Din pacate, in Romania, chiar si in marile companii, departamentul de comunicare cu greu reuseste sa se pozitioneze ca rol de consilier in luarea deciziilor, ramanand de cele mai multe ori in stadiul de executant. Se numeste gresit departament de comunicare acel departament care trimite din cand in cand comunicate de presa cu informatii dictate de directorul general si organizeaza de doua ori pe an petrecerile pentru angajati. Multi manageri de companii irosesc o resursa importanta permitandu-si sa atribuie un rol atat de mic unui departament care ar putea aduce multa valoare companiei.
Cum se integreaza comunicarea in cadrul corporatiei
Un alt rol esential al departamentului de comunicare este acela de a superviza foarte indeaproape imaginea companiei. Pentru ca nu numai departamentul de comunicare comunica in numele companiei, ci si fiecare angajat care intra in contact cu furnizorii sau clientii, de exemplu, el trebuie sa se asigure ca fiecare angajat reprezinta compania in conformitatea cu standardele acesteia de imagine. Din pacate, sunt foarte multe situatiile in care angajatii de nivel ierarhic inferior nu au nici cea mai mica idee despre cultura si imaginea companiei, pentru simplu fapt ca nimeni nu considera ca merita efortul ca acestia sa fie informati. Este o eroare grava, pentru ca de cele mai multe ori acestia intra in contact mult mai mult cu publicul dacat managerii, care raman in birourile lor de dimineata pana seara si calculeaza marje de profitabilitate. De aceea, in strategia de comunicare a imaginii companiei, este esential ca fiecare angajat sa fie informat si sa sa isi insuseasca foarte bine aceasta informatie.
In afara comportamentului angajatilor, departamentul de comunicare supervizeaza toate tipariturile companiei, toate mesajele catre presa, toate materialele promotionale, toate evenimentele sponsorizate, ect., intr-un cuvant, absolut tot ceea ce direct sau indirect este legat de imaginea companiei.
In acelasi timp, prin natura faptului ca este departamentul cel mai expus la informatii din interior si din exterior, un departament bun de comunicare are un ROL PROACTIV in strategia de management, prin permanenta adaptare a strategiei de comunicare la schimbarile de mediu.
! De retinut: Departamentul de comunicare are rol de stricta supervizare a imaginii companiei in interioarul si exterioarul acesteia si va aborda in mod proactiv schimbarile de mediu sesizate.
De resursele disponibile in departamentul de comunicare au desea nevoie si alte divizii ale organizatiei. Aici se pot obtine informatii despre publicurile organizatiei, despre climatul socioeconomic si politic in care organizatia functioneaza si despre diversele mijloace de comunicare.
Claudia Ion
Avand o experienta de peste 6 ani in domeniul PR, in companii de prestigiu ca: Ogilvy Public Relations Worldwide, D’Arcy PR, 2activePR, Mmd Public Relations, Claudia Ion s-a alaturat echipei Help Net in octombrie 2004. Si-a pus in acesti ultimi ani amprenta asupra unui numar important de evenimente din business-ul romanesc, pentru ca anul trecut sa fie project manager de comunicare pentru cel mai mare eveniment international tinut vreodata in Romania – al 23-lea Congres al Uniunii Postelor Universale.
Absolventa a Academiei de Studii Economice, specializarea Relatii Economice Internationale; Master: 1. Matricula de Honor in Marketing International la Universitatea ESIC, Madrid si 2. Management Cultural la SNSPA, Bucuresti. In plus, Claudia Ion este lector la cursul de Relatii Publice la Institutul Irecson.{/viewonly}
{mosloadposition user10}
Articole recomandate:
Ce produce coachingul?
Interviu Sphera Group - Digital Client of the Year la Internetics 2024
Magic happens when we meet: Saatchi & Saatchi, Agency of the Year la Internetics 2024
Interviu Silvia Sticlea, Country Manager, Nestle Romania: Cele mai frumoase experiențe sunt cele în ...
Viitorul în digital: Despre tehnologie, autenticitate și evoluția strategiilor în marketingul digita...
Viitorul în digital: Despre curaj și relevanță
Viitorul în digital: Despre creativitate și esența umană
Recunoașterea nevoii de coaching
Pages: 1 2