Căutarea locației de nuntă este primul pas în organizarea celui mai important eveniment din viața fecărui cuplu. Pentru că există o multitudine de saloane pentru toate gusturile și toate buzunarele, îți venim în ajutor cu o prezentare a principalelor aspecte la care să fii atent în alegerea salonului perfect.
1. Amplasarea
Un salon de nuntă sau un centru de evenimente situat în oraș este mai ușor accesibil cu taxi-ul sau cu mașinile personale decât unul aflat la periferie. Nu în ultimul rând, trebuie luate în considerare costurile de transport ale invitaților și găsirea taxi-urilor după eveniment care ar putea fi mai facilă decât în cazul saloanelor mai greu accesibile.
2. Capacitatea salonului vizat
Numărul de persoane estimat să intre într-un salon amenajat cu mese rotunde, masă de prezidiu, Foto Corner, scenă și ring de dans trebuie să se potrivească numărului tău de invitați. Dacă salonul este prea mare comparativ cu numărul de invitați prezenți, va părea gol, iar dacă este prea mic, participanții la eveniment vor sta înghesuiți și nu vor avea loc de dans. Chiar dacă îți place foarte mult o locație și dorești să o închiriezi, verifică mai întâi în ce măsură se potrivește cu numărul tău de invitați. De aceea, solicită restaurantului capacitatea minimă și maximă a salonului dorit, înainte de a-l selecta.
3. Parcarea restaurantului
În vremurile actuale, când este greu să te deplasezi în orașele aglomerate, existența parcării la restaurant sau în apropierea lui devine un ”must-have”. Fie că este parcare subterană (ceea ce e preferabil) sau supraterană, important este să existe. Pe bună dreptate! Cărui invitat i-ar plăcea oare să caute prin ploaie, viscol sau căldură inăbușitoare un loc de parcare și apoi să meargă pe jos, îmbrăcat elegant, câteva sute de metri până la restaurant?
4. Reputația locației
Un salon recunoscut pe piață ca serios, cu angajați de calitate și event manager responsabil și orientat către îndeplinirea solicitărilor clienților este recomandabil în detrimentul unuia mai puțin cunoscut sau cu o reputație îndoielnică. Fă-ți timp pentru a citi recenziile despre restaurant și mâncare astfel încât să-ți formezi o idee corectă despre imaginea de pe piață a locației alese, înainte de a semna contractul de închiriere.
5. Calitatea serviciilor prestate
Modul de amenajare a salonului, mocheta, draperiile, aranjamentele florale și piesele de mobilier, precum și toate micile amănunte ce împodobesc un salon și individualizează un eveniment sunt tot atâtea aspecte de care trebuie să ții cont. La vizita în locație poți cere să vezi mostre de material sau fotografii de la evenimentele anterioare pe care orice organizator de evenimente profesionist ți le va arăta cu plăcere. De asemenea, trebuie să te asiguri că există aer condiționat sau încălzire centrală funcționabile. Nu în ultimul timp, să ai în vedere că un salon care are un portofoliu de evenimente organizate și o echipă deja formată este mai în măsură să ofere servicii profesioniste, decât un salon nou deschis, a cărui echipă este încă în rodaj.
6. Existența pachetelor all inclusive
Majoritatea saloanelor care se respectă oferă atât pachete all-inclusive (meniu, băutură, aranjamente florale, cutie de bani, lumini ambientale, camera miresei, aranjamente pentru scaune, șervete etc.) cât și servicii individuale. Preferabil este să selectezi pachetele all-inclusive pentru a scăpa de orice grijă la restaurant. În plus, este posibil să obții foarte multe gratuități oferite de restaurant, în funcție de pachetul de servicii achiziționat.
7. Prețul și degustarea meniului
Raportul calitate-preț poate fi un important criteriu de departajare în selectarea celui mai potrivit salon. Nu uita să verifici exact ce include prețul primit și, mai ales, solicită o degustare prealabilă a meniului. În acest fel vei putea face modificări ale meniului înainte de a fi prea târziu.
8. Terase și spații verzi pentru fumători
În prezent, când fumatul este interzis în spațiile interioare, existența unei terase sau a unui spațiu verde ce poate fi amenajat pentru fumători este un punct în plus al oricărei locații. De asemenea, situarea restaurantului într-o zonă verde (parc, pădure) poate fi un avantaj pentru fotografiile de nuntă, iar terasa poate fi un plus în organizarea unor mici momente înaintea evenimentului principal (cununie, botez, tradiții de nuntă etc.).
Material redactat în cadrul programului educațional cu tema ”Nunta… pas cu pas”, inițiat și derulat de Hop Garden Group
Proiectul este sprijinit de 12 parteneri media: ACCMediaChannel, București Life, Bucureștii Vechi și noi, Clarissa, DacicCool, Fashion8, Iqool, PRwave, Restaurante-Bucuresti.ro, Restocracy, StyleAndTheCity.ro, RevelionInBucuresti.
Tot ce ai vrut să știi despre organizarea evenimentelor… dar nu ai avut pe cine să întrebi, în programul educațional
Nunta… pas cu pas
În perioada septembrie 2021–ianuarie 2022, Hop Garden Group a inițiat un program educațional destinat tinerilor și publicului larg, cu tema ”Nunta… pas cu pas”.
Lansat cu scopul de a educa în ceea ce privește activitățile concrete ale organizării evenimentelor private, programul educațional derulat de HOP Garden Group și-a propus să ofere o serie de articole și sfaturi practice tuturor celor interesați de organizarea propriilor evenimente în mod profesionist. Materialele informative oferite publicului pe durata celor 5 luni ale proiectului vor include următoarele teme: ”Cum îți alegi locația potrivită pentru nuntă sau botez?”, ”5 caracteristici ale organizatorului de evenimente perfect”, ”10 motive ca să-ți organizezi nunta iarna”, ”Meniul de nuntă – între alegeri și degustare”, ”Planificarea nunții – când, cum, cât?”.
La finalul proiectului, toate articolele vor fi incluse în blog-ul anexat site-ului www.magic-park.ro, într-o secțiune intitulată ”Ghidul nunții”.
Programul educațional ”Nunta… pas cu pas” s-a născut din dorința sinceră de a veni în sprijinul tuturor celor care sunt siliți de împrejurări să-și organizeze singuri nunta sau botezul, tuturor celor care nu știu de unde să înceapă activitățile organizatorice și, mai ales, cum să-și planifice evenimentul astfel încât acesta să fie un prilej de bucurie și relaxare, în loc de stres și frustrare. Nu în ultimul rând, din aceste materiale cititorii vor afla cum să estimeze costul real al nunții, astfel încât plata furnizorilor să nu devină o povară, cum să realizeze programul evenimentului, când să trimită invitațiile și, mai ales, cum să-și selecteze locația și organizatorul de evenimente potrivit. Noi, ca organizatori de evenimente profesioniști, suntem în același timp consultanți, furnizori, psihologi și diplomați, adesea aplanăm conflicte în familii sau în afara lor și ne străduim să le oferim clienților evenimentul dorit. Acest program educational își dorește să aducă puțin sprijin emoțional și nu numai tuturor celor care se simt compleșiti de povara unuia dintre cele mai importante momente din viața lor, a declarat Daniela-Dalia Seghedi, Director Executiv complex Magic by Hop Garden.