Mihai Grigorescu, Specialist Marketing Online la Agentia Promos
Domeniul confectiilor este unul in care concurenta este foarte acerba, iar ca un micut atelier de croitorie sa se ridice de la 0 si sa poata lupta cu marii colosi din domeniul modei este cale lunga. Cu toate acestea adevarul este ca micile ateliere de confectii produc articolele vestimentare pentru cele mai mari si mai cunoscute branduri, articole pe care le gasiti pe rafturi cu preturi de cel putin 2-3 ori mai mari decat costul de fabricatie.
Nu se poate realiza o comparatie intre un atelier de croitorie si colosii din domeniul modei, insa chiar si in aceste conditii, un mic atelier poate deveni renumit pentru valorile sale, pentru calitatea produselor si pentru profesionalismul sau.
In cele ce urmeaza voi mentiona cateva lucruri de care un mic atelier de croitorie ar trebui sa tina cont in strategia sa de dezvoltare.
1. Identitatea
Inceputul este greu, dar nu uita sa ii alegi atelierului un nume foarte placut, usor de pronuntat si care sa ramana in memorie. Alege un logo adecvat si culori placute ochiului. De asemenea nu uita sa atasezi pe fiecare produs si colet insemnele atelierului tau.
2.Vizibilitate
Daca ai un punct de lucru langa o zona intens circulata, investeste intr-o reclama luminoasa sau decoreaza exteriorul atelierului in asa fel incat trecatorii sa se opreasca si sa arunce o privire la produsele expuse si pe care le comercializezi.
Nu uita de mediul online!
Investeste timp si resurse si realizeaza un magazin online profesional, creaza conturi pe mai multe retele de socializare, insa nu uita sa administrezi conturile si sa postezi cat de des se poate astfel incat sa creezi o comunitate in jurul atelierului tau.
3.Promovare
Promovarea in offline este destul de costisitoare insa poti testa metodele traditionale de promovare. Cu cat este mai creativa campania de promovare offline, cu atat mai mari sunt sansele sa obtineti rezultatele dorite. Puteti apela la anunturi radio, anunturi in ziar, spoturi pe posturile locale, sa distribuiti pliante etc.
Promovarea in mediul online vine cu un set de avantaje pe care promovarea traditionala nu le are.
In functie de bugetul disponibil va puteti crea o strategie care sa cuprinda mai multe canale de promovare si care sa va aduca numarul de clienti doriti.
Avantajele promovarii in online sunt:
-targetare precisa;
-rezultate masurabile;
-indicatori ce masoara performantele campaniilor;
-buget controlat;
-rezultate rapide;
-vanzari intr-un timp scurt.
Daca pentru a va promova pe un post de radio local aveti nevoie de cateva sute de euro, cu doar 100 de lei va puteti promovare produsele vedeta timp de o saptamana distribuind anunturi online catre publicul tinta.
Stabiliti-va obiectivele, alocati un buget pentru marketingul firmei si creati o strategie de promovare eficienta care sa va aduca rezultatele dorite intr-un timp cat mai scurt.
Mediul online va pune la indemana numeroase canale de promovare prin care puteti ajunge la utilizatorii dumneavoastra printre care se enumera: campaniile AdWords, Facebook, Instagram, serviciile SEO, campaniile de email marketing s.a.
Avand la dispozitie atat de multe modalitati de a va promova, totul depinde doar de dumneavoastra cum va ganditi strategia.
Creati-va o identitate, obtineti vizibilitate si promovati-va in fata publicului tinta!