Clasamentul primelor cinci agenții cu cele mai multe puncte din cadrul ediției Internetics 2015 arată astfel: Webstyler 74 de puncte, Publicis Romania 69 de puncte, Leo Burnett Romania 39 de puncte și Jazz și Digital Star cu câte 31 de puncte.
Webstyler a obținut cel mai mare punctaj din competiție – 74 de puncte – pentru premiile câștigate cu campaniile Fans’ Arena (Federația Română de Fotbal) și Misspelling on Sale pentru Westwood – Domo. Webstyler a adunat două premii de câte 10 puncte – în secțiunea Viral Non Video și Online PR Special Projects (ambele pentru Fans’ Arena) și două premii de câte 25 de puncte, la Interactive Campaigns – pentru Westwood în Durables (Digital Component of an integrated campaign) și pentru FRF în Art, Culture, Media & Entertainment (Full Digital Campaign). La acestea se adaugă două nominalizari pentru Danone/Aptamil – The Digital Motherhood Assistant și Merry Sharing de la Telekom. Nominalizarea valorează 2 puncte.
Publicis s-a clasat pe a doua poziție, cu 69 de puncte, în lupta pentru Agenția Anului datorită premiilor obținute pentru ACR, Pegas și Orange. Agenția a obținut trei premii de câte 10 puncte – în secțiunile Websites (pentru ACR), Mobile Apps (Orange) și Mobile Campaigns (Pegas) și un premiu în valoare de 25 de puncte pentru Pegas, la Interactive Campaigns – Full Digital Campaign, în secțiunea Durables. La aceste premii se adaugă și alte șapte nominalizări în secțiunile Social Media Apps (Garnier BB Cream), Social Media Special Mechanics (campania #seatbeltb00bing facuta pentru ACR), Mobile Campaigns (Nescafe – Sha la la Wake Up), Mobile Websites (ACR Street View Test), Digital Brand Experience (tot pentru ACR Street View Test) și două la Interactive Campaigns – Digital Component of an integrated campaign, în sectiunile FMCG – Drinks pentru Nescafe – Sha la la Wake Up și FMCG –Non food pentru Garnier BB Cream.
În regulamentul competiției Internetics, ce poate fi găsit și pe site, este specificat faptul că fiecare nominalizare valorează două puncte, însă în cazul în care agenția ia premiul la categoria la care a primit nominalizare, aceasta va primi doar punctele aferente premiului. La categoriile „Culture”, „Communities”, „Web” (doar subcategoria „Web Platforms”), „Social Media”, „Mobile” și „Digital Brand Experience” fiecare câștigător primește 10 puncte. La categoria “Interactive Campaigns” câștigătorii secțiunii primesc 25 de puncte. Iar cei de la „Web Platforms – Craft”nu primesc puncte și nici nu pot concura pentru Trofeul Agenția Anului.
În total, 13 agenții au obținut 22 de premii la festivitatea de premiere. În competiție au fost înscrise 167 de lucrări de către 30 de participanți. Acestea au fost jurizate de către 22 de specialiști ai industriei de online. Președintele juriului a fost Tony Högqvist, Executive Creative Director & Founder Perfect Fools din Suedia.
“Clasamentul de anul acesta și lista tuturor participanților arată noua direcție din ultimii ani a agențiilor – comunicarea se face integrat, se urmărește conținutul de calitate și se caută idei mari care pot aduce schimbări în cultură și mentalitate. Internetics nu mai este un festival exclusiv al agențiilor de digital, competiția se joacă la nivel de idei, între toate marile agenții de comunicare din România”, declară Andrei Borțun, fondator Internetics și CEO The Institute.
Fondat şi organizat de către The Institute, Internetics este un festival de branding, marketing şi advertising online, care fixează standardele în comunicarea online din România prin premierea celor mai bune campanii interactive, site-uri şi tool-uri de promovare online şi încurajarea creativităţii şi a strategiei.
Internetics a apărut în 2001, încă de la începutul conturării industriei de online din România, contribuind pe parcursul acestor ani la creşterea şi dezvoltarea acesteia.