Jon Spoelstra
Meteor Publishing
“Cei mai mulți nu capătă niciodată șansa de a vinde cel mai bun produs pe cea mai bună piață, cu cel mai mare buget de promovare și cu cea mai mare cotă de piață. În majoritatea cazurilor, produsele pe care le vindem au bube și coșuri în locurile cele mai nepotrivite. Desigur, sarcina noastră este să comercializăm cu succes produsele respective – cu bube, cu negi și cu toate defectele lor.”
“În orice produs există ceva bun”
“De multe ori un singur atribut al produsului este suficient pentru a vă determina succesul”
Cum să vinzi gheață eschimoșilor este cartea pe care orice specialist în comunicare, vânzare și publicitate trebuie să o citească. Pentru că, foarte probabil, vor ajunge, măcar la un moment dat, dacă nu des, să aibă de vândut produse care par a nu atrage lumea.
Jon Spoelstra nu scrie teorie, ci oferă multe exemple practice, din cariera sa. Totul a început cu NBA și cu momentul în care a fost chemat să ajute o echipă care nu avea susținători. Oamenii nu veneau pe stadion nici măcar după ce învingeau (la meciul următor tot pustiu era stadionul).
Expert în domeniul marketingului sportiv și strateg, Spoelstra ne poartă într-o călătorie captivantă prin lumea produselor aparent nepotrivite, arătând cum marketingul creativ poate transforma orice idee într-un succes comercial.
Spoelstra cultivă un ton optimist (cu umor, pe alocuri) și argumentează convingător că orice produs are caracteristici și beneficii ce pot fi accentuate creativ astfel încât să găsească clienți, chiar dacă nu se adresează unei necesități evidente. Cartea abundă în sfaturi aplicabile pentru copywriting eficient, analize de cerere emergentă în nișe și tehnici pentru a desprinde valoare din produse aparent banale.
Cum să vinzi gheață eschimoșilor nu este doar despre cum să vinzi un produs (care nu are căutare), ci despre cum să faci asta într-un mod memorabil și creativ.
De menționat este și faptul că fiecare capitol se încheie cu un test simplu (cu o cheie de rezolvare inclusă) care ajută la fixarea informațiilor și (mai ales) la adaptarea principiilor prezentate la situația fiecărei companii în parte.