Este minunat ca an de an, Pastele cade la o data diferita! In felul acesta, in fiecare an experienta Sarbatorii e usor diferita. Iar daca lucram in industria foto, Pastele este un moment cu adevarat special. Si asta deoarece oamenii isi iau cu ei aparatul foto oriunde se duc, fac poze de familie sau diverse alte poze, numarul fotografiilor fiind mai mare decat in toata perioada iernii.
Daca Pastele pica pe la sfarsitul lunii Martie, poti prinde inca 4 sapatamani suplimentare de fotografii, ce trebuie imprimate! Iar daca Pastele cade in a doua parte a lunii Aprilie, atunci trebuie sa incurajezi oamenii sa faca multe fotografii, pentru ca stii ca solicitarile vor incepe mai tarziu. Cel mai nefericit scenariu este atunci cand Pastele vine mai devreme si este frig sau ploua. Asta deoarece oamenii nu isi vor utiliza foarte mult aparatele foto decat incepand din luna Mai.
Iata de ce actiunea de raspuns direct era foarte importanta. Chiar daca acest lucru se intampla cu mult inainte ca oamenii sa utilizeze camerele foto digitale, exista si alte sectoare, cum ar fi turismul, care beneficiaza de pe urma determinarii clientilor de a actiona cat mai devreme cu putinta si de pe urma exploatarii oportunitatilor sezoniere, pentru a-i determina sa realizeze acest lucru.
Urmatorul exemplu, oferit de John Griffiths – specialist international in comunicare si marketing, nu este o oportunitate de sezon, dar ar putea fi, cu usurinta! Este un exemplu gasit pe Twitter.
John Griffiths: „@woot este o firma de aparatura online care te invita sa li te alaturi pe Twitter, deoarece iti pot indica momentele cand au o reducere de preturi sau “happy hour”. Te anunta cand un anume produs are pret cu discount, iar tu beneficiezi de o limita de timp pentru a realiza achizitia. Lucrul cel mai inteligent este ca numarul de produse cu pret redus este limitat. Astfel, atata vreme cat au calculat numarul de produse pentru care pot asigura reducere, compania are profit.”.
„E o afacere buna pentru client?”, se intreaba John Griffiths. „Nu neaparat, dar cand sunt anuntat cu privire la “happy hour”, atunci trebuie sa aleg intre a compara pretul cu cel de pe alte website-uri si a pierde reducerea sau a actiona imediat. Asul din maneca al companiei @woot este ca a tranformat cumparaturile in placere! Cumparatorul ramane cu sentimentul ca a facut o afacere buna, ca a castigat ceva. Daca insa s-ar face aceeasi reducere anuntata pe o perioada de 2 saptamani, sentimentul nu ar mai fi acelasi. Aceasta oferta tine de impulsul de moment.”, explica John Griffiths.
„Cred ca o asemenea oferta, care utilizeaza un canal ‘always-on’ cum este Twitter-ul sau e-mail-ul ar putea fi legata intr-un mod util de Paste, pentru a te determina sa cumperi in weekend-ul de Sarbatoare. Nu te poti pregati dinainte pentru pret sau pentru produs. Trebuie doar sa vezi care este oferta si sa te misti repede!”, ne sfatuieste Griffiths.
Beneficiile companiilor care practica acest lucru sunt mai mari decat cele ale vanzarilor suplimentare. In anumite domenii merita sa reduci pretul aproape de costul de productie DACA acest lucru declanseaza comportamentul clientilor de a continua sa cumpere. Se poate oferi chiar un mic discount pentru a-i multumi pe cei care au facut cumparaturi de Paste. Iar apoi le poti trimite un reminder despre noile produse la pretul standard.
Profitabilitatea acestei abordari este vizibila in vanzarile de dupa oferta „happy hour”. Cu alte cuvinte, iti determini clientii sa inceapa sa cumpere. Si ii faci sa continue sa cumpere. Chiar la pret intreg!
In cadrul celei de-a doua editii a Conferintei Internationale „Marketing in Direct”, programata pentru data de 8 Septembrie 2010, experti internationali si locali in comunicare directa vor dezbate tema SMS Marketingului, oferind studii de caz si exemple concrete de mesaje creative. John Griffiths, ca si speaker favorit in 2009, va fi prezent si la aceasta editie, strategia Conferintei „Marketing in Direct” fiind de a-l invita si la urmatoarea editie pe speakerul preferat al participantilor la editia anterioara.
Pe forumul Conferintei //www.marketingindirect.ro/forumel va asteptam sa ne scrieti comentariile/sugestiile pentru urmatoarea editie. Celor mai activi si celor care vor posta subiecte interesante le vom acorda premii in carti de specialitate.
{mosloadposition user10}