· La Mobile World Congress 2016, România a fost reprezentată de 14 companii. Soluțiile acestora au fost în domenii precum software development, dezvoltare hardware și creare de aplicații pentru platforme mobile;
· România, prin companii prezente pe piața locală, a fost prezentă pentru a cincea ediție consecutivă la evenimentul din Barcelona;
· Asociația Română pentru Industria Electronică și Software Timișoara (ARIES-TM) și Ministerului Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri al României au sprijinit deplasarea celor 14 companii la MWC 2016. Participarea României la acest eveniment a implicat un buget de aproximativ 200.000 de euro;
· România va participa şi la ediţia asiatică a MWC de anul acesta, organizată la Shanghai, în perioada 29 iunie – 1 iulie.
De la soluții pentru shopping fashion inteligent la prezentări de produse, companiile din România au prezentat o gamă completă de produse și servicii la unul dintre cele mai mari show-uri ale tehnologiei globale. Ca în fiecare an, primul trimestru este marcat de derularea evenimentului Mobile World Congress din Barcelona.
Anul acesta, evenimentul s-a desfășurat între 22 și 25 februarie, iar România a ajuns pentru a cincea oară la rând printre marii jucători din lumea tehnologiei. Companiile prezente în Spania pentru MWC 2016 s-au bucurat de susținerea Asociației Române pentru Industria Electronică și Software Timișoara (ARIES-TM) și Ministerului Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri al României. Pe parcursul săptămânii dedicate acestui show la standul României au ajuns câteva mii de oameni, oferind feedback pozitiv privind creațiile companiilor și acestea reușind să creeze contacte care le vor ajuta pe termen lung în dezvoltarea afacerilor.
Cele 14 companii și produsele cu care s-au prezentat la MWC 2016
Companiile care au realizat deplasarea în Barcelona provin din marile orașe ale țării, cum ar fi București, Cluj sau Timișoara. Cele mai multe dintre acestea s-au bucurat de un succes atât de mare pe piața din România, încât au ajuns să își extindă operațiunile și în țările vecine sau spre Vestul Europei.
Când vine vorba de repartiția pe orașe, din București au fost prezente Computaris și Simartis Telecom. Prima oferă servicii de integrare a sistemelor, dezvoltare software și soluții pentru platforme de livrare, dar și instrumente pentru verificarea calității și platforme MVNO și securizare SS7 pentru industria telecom. „Anul acesta a fost cea de-a șaptea participare a noastră la acest eveniment. A reprezentat o ocazie de a ne întâlni cu clienții și partenerii noștri, dar și de a deschide oportunități de colaborare cu noi companii. Standul României în cadrul unui așa show le oferă expozanților un plus de vizibilitate și expunere către companiile internaționale interesate să își extindă activitatea în România“, au declarat reprezentanții companiei Computaris.
Cea de-a doua a fost prezentă cu aplicația pentru smartphone Bubble, destinată companiilor de marketing, și aceasta a fost dezvoltată pe baza experienței acumulate în timp în domeniul consultanței. „Mobile World Congress creează numeroase și importante oportunități de business. Am reușit să atragem aproximativ 30 de companii vizitatoare din întreaga lume, din țări precum Marea Britanie și Germania, Iran și Libia, Vietnam și Canada. Interesul manifestat de aceste companii pentru produsele românești ne-a confirmat, încă o dată, că participarea Simartis Telecom la MWC la standul României a fost și este o oportunitate de neratat“, au caracterizat reprezentanții companiei experiența din Barcelona.
Din Braşov a fost prezentă OCRMO Technology cu software pentru portofele electronice și soluții pentru transfer electronic de bani. „La MWC 2016 am avut un flux constant de vizitatori, mai mare decât la ediția precedentă, iar din țară am pregătit circa 50 de întâlniri. Toți vizitatorii noștri, fără excepție, au apreciat produsul și serviciile prezentate de noi, iar cel mai mare interes l-a reprezentant posibilitatea de replicare pe plan local, în regim de franciză, a serviciilor pe care le oferim, respectiv transferul de bani realizat prin infrastructura și prin intermediul licenței noastre la nivel global“, a menționat OCRMO Technology cu privire la ediția aceasta a MWC.
