Autor: Gabriela Streza, Business Development Director, Valoria
Dacă conduceți o echipă de vânzări, probabil că v-ați gândit că implementarea unei tehnologii dedicate va conduce la eficientizarea proceselor și creșterea productivității vânzătorilor. Desigur, este posibil să utilizați deja softuri de automatizare a vânzărilor pentru a crește vânzările.
Cercetările arată că 55% dintre cele mai performanțe companii folosesc aplicații pentru automatizarea vânzărilor pentru a spori productivitatea și a încheia mai multe tranzacții în mai puțîn timp.
Aceste firme urmăresc de obicei un set de cele mai bune practici pentru a obține rezultatele excelente de care se bucură. Urmați cele mai bune practici descrise mai jos și veți obține mai multe venituri, ajutând compania să crească mai repede:
1. Automatizarea procesului de introducere a datelor
Dacă utilizați un CRM all-în-one, sistemul include, de asemenea, automatizarea unor procese de marketing, automatizarea vânzărilor și informații necesare pentru asistența clienților. Cu ajutorul CRM-ului puteți utiliza funcții cum ar fi formatele necesare pentru generarea oportunităților și cele incluse în landing pages pentru a colecta informații de contact de la clienții potențiali. Utilizarea chatboților și funcțiile de live chat pot realiza același lucru.
Odată colectate, aceste date de contact se transmit automat în aplicația CRM și cea de automatizare a vânzărilor, ceea ce înseamnă că agenții nu pierd timpul necesar introducerii manuale a datelor. Se economisește astfel o cantitate imensă de timp, care poate fi petrecută în acțiuni orientate spre convertirea oportunităților în vânzări.
Este mult mai util că angajații din echipa de vânzări să își dedice timpul pentru a construi rapport cu potențialii clienți, deoarece astfel vor construi încredere, ceea ce va conduce la loializare și vânzări repetate pe termen lung.
2. Fluxuri automate pentru simplificarea proceselor de vânzări
Dacă utilizați un CRM all-în-one, puteți seta fluxuri de lucru automate care trimit remindere atunci când o activitate sau etapă din ciclul de vânzări este în așteptare la potențialul client.
De exemplu, atunci când un potențial client răspunde la invitația de a avea o consultație gratuită, reprezentantul de vânzări primește o sarcină imediat, în timp real, astfel încât să poată planifică această întâlnire. De asemenea, se pot configura alerte pentru a crea automat o nouă oportunitate , marcată că vânzare acceptată în CRM.
Utilizarea fluxurilor de procese automatizate ajută la trimiterea de alerte, remindere și executarea altor sarcini repetitive, economisind o cantitate semnificativă de timp care poate fi alocată pentru închiderea mai multor oferte.
3. Programări online
Implementarea programărilor on-line este o modalitate prin care clienții și, prespectiv potențialii clienți, pot programa întâlniri față-în-față sau online cu membrii echipei de vânzări. Conceptul este relativ simplu. Clienții au acces la un calendar pe site-ul companiei în care selectează dintre datele și orele disponibile.
Calendarul are un link unic, iar acest link este primit de oricine dorește să programeze o întâlnire cu echipa de vânzări. Clienții selectează timpul cel mai convenabil pentru ei, iar întâlnirea li se afișează automat în calendar. Se reduce astfel timpul necesar planificării manuale a întâlnirii și se elimină disconfortul și, totodată, efortul de a găși un interval de timp care să se potrivească tuturor celor implicăți.
4. Documente și contracte electronice
Trimiterea de documente, propuneri și contracte către potențialii clienți, atunci când se ajunge în etapă de negocieri cu privire la o tranzacție în derulare, poate consumă o cantitate imensă de timp ”administrativ” pentru reprezentanții de vânzări. Acest proces implică o cantitate semnificativă de procesare manuală a documentelor necesare pentru închiderea tranzacției, etapă care trebuie făcută cu o atenție deosebită la detalii.
Cu documentele electronice pre-formatate și aranjate pe fiecare etapă a procesului de vânzare, toate aceste sarcini repetitive se pot automatiza în cadrul, de la pregătirea propunerilor la contracte. Astfel reprezentanții de vânzări își pot dedică tinpul pentru a construi relația interpersonală cu decidenții din compania clientului.
Dacă utilizați aplicații dedicate pentru a pune în practică un proces de automatizare a vânzărilor, echipa de vânzări va pierde mai puțîn timp cu procesele administrative, de rutină, care sunt mari consumatoare de timp. În schimb, vor putea dedică mai mult timp înțelegerii nevoilor și modului în care acționează și iau decizii poatențialii clienți.