În marketingul digital, publicitatea Pay-Per-Click (PPC) este o strategie de Marketing Online care asociază platforme, cum ar fi Google Ads & Facebook Ads, afacerile având cel mai mare reach prin intermediul reclamelor platite.
O promovare PPC se referă, de asemenea, la modelul de cost pe click sau CPC al reclamei. Anunțurile formulate pentru acest tip de marketing online se bazează pe datele demografice ale clienților, interese, zona geografică sau orice alte date colectate de algoritmul platformei care rulează respectivele anunțuri.
De ce ar trebui să-l folosești?
Reclamele PPC sau folosirea de servicii Google Adwords sunt extrem de populare. Agențiile se specializează în campanii PPC, iar bugetele flexibile dau posibilitatea oricărei firme mari sau mici să beneficieze de vizibilitate în fața clienților. Este un mod rentabil de a face publicitate și de a aduce trafic de bună calitate către website-ul tău.
Iată câteva avantaje ale promovării PPC :
- Poți ajunge la o gamă mai largă de clienți
- Poți obține oportunități semnificative, cu un ROI pozitiv perfect realizabil
- Campaniile PPC îți dau acces la datele utilizatorilor, pentru optimizarea ulterioară a strategiei de marketing
- Modificările sau actualizările algoritmului nu afectează campaniile PPC
- Poți viza mai eficient profilul anumitor potențiali clienți utilizând opțiuni de direcționare pe mai multe zone și opțiuni de reorientare inteligentă
- Datele despre utilizatori furnizate de campaniile ppc ajută de asemenea, la optimizarea strategiei de marketing pe diferite rețele de socializare
Cum să integrezi promovarea PPC în strategia ta de marketing online?
Deoarece din ce în ce mai multe companii investesc în desfășurarea de campanii PPC pentru a promova produse și servicii, este important să integrezi primovarea PPC în strategia ta de marketing . O agentie PPC care oferă servicii Google Adwords și promovare ppc te poate ajuta să integrezi în mod profitabil campaniile ppc în beneficiul afacerii tale:
Primul pas către o strategie de marketing de succes începe întotdeauna cu un studiu de piață. Aceasta este o fază în care trebuie să testezi publicul țintă și să te ocupi de colectarea datelor. În acest mod vei afla despre utilizatori, ce gen de public trebuie să orientezi spre site-ul tău, interesele clienților, fundal social, locație, obiceiuri de călătorie, cumpărături, date demografice, stare parentală, venituri, dispozitive utilizate, etc
În următoare etapă, trebuie să testezi anunțurile pentru a culege date concrete despre viitorul tău public țintă. În acest mod vei înțelege ce anume îi motivează să dorească să facă clic pe un anunț, la ce răspund pozitiv, dar și negativ și ce fel de anunțuri îi determină să cumpere produsul tău. Apoi vine momentul în care poți alege anunțurile care primesc cel mai bun feed-back de la potențialii clienți și vei fi gata să îți extinzi expunerea cu ajutorul rețelelor sociale.
Microconversiile , care urmează logic, sunt conversii mai mici care duc spre obiectivul final de vânzare. Acestea sunt utilizate ca o pâlnie de vânzare – funnel, direcționându-i pe vizitatori în funcție de criteriile demografice, orientând utilizatorii pentru a efectua în final achiziția, care este o macro-conversie pentru afacerea ta.
Un bun exemplu în acest sens ar fi cererea utilizatorilor care îți vizitează site-ul web să se înscrie pentru a primi periodic un buletin informativ, ceea ce îi va duce în cele din urmă spre achiziția de bunuri sau servicii.
Ultima și cea mai importantă fază este derularea campaniilor de conversie utilizând instrumentele de hiper-direcționare furnizate de serviciile PPC. Aceste campanii se desfășoară cu singurul scop de a obține conversii maxime de la utilizatorii care vizitează site-ul web.
Avantajele utilizării PPC față de alte metode de publicitate
Există numeroase avantaje ale derulării unei campanii ppc, iată doar câteva dintre ele:
- Clic-urile sunt plătite doar atunci când un utilizator îți vizitează site-ul web, mărind rentabilitatea. Poți seta campania în concordanță cu bugetul ales.
- Poți viza cu ușurință publicul pe baza multor factori demografici, cum ar fi locația, vârsta, limba, sexul, dispozitivul etc.
- Poți urmări simplu evoluția campaniei ppc, fiind ușor măsurabilă
- Campaniile ppc sunt ușor de personalizat. Poți face orice ajustare fără a opri campania nici măcar o secundă.Acestea tind să afișeze rezultate instantaneu și puteți vedea cum o campanie PPC bună vă poate mări vânzările imediat după lansare.