Agenţia de marketing online Today’s a cercetat căutările efectuate de români pe Internet în ceea ce privește serviciile medicale de care aceștia sunt interesați.
Analiza arată că există numeroase servicii pentru care potenţialul de a atrage clienţi noi este foarte mare, de la clinici stomatologice sau maternităţi private şi până la operaţii estetice.
Potrivit Today’s, clinicile sunt sfătuite să ia în calcul o investiţie minimă de 600 de euro pe lună. Banii alocați publicității necesare pe motorul de căutare Google, cel mai popular în România, asigură o vizibilitate cât mai mare. Spre deosebire de alte domenii, costurile de publicitate (per click) de căutare pe Google despre segmentul medical este de două-trei ori mai mare decât cel din alte industrii, cum ar fi fashion sau electroIT. Mai mult, trebuie ținut cont că interesul celor care fac research online pentru astfel de servicii este mai mare în situații urgente. Astfel, timpul petrecut pe Google poate fi doar de o zi sau se poate reduce la o singură căutare, atunci când cererea e specifică.
În ceea ce privește targetarea, cei mai căutaţi termeni de români pe Google sunt cei generali („clinici private“, „clinici private oras“, „spital privat“, „spital particular“, „analize medicale“), specifici în funcţie de analizele dorite („unde pot face EKG“, „unde pot face radiografie dentara“) sau despre afecţiuni pentru care doresc tratament („dureri de coloana“, „dureri in piept“, „dureri de inima“, „obezitate“). Mai mult, stomatologia este un domeniu despre care românii caută deseori informaţii, cele mai multe fiind de tipul „implant dentar“, „cabinet stomatologic“, „aparat dentar“, „albirea dintilor“, „proteza dentara“ sau „stomatologie copii“.
Trebuie menționat și că în ultimul an s-a observat o creştere de 20-30% în ceea ce priveşte căutările efectuate pe dispozitivele mobile pentru a obţine informaţii despre un anumit spital privat, spre exemplu. Cele mai accesate portaluri de românii care caută sfaturi medicale au, potrivit estimărilor Google, chiar si cu 20% mai mult trafic prin mobile decât de pe desktop.
Un studiu realizat de Google în privinţa populaţiei din România indică o legătură între informarea prin Internet şi achiziţia serviciilor medicale, iar mai mult de jumătate din respondenţi au menționat că, înainte de a lua o decizie în acest sens, caută detalii online. Acelaşi studiu a relevat cele mai importante informaţii pe care oamenii le caută şi le iau în calcul în decizia de achiziţie a serviciilor medicale. Topul este constituit din preţ, programul de lucru, zona în care se situează şi recenziile altor persoane.