Tot mai multe persoane au făcut cunoștință cu conceptul de work from home. Ceea ce inițial părea o ideea destul de greu de acceptat, acum a devenit una dintre cele mai mari dorințe ale unora dintre noi. Ne-am îndrăgostit de acest program, ne-am dat seama că e mult mai comod să lucrezi în pijamale, iar la final de zi ne rămâne mai mult timp pentru familie, scăpând de orele în care eram blocați în traficul aglomerat.
Sigur, acest concept implică, la început, și un cost cât de cât ridicat pentru amenajarea unui spațiu de lucru.
Companiile mari, dar și cele mici, care se respectă, îți asigură un laptop, dar și alte dispozitive fără de care nu ai putea să-ți duci sarcinile la bun sfârșit. Pe de altă parte, angajatorul nu îți poate oferi și corpurile de mobilier potrivite pentru un spațiu de lucru. Ceea ce înseamnă că va trebui să te orientezi sigur către un birou calculator, un scaun confortabil, poate și câteva rafturi sau obiecte de uz zilnic. Și pentru că atmosfera creată influențează foarte mult productivitatea, dar și nivelul de inspirație, azi o să-ți prezentăm principalele elemente de care să ții cont în amenajarea biroului de acasă.
sursa foto
Pasul 1 – Alege un birou de dimensiuni potrivite
Atunci când începi programul de lucru ai nevoie de cel puțin un laptop, o agendă, pixuri, poate și câteva documente tipărite, dar și alte elemente, precum un mouse sau o tastatură, în cazul în care ai foarte mult de scris. Din acest motiv, e important să alegi un birou de dimensiuni potrivite. Nu trebuie să fie nici prea mare, dar nici prea mic. De altfel, ai putea să ai în vedere și celelalte obiecte de mobilier din încăpere. Fie că îți amenajezi spațiul de lucru în camera de zi sau în dormitor, biroul trebuie să facă parte din aceeași paletă cromatică cu restul mobilierului. Sigur, poți opta și pentru alte nuanțe, dar trebuie să te asiguri că se potrivesc cu întregul concept al camerei.
Pasul 2 – Asigură-te că ai cel mai confortabil scaun
O să petreci foarte mult timp la birou. Din acest motiv, e important să alegi un scaun confortabil, poate chiar unul ergonomic. Postura este esențială pentru tine și nu ai vrea să te confrunți cu probleme pe viitor. În plus, poate că o să împarți spațiul de lucru cu cel mic. Cu siguranță, îți dorești să-și facă temele într-un spațiu cât mai confortabil.
Pasul 3 – Optează pentru cât mai multă lumină naturală
Lumina naturală este un element esențial în crearea unui spațiu productiv. Alege să poziționezi biroul în fața ferestrei sau paralel cu aceasta. În plus, pentru zilele în care îți începi activitatea devreme sau termini foarte târziu, ar fi indicat să achiziționezi și o lampă pentru birou sau chiar o lampă led pentru monitor.
sursa foto
Pasul 4 – Amenajează câteva spații pentru depozitare
Dacă îți dorești să fii mai productiv, atunci scapă de toată aglomerația de pe birou și din sertare. Optează pentru câteva rafturi suspendate și cutii pentru depozitare și asigură-te că spațiul este mereu curat și ordonat. Pe lângă faptul că nivelul tău de productivitate va crește, îți va fi mult mai ușor să găsești obiectele de care ai nevoie.
Pasul 5 – Nu uita de plante, lumânări și obiecte decorative
Spuneam că atmosfera din jurul nostru poate să ne inspire și să ne ofere acea liniște de care avem nevoie în procesul de concentrare. Din acest motiv, specialiștii recomandă să ai cel puțin o plantă naturală pe birou sau pe rafturile din încăpere. De asemenea, poți opta pentru un set de lumânărele parfumate, cu aroma preferată, dar și pentru alte decorațiuni. Simți că cei mici sunt sursa ta de inspirație zilnică? Atunci alege să înrămezi cea mai frumoasă fotografie de familie și asigură-te că se află în raza ta vizuală.
sursa foto
Așadar, nu e deloc greu să-ți amenajezi spațiul de lucru. Trebuie doar să alegi corpuri de mobilier suficient de spațioase, confortabile și să nu uiți de detaliile care îți pot deveni sursă de inspirație și productivitate.