Astăzi, să te faci remarcat într-o mare de branduri care promit aceleași lucruri consumatorilor este o adevărată provocare pentru antreprenori. Cum te diferențiezi, ce buget aloci sau la cine apelezi în vederea promovării sunt întrebări care apar, inevitabil, atunci când ai ca obiectiv să capeți vizibilitate și să-ți crești cifra de afaceri.
La început de drum, mulți dintre antreprenorii români aleg să-și facă promovarea in-house, deoarece dispun de un buget de marketing mai mic și își doresc să aibă mai mult control asupra lucrurilor. Ceea ce nu este tocmai rău, ci poate fi în avantajul companiei, cât timp dispune de o mână de specialiști cu multă experiență, dar și cu suficiente resurse și unelte de marketing, ce pot optimiza rezultatele. În schimb, sunt antreprenori care aleg să își promoveze brandul prin colaborarea cu o agentie marketing digital Romania. Deși, la prima vedere, poate părea mai costisitor, această decizie poate fi mai avantajoasă și eficientă din toate punctele de vedere, inclusiv economic. Iată mai jos câteva motive pentru a colabora cu o agenție de marketing digital, atunci când ai ca obiectiv creșterea vânzărilor:
Image by tirachardz on Freepik
Utilizează cele mai noi instrumente de marketing
O agenție de digital are acces premium la cele mai utile instrumente de marketing, care sunt în beneficiul clientului și îl pot ajuta la obținerea unor rezultate mai bune. De asemenea, un specialist de marketing va ști exact cum să utilizeze instrumentele respective, să analizeze și să compare date, astfel încât să optimizeze permanent campaniile în curs. Chiar dacă există tool-uri basic și gratuite, care îți pot fi de ajutor într-o mică măsură, atunci când ai obiective de promovare mari, ai nevoie de mai mult de atât. Însă, abonarea sau achiziția fiecărui instrument de marketing pe cont propriu s-ar putea să fie în dezavantajul tău, din punctul de vedere al costurilor. De aceea, lucrul cu o agenție presupune că vei beneficia, în calitate de client, de cele mai noi tool-uri de promovare.
Îți creează conținut adaptat la tendințele pieței
Specialiștii unei agenții de marketing digital sunt permanent la curent cu cele mai noi tendințe ale pieței și îți pot crea conținut adaptat fiecărui canal prin care comunici. La solicitarea ta, îți pot concepe o strategie de marketing prin care se vor stabili obiectivele tale, publicul țintă, precum și tipul de conținut compatibil cu acesta. Ceea ce înseamnă că vei obține rezultate mult mai bune, care creează engagement și generează clickuri către site-ul tău.
Îți oferă acces la servicii conexe de marketing
În general, atunci când te afli la început de drum cu afacerea ta, îți dai seama că ai nevoie de mai mult decât social media, spre exemplu. Pentru obținerea unor rezultate mai bune, va fi necesar să mergi în mai multe direcții și să-ți pui la punct toate canalele prin care comunici. Un site atractiv, care oferă o experiență user-friendly nu poate fi făcut de către un amator. În această situație, ai varianta să apelezi la o agentie webdesign sau la un freelancer. Cel mai recomandat este să te orientezi către o agenție cu servicii de marketing 360°, care oferă și servicii de webdesign și are oportunitatea să îți cunoască businessul mai în profunzime, astfel încât să obții rezultatele dorite.
Te ajută să-ți optimizezi costurile de marketing
O agenție de marketing digital te ajută să-ți creezi un buget de marketing realist, alocând resurse pentru campaniile PPC, SEO, cât și pentru strategiile de conținut și social media. Printr-un audit făcut în prealabil de către specialiștii agenției, vei afla care platforme dintre cele pe care le folosești au cea mai mare și cea mai mică performanță și spre care este indicat să-ți aloci bugetul. Apoi, aceștia vor împărți bugetul eficient, astfel încât să obții cele mai bune performanțe, optimizând totodată costurile.
Îți monitorizează și evaluează campaniile
Fiecare campanie pe care o implementezi trebuie evaluată constant, pentru a-i determina performanța. Această etapă necesită mult know-how și timp alocat. De aceea, unele companii care își propun să-și promoveze brandul in-house nu reușesc să urmeze acest pas extrem de important la capacitate maximă. În schimb, o agenție îți va optimiza permanent campaniile de marketing, cât și mesajele, tacticile și publicul țintă căruia i se adresează.
Prin urmare, chiar dacă bugetul tău de promovare este unul mediu spre mic, nu evita să te adresezi unei agenții de marketing. În funcție de bugetul tău, agenția îți va recomanda direcțiile către care poți merge, cât este indicat să investești în fiecare, astfel încât să ai cele mai bune rezultate și să-ți atingi obiectivele. Iar, în final, vei avea mai mult de câștigat decât ai crede.