În condițiile ultimului an în care publicurile au devenit tot mai fragmentate, fiecare segment căpătând un caracter din ce în ce mai antagonic în raport cu celelalte segmente, Reveal Marketing Research își propune să realizeze o analiză a evoluției emoționale, a priorităților și a atitudinilor sociale ale principalelor bazine electorale.
Dacă majoritatea studiilor se concentrează asupra anticipării rezultatelor electorale sau a nivelului de prezența la vot, ediția specială a barometrului Românii AZI își dorește să surprindă și să înțeleagă care sunt cele mai potrivite metode de comunicare cu aceste segmente electorale.
Barometrul Românii AZI este un instrument dezvoltat de Reveal Marketing Research care monitorizează, începând cu luna aprilie, axa emoțiilor și a priorităților românilor în contextul actual.
PSD este ultimul bazin electoral prezentat în această analiză. Află cum arată profilul alegătorilor PSD!
Descoperă profilul votanților USR-Plus aici.
Află profilul votanților PNL aici.
Profilul motivațional al votanților PSD. Ce îi motivează pe votanții PSD și cum sunt aceștia comparativ cu media? (ANALIZĂ AUGUST-NOIEMBRIE)
- Cu până la 16% mai puțin orientați către depășirea obstacolelor și schimbare decât media populației.
- Cu până la 14 % mai orientați către relații sociale și unitate.
- Cu până la 15% mai puțin orientați către stabilitate, responsabilitate și credință (în august), dar cu până la 9% mai puțin orientați către stabilitate în octombrie.
- Cu până la 3% mai puțin orientați către perfecționare și putere.
Votanții PSD sunt cei mai puțin orientați către schimbare si cei mai orientați către stabilitate. (vezi edițiile anterioare)
Votanții PSD din lunile august-noiembrie prioritizează teritoriile sociale, precum Relații sociale și unitate și Stabilitate, responsabilitate și credință. Votanții PSD au prioritizat relațiile sociale cu până la 14% mai mult decât media și Stabilitatea cu 15% mai mult decât media.
Depășirea obstacolelor este teritoriul cel mai puțin important pentru aceștia, el fiind o prioritate pentru mai puțin de 16% dintre ei. Asta înseamnă că votanții PSD pun accentul pe armonie, stabilitate și dimensiunea sociala a vieții și mai puțin pe ambiție și schimbare, depășirea obstacolelor, putând spune că sunt mai orientate către tradiție și către comunitate.
Milenialii din mediul rural erau în octombrie opuși celor din mediul urban (58% aleg Stabilitatea), lucru ce arată faptul că depind că priorități de mediul în care trăiesc, mai mult decât celelalte segmente.
În luna noiembrie, orientarea lor către stabilitate scade la 32%.
Profilul emoțional al votanților PSD. Cum cred votanții PNL că se simt românii? Cum diferă percepția votanților PSD comparativ cu media? (ANALIZĂ APRILIE-NOIEMBRIE)
- Cu până la 10% mai puțin furioși și temători.
- În ceea ce privește motivația și bucuria, nu sunt diferențe semnificative fata de media națională.
- Cu până la 10% mai obosiți și dezamăgiți decât media.
- Cu până la 5% mai puțin relaxați și liniștiți.
Votanții PSD evaluează emoțiile românilor ca fiind negative într-un procent mai mare decât media. Ei consideră că românii sunt cu până la 10% mai puțin furioși și temători în lunile august-noiembrie, cu până la 10% mai obosiți și dezamăgiți și cu până la 5% mai puțin relaxați și liniștiți.
Votanții PSD sunt cei mai obosiți și dezamăgiți, cu până la 6% mai mult decât votanții PNL. (vezi edițiile anterioare)
Cu toate astea, în luna august, votanții PSD considerau că românii sunt motivați și bucuroși cu 5% mai mult decât media. Aceștia au un profil emoțional vizibil diferit de votanții PNL și USR-Plus.
Metodologie si univers de cercetare
Studiul a fost realizat pe un eșantion național – rural și urban, în rândul persoanelor digitalizate. Metoda de colectare a fost CAWI – chestionar auto-aplicat online de 1015 respondenți (în luna noiembrie). Marja de eroare: +/-3%.
Structura eșantionului
Milenialii (10% din totalul populației, 9% urban, 12% rural) – 18-30 ani, singuri, fără copii, studii superioare sau încă studiază, din toate categoriile de venit.
Tinerii profesioniști (7% din totalul populației, 6% urban, 7% rural) 25-35 ani, căsătoriți sau într-o relație stabilă, fără copii, Educație superioară, venituri medii-mari – peste 2000 lei/ membru de familie.
Familiile moderne (22% din totalul populației, 25% urban, 18% rural) – 25-44 ani, căsătoriți/ divorțați, cu copii până în 14 ani în gospodărie, studii medii-superioare, venituri medii-mari – peste 2000 lei/ membru de familie.
Familiile tradiționale (25% din totalul populației, 17% urban, 34% rural) – 30-54 ani, căsătoriți, cu copii sub 18 ani în gospodărie, studii primare-medii, venituri mici-medii – sub 2000/ membru de familie.
Maturii fără partener (12% din totalul populației, 12% urban, 11% rural) – 35-55 ani, singuri, fără copii, din toate categoriile de venit și educație.
Seniorii pensionari (24% din totalul populației, 30% urban, 18% rural) – 55+ ani, căsătoriți, cu copii, dar fără copii sub 18 ani în gospodărie, din toate categoriile de venit și educație.
Despre barometrul Românii AZI
Românii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru clienții din portofoliul companiei.
El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici.
Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea românească din acea perioadă. În luna noiembrie, barometrul pune în context, inclusiv opțiunile politice.