, audienţa cumulată medie a Cupei Mondiale 2006 a depăşit 5,9 miliarde de persoane. Cu alte cuvinte, fiecare dintre cele 64 de derby-uri a fost vizionat live, în medie, de către 93 de milioane de oameni. Acest număr este identic cu cifra telespectatorilor care au urmărit anul trecut Super Bowl acasă.
41% din audienţa globala a fost reprezentată de femei, această ediţie a campionatului atrăgând cel mai mare număr de fane din istoria Cupei Mondiale. Competiţia din acest an a fost bogată, ca întotdeauna, în branduri pentru bărbaţi. Însă, având în vedere că numărul de femei care au urmărit Cupa Mondială s-a apropiat de numărul bărbaţilor, s-a cam distrus mitul că, vara aceasta, femeile au fost neglijate în timpul celui mai important eveniment sportiv al anului. Această schimbare ar putea genera o abordare mixtă a audienţei în viitor din punctul de vedere al targetului vizat.
Adulţii din clasele superioare au urmărit, de asemenea, Cupa Mondială din 2006 într-un număr fără precedent. În anumite pieţe cheie, cum ar fi Germania, Spania şi China, profilul audienţei Cupei Mondiale 2006 a fost mai ridicat decât cel al Formulei Unu. Ceea ce înseamnă că World Cup reprezintă o oportunitate excelentă pentru investitorii în publicitate care doresc să atingă acest target specific.
Finala a fost, deloc nesurprinzător, cel mai vizionat meci din Cupa Mondiala 2006, urmat de cele două semifinale. Toate meciurile care au atras cele mai mari audienţe medii globale au debutat seara – ora locală a Germaniei, deci în direct în prime-time în Europa şi după-amiaza în America de Sud.
La ediţia din 2002, telespectatorii au apreciat cel mai mult atacurile şi dinamica jucătorilor brazilieni, aceasta fiind declarată cea mai populară echipă. Deşi în Cupa Mondială 2006 Brazilia a pierdut în sferturile de finală în favoarea Franţei, echipa tot a atras a doua cea mai mare audienţă medie pe meci. În general, doar jocul Franţei a fost mai popular, la acest lucru contribuind şi prezenţa francezilor în semifinală şi finală. Celelalte cinci echipe din topul audienţei medii în direct pe derby au fost semifinalistele.
{mosloadposition user10}