Tot din Brașov a fost prezentă şi Visual Fan, care a lansat cu această ocazie două noi telefoane: Allview X3 Soul PRO și P8 Energy PRO. Primul este un smartphone premium cu ecran de 5,5 inci full HD, 4GB de memorie RAM, 64GB spațiu de stocare, Android Marshmallow și procesor cu opt nuclee. Cel de-al doilea se remarcă prin bateria de 5.020 mAh, ecranul de 6 inci full HD și cei 3GB de memorie RAM cuplați cu un procesor cu opt nuclee. Ambele telefoane vor fi disponibile pe piața din România și s-au bucurat de o primire pozitivă din partea vizitatorilor standului României. „Feedback-ul a fost unul pozitiv, am lansat două dispozitive de tip flagship și cei mai mulți vizitatori au apreciat designul și fluiditatea în utilizare a acestor telefoane. Ca în fiecare an, suntem copleșiți atât de calitatea expozanților, cât și de pasionații de tehnologie și numărul tot mai mare de proiecte interesante pe care le vedem“, au detaliat cei de la Visual Fan.
Din Cluj au sosit la MWC 2016 Altom Consulting SRL cu servicii de consultanță în testare software și un robot specializat în testarea diverselor aplicații pe care alte companii le dezvoltă și vor să se asigure că funcționează în parametrii optimi și Cabrio Investment specializată în servicii pentru dezvoltare software și design al interfeței. „Credem că anul acesta, al doilea consecutiv pentru noi, am avut discuții de mare calitate cu cei care ne-au vizitat standul și deja demarăm discuții cu trei colaboratori. Am reușit să stabilim contacte foarte bune, urmând să vedem cum putem să le fructificăm în proiecte viitoare“, a declarat Altom Consulting SRL. În urma prezenței la MWC 2016, Cabrio Investment a reușit stabilirea bazei pentru încheierea a două parteneriate importante. „Am observat o creștere foarte mare pe zona mobile și Internet of Things, iar la MWC am căutat parteneri pentru cooperare pe termen lung. Cei mai mulți vizitatori au fost preocupați de ecosistemul de business din România și de ceea ce noi putem oferi. Per total, a fost o experiență foarte bună, cu un feedback pozitiv din partea celor care au ajuns la standul nostru“, a spus Cabio Investment.
Tot din Cluj, Evozon Systems a prezentat portofoliul cu servicii de gaming development și testare de jocuri pe platforme mobile, dar și ce înseamnă designul în gaming și cum ar trebui să arate arta 3D. „Rămânem cu o impresie post-MWC foarte bună. Din punctul nostru de vedere a fost cea mai bună ediție a acestui eveniment. Mai mult, MWC ne-a dat posibilitatea de a găsi noi parteneri și ne-a permis să vedem care sunt ultimele tendințe în domeniul mobile. Pe perioada evenimentului, pentru noi, s-a decis continuarea unui parteneriat cu o firmă de distribuție de jocuri pentru copii, cu sediul în Israel, iar în acest moment există mai multe discuții care se pot materializa în parteneriate“, au rezumat experiența de la MWC reprezentanții companiei.
Softech a adus în Barcelona produsele Productis – soluție pentru controlul producției și trasabilității unităților de prelucare și procesare produse alimentare și iSpeedCam – sistem de alerte privind siguranța rutieră pentru utilizatorii de smartphone. „Delegația noastră a reușit să parcurgă pașii premergători lansării unor potențiale parteneriate cu companii specializate din Europa. Am avut, totodată, șansa de a testa live câteva dintre cele mai noi inovații în domeniul tehnologiei“, a explicat Softech. Pentru compania Zynk Software, specializată în servicii de dezvoltare aplicații web și mobile, ediția din 2016 a MWC a fost o oportunitate foarte bună pentru a-și prezenta serviciile de dezvoltare software pe piață internațională. „Pe durata evenimentului am avut zeci de întâlniri și cel puțin trei parteneriate au potențialul de a se concretiza în perioada următoare. Scopul prezenței noastre a fost atât concentrat pe crearea de noi parteneriate, cât și pe adaptarea strategiei de marketing la cerințelei pieței. Ne-am atins obiectivele“, au explicat reprezentanții companiei Zynk Software.
