Lucica Radu
“Nu supravieţuiesc speciile cele mai puternice, nici cele mai inteligente, ci cele mai uşor adaptabile.” – Charles Darwin
Într-o lume în care schimbările vin peste noi din ce în ce mai repede trebuie să ne adaptăm pentru a putea ţine pasul cu acestea. Acelaşi lucru se întâmplă şi în publicitate, trecerea spre online s-a făcut relativ brusc. Ne-am trezit cu multiple posibilităţi de promovare într-o lume virtuală ce are din ce în ce mai mulţi adepţi decât mediile clasice. De asemenea odată ce valul reţelelor sociale a venit peste noi, Facebook a devenit peste noapte un gigant în lumea advertising-ului, iar rezultatele sale nu se lasă aşteptate.
Ca şi orice altă campanie şi cea în online trebuie să aibă o strategie. Dacă în print sau chiar pe TV se face vâlvă o săptămână iar apoi subiectul este uitat, în online totul rămâne. Avantajul internet-ului este interactivitatea. Poţi să ajungi mai uşor la consumator, tot ceea ce trebuie să faci este să îl atragi prin strategii creative şi interactive.
Principalii paşi pentru o campanie online de succes:
- Planifică atent! Puterea internetului este uriaşă şi asta poate fi o capcană dacă nu planifici campania atent. De multe ori oamenii de marketing vor să ajungă la câţi mai mulţi consumatori într-un timp foarte scurt, în realitate însă fără o planificare atentă nu ajung la niciun consumator. Cheia unei reclame de succes în online urmează aceleaşi principii ca în offline şi anume: identificarea unui obiectiv de campanie, dezvoltarea unei strategii şi un plan sistematic pentru punerea în aplicare a acestei strategii.
- Foloseşte mai multe bannere în acelaşi timp! Utilizatorii se plictisesc dacă văd acelaşi banner de mai multe ori. Mai multe creaţii consolidează mesajul publicitar şi reînnoioeste interesul consumatorului faţă de produsul promovat.
- Integrează Social Media în Campania ta! Există numeroase brand-uri ce sunt compatibile cu promovarea în Social Media. Campaniile desfăşurate au rezultate excepţionale.
- Fii creativ! Creează întotdeauna o reclamă ce corespunde obiectivelor stabilite. Impactul vizual trebuie să fie puternic, de asemenea există multiple posibilităţi de creare de bannere interactive.
- Atenţie pe cine targetăm! În online ai posibilităţi multiple pentru targetare. Putem avea targetare psihografică, în funcţie de motivaţiile şi preferinţele userilor şi targetare demografică după zona geografică, vârstă şi sex.
- Diferenţiază-te! Caută mereu puncte de diferenţiere între concurenţă şi brand-ul tău.
În online scopul publicităţii este acela de a crea şi rula reclame la care consumatorii răspund. Singura modalitate de a face acest lucru este înţelegerea consumatorului şi a obiceiurilor sale de consum.
Lucica Radu lucrează în marketing şi publicitate de mai bine de patru ani, în prezent este PR&Trade Marketing Specialist pentru una dintre cele mai mari reţele de Advertising Online din Sud – Estul Europei. Scrie pe blog-ul ei – www.lucica-radu.blogspot.com – despre viaţă, iubire, comunicare, oameni speciali şi nu numai. Îmbină zilnic cu succes cele două pasiuni ale sale psihologia şi publicitatea. Mai multe despre Lucica puteţi citi pe blogul ei- www.lucica-radu.blogspot.com, pe Twitter- //twitter.com/lucicaradu sau LinkedIn- //ro.linkedin.com/in/lucicaradu.