Mesajul transmis de Peter Fisk marketerilor din Romania este ca in timpul crizei economice sa se apropie cat mai mult de clienti si sa inteleaga ce conteaza pentru ei in contextul actual al pietei.
Sa fii aproape de clienti (sau de consumatori/ in functie de tipul de business) este usor, insa este de asemenea usor sa uiti sau sa de-prioritizezi acest lucru in timpul unei recesiuni cand activitatile operationale par a conta mai mult. Iata 10 imperative pentru a nu pierde contactul cu clientii:
1. Concentreaza-ti atentia spre “cei mai buni” clienti – cei care doresc sa colaboreze cu firma ta si care aduc profituri in urma serviciilor contractate.
2. Cerceteaza prioritatile lor aflate in schimbare – prioritatile clientilor se schimba in timpul unei crize asa ca afla ce conteaza pentru ei acum, ce este si ce nu este esential pentru ei.
3. Dezvolta propuneri mai relevante – vino in intampinarea nevoilor clientilor intr-un mod mai specific, de exemplu prin combinarea mai multor produse cu scopul de a rezolva anumite probleme.
4. Comunica pe cai relevante – recesiunile sunt mai putin legate de “individualism, aer liber si aventura” si au mai multe in comun cu “familia, casa si siguranta”.
5. Serveste-i intr-un mod mai personal – te ajuta sa-i intelegi mai bine si sa faci ceea ce conteaza mai mult pentru fiecare client in parte.
6. Cladeste relatii, nu tranzactii – nu ii aglomera cu oferte care sa fie doar simple reduceri de pret (e numai o risipa de bani din partea ta).
7. Fii empatic la suferintele lor – fa mai multe pentru ei, de exemplu ajuta-i cu termene de plata mai favorabile sau prin adaugarea unui nou produs sau a unui nou serviciu .
8. Conecteaza-i cu alti clienti – adauga mai multa valoare business-ului tau conectand clienti care se aseamana in modul de gandire – atunci cand consumatorii au in comun un sport sau o alta pasiune, afacerile au in comun idei si oportunitati.
9. Continua sa comunici cu ei – este foarte usor sa uiti de clienti pe timp de criza – tocmai acum ei au nevoie de suport si reasigurare – newslettere regulate, distribuite ieftin prin SMS sau prin email te ajuta sa pastrezi legatura.
10. Energizeaza-ti clientii! – traim intr-o lume dura in care increderea a ajuns la un minim, mass-media e plina de stiri negative – ofera clientilor un motiv sa zambeasca, sa fie fericiti si sa vorbeasca despre ceva pozitiv.
In data de 22 mai la Bucuresti, apreciatul autor de marketing Peter Fisk, va sustine workshopul in care va prezenta ideile sale inovatoare si le va expune in perspectiva perioadei de criza ce pune la incercare economia mondiala in momentul de fata. Considerat unul dintre cei mai importanti ganditori ai noului val de marketeri, Peter Fisk, revine in Romania pentru a aduce inspiratia de care liderii locali au nevoie.
In urma evenimentului participantii vor avea numeroase beneficii concrete precum:
– O intelegere mai buna a pietei;
– Vor putea lua decizii mai bune din punct de vedere strategic si comercial;
– Vor avea acea sclipire creativa care e atat de importanta in cautarea noului si vor putea sa triumfe in lupta cu clientii construind branduri cu ajutorul inovatiei;
– Perspective si practici internationale de ultima ora;
– Noi tehnici si unelte;
– Un workbook gratuit;
– 20 de studii de caz care vor impulsiona gandirea creativa;
– 60 de unelte ce vor putea fi puse imediat in practica;
– Vor fi pregatiti si motivati sa initieze strategiile esentiale pe timp de criza si vor putea privi din nou inainte catre o dezvoltare profitabila a companiei.
Conferinta va avea loc la Hotel Pullman (fostul Hotel Sofitel) incepand cu ora 9:00 si va fi compusa din 4 sesiuni in cadrul carora Peter Fisk va prezenta participantilor strategii de piata, metode de a castiga noi clienti, inovatii de brand si leadership de marketing toate in contextul crizei economice actuale. Inscrierile la conferinta “Marketing Genius. 50 de strategii pe timp de criza.” se pot face la adresa info@good-idea.info in masura locurilor disponibile, evenimentul fiind adresat unui numar restrans de participanti.
“Criza este vestitorul schimbarii. Bine ati venit la rasaritul unei noi ere in business! Este timpul de a gandi si actiona diferit.” Peter Fisk.
{mosloadposition user10}