Craiova a fost reprezentată de IT Six Global Services, care a dezvoltat soluţii pentru domenii precum FinTech, Life Sciences şi Hybrid Cloud. „După un așa eveniment ne declarăm încântați de ceea ce am reușit. Prezența constantă a României cu standul național la MWC asigură un interes sporit în servicii și soluții prezentate de firmele românești și un flux din ce în ce mai mare de vizitatori străini la standul acesta. Noi am avut circa 15 vizitatori noi în fiecare zi, la care se adaugă vizitatori care au revenit în urma contactelor stabilite la ediții anterioare“, a explicat compania.
Din Sibiu, Ropardo a prezentat la MWC 2016 produsele ZivaCare pentru monitorizarea sănătății și iFinance destinată mediului business. „În momentul acesta avem cel puțin 10 discuții avansate cu companii din industrii diferite și în care aplicațiile noastre își găsesc aplicabilitate. În perioada următoare numărul va crește ca urmare a discuțiilor de follow-up. Plusul expunerii într-un eveniment de anvergura MWC este o consolidare a relației cu posibilii parteneri și crearea de noi oportunități de colaborare“, a declarat Ropardo.
Din Vest a fost prezentă din Timișoara compania Eta Automatizări Industriale, cu aplicațiile FliGo (destinată monitorizării unei mașini în trafic și pentru care are deja câteva zeci de mii de clienți printre transportatori) și SafeFleet (un gadget care se instalează în mașini și furnizează date despre consum, poziția prin GPS sau poate oferi șoferului un buton de panică, în cazul unei probleme majore). „Noi ne-am concentrat pe discuții în detaliu cu vizitatorii și am reușit să construim bazele semnării a două parteneriate importante. Vizitatorii au fost plăcut impresionați de aplicația FliGo și de soluția de telematică SafeFleet Portal. Am văzut și la MWC 2016 că un astfel de eveniment reprezintă o ocazie excelentă pentru a ne promova produsele și serviciile la nivel internațional“, au rezumat experiența din Barcelona reprezentanții Eta Automatizări Industriale.
Tot din Timișoara au fost și Infobest România cu MixMe (Dressing Virtual prin care cumpărătorii online de haine reușesc să monitorizeze produsele pe care le au și cele cu care ar vrea să își completeze garderoba), QuickSport, Praiser și Weight Observer. „În cadrul evenimentului am avut ocazia să întâlnim parteneri actuali, dar și parteneri noi, să prezentăm serviciile și produsele oferite, precum și să întâlnim noi oportunități de dezvoltare. Fluxul de vizitatori a fost considerabil, iar un interes crescut a fost nuanțat pe partea serviciilor de outsourcing oferite de compania noastră, dar și pentru noul proiect Infobest aplicația pentru iubitorii de fashion StylishCircle“, a explicat Infobest România.
M&M Medianet SRL și-a prezentat cele opt platforme pe care le are în portofoliu: iQboard, Book&Meet, Meeting Room Management, Mob-IO, Mobile Reporting Platform, MobTaxi, White Label Taxi și una destinată vizualizării bazelor mari de date. „Odată cu MWC 2016 am avut o creștere a întâlnirilor cu posibili parteneri din Orientul Mijlociu și Asia, din care am aminti companii din Egipt, Arabia Saudită, Iran și Singapore. Noi suntem un grup orientat pe dezvoltare de produse și platforme proprii, nu pe outsourcing, posibilele parteneriate axându-se pe reprezentare la nivel regional pentru unele dintre platformele noastre“, a detaliat M&M Medianet SRL.