Investitorul român Cristian Pandel, proprietarul Memento Group, din care face parte şi agenţia de turism Christian Tour, se reinventează ȋn pandemie şi lansează un concept inovativ de “farmacie” a viitorului, un magazin de familie dedicat sănătăţii şi stării de bine, sub brandul Yuga.
Primul magazin Yuga va fi deschis oficial pe 17 decembrie a.c., într-un spațiu de 800 mp amplasat ȋn incinta Centrului Comercial Auchan Titan din București, pentru anul viitor fiind preconizate încă patru deschideri de magazine, cu o suprafață de minim 1.000 mp fiecare. Totodată, investitorul mizează şi pe platforma e-commerce yuga.ro, care a fost lansată deja şi este complet funcţională.
„Ȋn această perioadă provocatoare de pandemie am ajuns să conştientizăm cel mai bine cât de important este să ne ȋngrijim de sănătatea corpului, dar mai ales de sănătatea mentală. Vacanţele sunt “medicamentele” noastre pentru o stare de bine, pentru clipe de fericire şi poftă de viaţă. Suntem lideri în piaţa de turism din România și clienții ne iubesc pentru vacanțele memorabile, iar de acum ne propunem să le oferim mai mult decât vacanţe. Să oferim alternative pentru un stil de viaţă sănătos tot timpul anului, nu doar ȋn vacanţă. Vom aduce la ȋndemâna oricui, la preţuri accesibile, produse care susţin sănătatea şi starea de bine a familiei la toate nivelurile. Yuga este mai mult decât un brand de retail, este o alternative pentru un stil de viaţă armonios. Prin această „farmacie a viitorului” ȋnţelegem să abordăm sănătatea integrat şi să educăm publicul că starea de bine izvorăşte din surse multiple şi interdependente: de la hrana pe care o mâncăm, la cosmeticele pe care le punem pe piele ori suplimentele şi remediile naturiste pe care le utilizăm şi apelând ca ultimă soluţie la tratamentele alopate, chimice.”, declară Cristian Pandel, proprietarul Yuga.
Pandel spune că ȋmpreună cu echipa sa, lucrează la acest proiect amplu de mai bine de 18 luni. „De când ne-am dat seama că ȋn România, segmentul retail dedicat sănătăţii şi familiei are nevoie de un suflu proaspăt, de un concept inovativ. Iar perioada de pandemie din ultimele luni ne-a dovedit ȋncă o dată importanţa şi necesitatea retailului adaptabil, modern şi aproape de nevoile clientului. Acest lucru ne-a impulsionat să accelerăm proiectul şi să ȋl aducem pe piaţă ȋntr-un timp record.”
Yuga mizează pe patru piloni principali care să acopere necesarul unei familii pentru o viaţă echilibrată şi fericită. Noul concept venind în întâmpinarea familiilor tinere care au un stil de viaţă activ, modern, cu accent pe sănătate, mişcare, educaţie, grijă pentru natură şi dorinţa de a profita de fiecare moment.
„Yuga este de genul feminin, se adresează familiei şi elementului central ce defineşte familia – mama.”, completează Cristian Pandel.
„Sortimentul variat pe care l-am ales pentru acest concept nou, este inspirat din modelul american de retail, centrat pe abordarea holistică a sănătăţii. Yuga are la bază patru piloni principali: Yummy Yuga – magazinul alimentaţiei sănătoase, organice şi naturale; Mama Yuga – magazinul mamei, copilului şi al familiei; Travel Yuga – magazinul celor activi (care va include atât o agenţie de turism, cât şi bunuri necesare ȋn diverse activităţi sportive şi călătorii) şi Pharma Yuga – magazinul de vitalitate (drogherie naturistă şi farmacie alopată).”, mai spune Pandel.
Ȋn acest moment ȋn magazinul din Titan sunt listate peste 20.000 produse, iar platforma online numără ȋn jur de 25.000 articole, incluzând şi o serie de produse comercializate ȋn sistem marketplace. Noul business lansat acordă o atenţie sporită fluidizării procesului de vânzare online şi livrării rapide, direct la uşa cumpărătorului sau prin ridicare direct din magazin.
Ȋn acest sens având la dispoziţie infrastructura solidă a Memento Group, construită ȋn peste 20 ani de activitate: flota de autovehicule a MementoBUS; autogara Central Bus Station şi spaţiile adiacente acesteia sau sediile agenţiilor de turism din toată ţara, unde vor fi amplasate şi puncte de livrare Yuga.
Bugetul de investiţii ȋn noul proiect pentru primii 3 ani, se ridică la circa 10 milioane de euro, finanţarea iniţială fiind susţinută din linii de credit.
După această primă fază de lansare, compania intenţionând să acceseze şi alte surse de finanţare alternativă sau parteneriate strategice. Pentru primul an de activitate, investitorul estimează o investiţie medie de 1.5 milioane euro ȋn magazinul fizic din Titan, iar pentru platforma online investiţia iniţială va ajunge la circa 1 milion de euro.
„Previziunile pentru primul an de funcţionare sunt de vânzări ȋn valoare de circa 10 milioane euro pe toate canalele de distribuţie (online si offline) ale proiectului Yuga.”, completează Pandel.