Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cum ne influenteaza emotiile performanta in activitatea de relatii publice?

Claudia Doanţă
Senior Account Executive www.chelgate.ro

Cred că orice profesionist care lucrează în domeniul relaţiilor publice a spus cel puţin o dată că-i place ceea ce face pentru că se confruntă zilnic cu noi provocări cărora trebuie să le facă faţă. Momentele de presiune şi oboseală din ultimele luni m-au făcut să-mi dau seama de ce imi place mie să lucrez într-o agenţie de public relations: pentru că zilnic mă confrunt cu propriile mele emoţii şi învăţ să le gestionez. Deseori, să-ţi stăpâneşti emoţiile şi sentimentele care te încearcă în momente stresante este o provocare mai mare decât să rezolvi urgent o problemă de ultim minut a clientului.

Deşi emoţiile pot părea lipsite de importanţă din punct de vedere profesional, ele au consecinţe reale asupra activităţii noastre şi nu trebuie să le subestimăm impactul asupra acesteia. De pildă, ele pot creşte performanţa atunci când sunt emoţii pozitive pentru că oamenii animaţi de emoţii pozitive dau tot ceea ce au mai bun şi obţin rezultate pe măsură. Pe de altă parte, emoţiile negative pot perturba grav munca deturnând atenţia de la activitatea desfăşurată şi, implicit, scăzând nivelul de performanţă al celui care lucrează.

De câte ori nu aţi comis greşeli sau aţi fost pe punctul de a greşi flagrant pentru că eraţi foarte iritat din cauza unei discuţii pe care aţi avut-o la telefon cu clientul? Când a fost ultima dată când aţi fost pe punctul de a trânti telefonul în nas cuiva pentru că nu mai suportaţi absurditatea convorbirii? Reacţia noastră în situaţii de genul acesta este dictată de capacitatea sau incapacitatea noastră de a ne gestiona propriile emotii şi de a ne autocontrola.

În plus, dacă nu le controlăm, emoţiile negative ne pot influenţa şi relaţiile cu ceilalţi colegi şi cu clienţii. Din cauza lor, putem intra în conflicte care pot influenţa activitatea agenţiei de relaţii publice pentru care lucrăm.

Pentru că am stabilit că în relaţiile publice, şi nu numai, performanţa profesională nu depinde doar de abilităţile noastre practice, ci şi de capacitatea de a ne controla emoţiile, trebuie să găsim şi modalităţi de a face acest lucru. Deşi în teorie poate părea uşor, în practică ai nevoie de multă voinţă şi capacitate de autocontrol pentru a gestiona emoţiile negative. Nu înseamnă că acest lucru e imposibil, ci doar că trebuie să depui un efort serios şi să-ţi doreşti cu adevărat acest lucru.

În primul rând, primul pas este să identificăm emoţia respectivă. Dacă ştim că suntem furioşi, iritaţi sau frustraţi, ne va fi mult mai uşor să ne ţinem în frâu emoţiile şi să le împiedicăm să ne dicteze acţiunile.

După identificare, trebuie să încercăm să conştientizăm emoţia respectivă, să o înţelegem, să vedem care sunt factorii care au creat-o şi ce putem face pentru a o controla.

Ulterior, după identificarea şi conştientizarea emoţiei, putem găsi căi pentru a manevra emoţia respectivă şi a o canaliza într-o direcţie pozitivă. Căile pe care le găsim depind de de fiecare individ în parte, de personalitatea şi caracterul său pentru că nu există doi oameni care să reacţioneze la fel la aceeaşi emoţie.

Cu siguranţă că nu este uşor să facem toate aceste lucruri. Poate pentru unii practicieni mai pragmatici chiar abordarea unor asemenea subiecte este lipsită de importanţă sau banală. Cred totuşi că este cel puţin ciudat ca, într-un domeniu care presupune interacţiunea şi relaţionarea cu oamenii, să existe specialişti care consideră că acest gen de teme sunt nişte banalităţi inventate de americani pentru a vinde cărţi.

Observăm în jurul nostru că oamenii cei mai performanţi, cu care clienţilor le face plăcere să lucreze, sunt cei care au capacitatea de a-şi cunoaşte, înţelege şi gestiona emoţiile astfel încât să ia deciziile cele mai bune, să aibă comportamentul cel mai potrivit şi să obţină performanţă.

Claudia Doanţă

Claudia Doanță este Senior Account Executive Chelgate România din septembrie 2010, fiind implicată în organizarea de evenimente şi campanii ale Reprezentanţei Comisiei Europene în România. În prezent este coordonator pe partea de organizare şi moderator de dezbateri în cadrul campaniei de informare în şcoli şi licee "Europa, casa noastră". Claudia este absolventă de Relaţii Internaţionale şi Studii Europene şi are un Masterat în Comunicare şi Relaţii Publice în cadrul SNSPA.

Pe PRwave Claudia a mai scris:

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.