Autor: Gabriela Streza, Business Development Director, Valoria
Evoluțiile din mediul de business aduce și probleme de marketing, pe care companiile mari și mici ar fi bine să le abordeze proactiv, dar din păcate puține vor proceda așa.
O parte din ceea ce echipele de marketing au planificat pur și simplu nu va funcționa deoarece comportamentele de cumpărare dn B2B și B2C sunt puternic alterate/schimbate de impactul pandemiei, iar predispoziția de a cumpăra (buying propensity) este mult scăzută.
Chiar și în aceste condiții, multe companii sunt rezistente la implementarea coerentă a strategiilor de maketing digital, integrate cu cele de vânzare. Dar pentru a reuși managerii trebuie să fie conștienți de tendințele majore care vor marca anul 2021 în aceste domenii. Iată care sunt aceste tendințe alături de recomandări și sfaturi privind implementarea lor.
1. Video pentru vânzări
Pentru a genera oportunități de vânzare, încetați să mai trimiteți e-mailuri cu ”tone” de text și începeți să trimiteți videoclipuri. Aproximativ 60% dintre oameni sunt ”vizuali”, ceea ce înseamnă că preferă să privească pentru a afla lucruri noi decât să citească.
Oricum, suntem toți bombardați de e-mailuri, iar videoclipurile au o șansă mult mai mare să iasă în evidență.
De aceea puneți la punct o strategie puternică de video marketing dusă dincolo de partea de atragere a atenției și generare a intenției. Gândiți o strategie inclusiv pentru videoclipurile trimise diect către clienții actuali și potențiali.
2. Webinarii
Seminariile web – webinariile – au explodat pe internet în 2020 și vor continua să atragă audiențele și în 2021 atunci când sunt bine făcute, când au subiecte bune și invitați de marcă.
O altă tendință din această zonă ține de crearea de conținut interactiv livrat prin intermediul formatului de tip webinar. Recomandarea mea este să puneți pe agenda anului viitor evenimente online mai mari, cu agende mai lungi și conținut mai bogat.
De exemplu, în loc de un webinar de 45 de minute, faceți un program cu trei segmente, care să țină trei ore.
Oamenii participă webinarii ca să le pună întrebări experților sau să discute un anumit punct și să facă brainstorming împreună. Formatul de webinar are potențial pentru a genera un număr semnificativ oportunități de vânzare în 2021.
3. Chat-ul pentru vânzări
În 2020, echipele de vânzări au căutat noi modalități de a interacționa cu potențialii clienti, iar chat-ul a prezentat o opțiune excelentă. În loc să telefoneze sau să solicite clienților să sune, aceștia au fost contactați sau solicitați să interacționeze prin chat.
Avantajul principal este acela că le oferă oamenilor acces instantaneu la reprezentanții de vânzări, care le pot prezenta oportunitățile, le pot trimite foarte ușor informații suplimentare și, cel mai important, le pot colecta comenzile.
În multe domenii de activitate, acesa este noul normal pentru a iniția oportunități de vânzare și este o tactică ce merită luată în considerare.
4. Experiențe personalizate
Anul 2021 accentueaxă tendința de marketing one-to-one în loc de marketing one-to-many. Conținutul, e-mailurile, paginile web și mesajele sociale trebuie adaptate persoanelor: în funcție de rol, de industrie, de companie și chiar de caracteristicile psihografice.
Companiile B2C fac acest lucru de ani de zile, iar acum este timpul ca și companiile B2B să le ajungă din urmă. Diferențele de performanță aduse de personalizare sunt semnificative și contribuie la creșterea tuturor indicatorilor de brand și de vânzări.