Instagram începe să fie și în România o platformă din ce în ce mai interesantă pentru promovarea brandurilor. De aici, se ridică prima întrebare: Cum poate fi utilizat cât mai eficient potențialul creator uriaș al instagrammerilor, astfel încât să aibă toată lumea de câștigat (clientul, instagrammerul și agenția de comunicare și PR)? Peste 50 de instagrammeri și reprezentanți ai agențiilor de PR au participat la Coexistence, o discutie despre rolul instagrammerilor în campaniile de comunicare.
Participanții la discuția inițiată de Adrian Dan, unul dintre cei mai cunoscuți creatori de conținut din România, au vorbit într-un cadru deschis şi informal, despre implicarea instagrammerilor în campaniile de promovare și impactul pe care îl au instagrammerii în rândul publicului, care este din ce în ce mai dinamic și aflat în căutare de conținut nou, valoros. „Toţi clienţii vor să lucreze cu instagrammeri. Eu nici nu mai propun oameni care nu au cont de Instagram”, a spus Denissa Scutaru (Wunderman România).
O campanie reușită se face cu mai mulți creatori de conținut, nu cu unul singur, a spus Oana Ivan (PiArt Vision), care a atras atenția asupra succesului pe care îl au campaniile cu target pe micro-comunități, cu public nișat, având caracteristici foate specifice.
La rândul lui, Cristian Şimonca a subliniat nevoia ca instagrammerii să fie conștienți de comunitățile pe care le-au creat în jurul propriilor conturi: „2.500 de followers nu sunt deloc puţini! Înseamnă jumătate din Sala Palatului!”.
Un alt punct al discuției a pornit de la întrebarea „Cine face primul pas in relația de colaborare, agenția de comunicare sau instagrammer-ul?”. Potrivit Alinei Sin (Fabrica de PR), relația poate începe din ambele sensuri, așa că și instagrammerul îşi poate face o prezentare atrăgătoare a contului.
Instagramul este rețeaua de socializare cu cea mai mare ascensiune în ultima vreme, potrivit ultimelor studii în domeniu. Instagramology arată că, în ianuarie 2018, erau 698.836 utilizatori Instagram în România, care au postat, doar în luna ianuarie, peste 1.600.000 de fotografii, 100.000 de video-uri, generând aproape 250 de milioane de aprecieri. Foarte mulți dintre ei s-au alăturat trendului din străinătate, folosind brandingul personal pentru a colabora cu companiile, prin intermediul agențiilor de comunicare. „Brandingul personal este cea mai nouă şi mai modernă formă de antreprenoriat”, a spus Mihai Lungeanu (Partner PGM, Creative VR, Le SQUAD).
Ritmul alert de creştere a numărului de utilizatori ai Instagram în România impune o abordare proactivă din partea celor implicaţi direct şi, totodată, responsabilizarea aceastora faţă de viitorul conţinut generat, mizând în mod special pe comunicare şi colaborare. „Totul, bazat pe bun simţ”, a subiniat Mihaela Bălan (Geometric Partner, Circle&Square).
În ceea ce privește profitabilitatea și traducerea rezultatelor imediate, concluziile au fost foarte clare: Instagram ofera poziționare, awareness și engagement prin conținutul și comunitatea organică a fiecărui instagrammer.
La evenimentul Coexistence, care a avut loc la Dialogue-Social Bar, au particpat ca speakeri cinci creatori de conţinut (Anda Stanciu – @anda_stanciu, Carmen Negoiță – @carmennegoita, Cristi Hâncu – @cristihancu, Cristian Șimonca – @bloguluotrava, Mihaela Sava -@prajiturela) şi reprezentanți a patru agenții de comunicarare și PR din Bucureşti (Alina Sin, Camelia Cavadia – Fabrica de PR, Denissa Scutaru – Wunderman Romania, Oana Ivan -PiArt Vison şi Mihaela Bălan – Circle&Square). Moderatori Adrian Dan (care administreaza conturi precum @ig_romania, @romaniapitoreasca, @romanianportraits) și jurnalista Iulia Ionescu.
Foto Silviu Paul