Integrarea in Uniune a creat o adevarata isterie legata de faptul ca odata cu intrarea in comunitatea europeana, multe afaceri vor da faliment si ca atare antreprenorii vor trebui sa-si vanda afacerea, de teama ca nu vor face fata concurentei acerbe.
Revista Biz impreuna cu specialistii din piata au analizat care sunt cele mai bune momente in care o afacere poate fi vanduta si ce metode pot fi folosite pentru a creste valoarea companiei inainte de vanzare. Momentul in care se ia decizia de vanzare este foarte important, intrucat compania trebuie sa fie suficient de dezvoltata incat vanzatorul sa obtina un pret bun.
In opinia lui Dragos Cabat, vicepresedinte CFA Romania, stabilirea valorii unei companii se poate baza fie pe activele pe care le are la un moment dat compania in proprietate, fie pe potentialul de dezvoltare a afacerii si pe fluxurile viitoare de numerar. Numele, cota de piata si baza de clienti sunt cele mai importante aspecte la care un cumparator se uita cand se decide sa achizitioneze o companie.
Printre criteriile de stabilire a valorii unei companii se numara volumul afacerii sau complexitatea acesteia, rezultatele financiare inregistrate, evolutia cotei de piata, performantele managementului, satisfactia clientilor fata de produsele companiei, puterea brandurilor pe care le detine.
Unii dintre oamenii de afaceri prosperi, care au castigat in lupta cu provocarile pietei, s-au transformat in ingerii pazitori ai mediului de afaceri si ofera sprijin financiar antreprenorilor cu idei geniale, care stiu ce vor si care au mare potential de dezvoltare.
Articolul “Ingerii care dau aripi afacerilor” din cadrul rubricii Finante prezinta pe larg ce presupune investitia unui “business angel”.
In conditiile actuale de concurenta, flexibilitatea, inovatia si adaptarea permanenta la nevoile clientilor reprezinta conditii esentiale in asigurarea unui parteneriat de succes intre banca si clientii sai. Aceasta conjunctura a determinat o mare parte din banci sa-si prelungeasca programul de lucru cu clientii. Articolul “Bancile lasa larg deschise portile” ofera mai multe detalii referitoare la aceasta flexibilitate.
Articolul “10 tendinte ale fortei de munca din Romania” prezinta concluziile studiului realizat de Human Synergetics in cadrul a 32 de organizatii romanesti de top. Datele studiului au fost adunate de companie in trei ani de practica de la aproximativ 6.000 de respondenti reprezentativi.
{mosloadposition user10}