Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cum ajungi de la un client la proiecte multiple?

Cum ajungi de la un client la proiecte multiple?

Oana Păuna, Creative Content Writer – www.oanapauna.ro

Primul client e cel mai greu de găsit. Așa se spune. Eu aș spune altfel: următorii clienți sunt mai greu de găsit. Primul client te contractează pentru că l-ai convins și inspiri încredere, ți se dă o șansă, dar de aici la infinit e cale lungă.

Cum ajungi de la un client la proiecte multiple?

sursa foto

Colaborarea cu primul client e esențială atât pentru veniturile tale, cât și pentru încrederea în tine. Alături de primul client descoperi lucruri noi despre tine: cât de bine te simți când lucrezi direct cu cineva, cum te afectează deadline-urile, cât de bine negociezi, cum îți valorizezi timpul, cât de repede și de bine lucrezi, cum reacționezi la stres și la feedback-ul clientului dacă vrea modificări. Călătoria de descoperire a celuilalt include călătoria spre descoperirea sinelui.

Scopul tău este dezvoltarea afacerii tale și implicit a veniturilor. Primul pas pentru a face asta este să ai colaborări de durată, lungă durată, nu o lună. Este recomandat să obții venituri în fiecare lună de la mai mulți clienți pentru a avea o afacere sustenabilă.

Așadar, dacă poți păstra pe termen lung primul client asta e perfect. Dacă nu o poți face sau nu are nevoie de serviciile tale decât pe acel proiect, va trebui să începi iar căutarea de noi clienți, proiecte.

Să spunem că avem 5 pași în care pornim de la un client și ajungem la 5.

1. Loialitate

Păstrezi pe termen lung primul client sau îl înlocuiești rapid cu altul. Cum îl păstrezi? Prin calitatea serviciilor, profesionalism, seriozitate și un customer service impecabil. Vorbești frumos, te comporți frumos, faci o impresie bună și livrezi ce trebuie. Asta e rețeta pe scurt.

Dacă trebuie să îl înlocuiești rapid pentru a nu rămâne fără bani, începi căutările pe site-urile pe care le știi deja. Există grupuri de freelanceri pe Facebook, Ro.jooble.org e o altă resursă pentru joburi remote, nu neapărat freelance, platforme internaționale, site-uri dedicate creativilor dacă ești graphic designer sau altceva similar. Nu mă pricep aici. Aplici, îți faci un cover letter de invidiat, ai încredere în tine și abilitățile tale, dar nu promiți mai mult decât poți oferi. Ești real, onest, corect și serios și clienții te vor aprecia.

2. Căutare

Cauți noi clienți. În primul rând, căutarea o faci unde vrei tu: printre prieteni, pe site-uri, îți faci promovare online. Indiferent ce faci, este important să fii disponibil să răspunzi la telefon, să dai teste, să ai timp pentru interviuri la distanță.

Urmează o perioadă stresantă până primești alt DA, dar acesta va veni dacă ești bun la ceea ce faci și știi cum să te vinzi. Dacă nu știi cum să te vinzi și să negociezi, va trebui să înveți. Internetul e plin de resurse utile. Timp și chef să ai.

3. Brand personal

Începi să îți construiești propriul brand. Pasul acesta poate fi schimbat oricând cu nr.2. Ce înseamnă brand personal? Fă-te vizibil online, asta înseamnă în cuvinte simple! Un site, o pagină de Facebook, anunțuri pe site-uri de anunțuri, un CV updatat și pus la punct, un cover letter personalizat în funcție de jobul la care aplici, un logo, un slogan – tu decizi de ce ai nevoie.

Dacă lucrezi în marketing digital la distanță vei avea nevoie de tot ce are internetul de oferit. Nu uita de pagina profesională pe LinkedIn. Acolo stau cele mai mari oportunități. Nu știi Social Media? Înveți. Ai o mulțime de resurse online.

4. Seriozitate

Odată ce ai mai primit un alt „DA”, te apuci serios de treabă. Ești atent la ce are nevoie clientul, la ce își dorește, muncești serios, nu te grăbești, livrezi profesional ce a cerut și aștepți marele feedback.

Dacă e pozitiv, ai mai trecut o etapă spre visul tău. După câteva taskuri îi poți cere să îți lase un review pe Facebook, Google sau unde vrei tu. Acel review este important pentru ceilalți potențiali clienți să aibă încredere în tine și să îți dea o șansă. Oricât de sus ai ajunge, nu înceta să ceri review-uri. Sunt utile tot timpul și niciodată nu poți avea destule. Satisfacția fiecărui client e pe primul loc. Nu face rabat de la calitate!

5. Continuă perfecționare

Dat fiind că ai 2 sau mai mulți clienți, nu înceta să te perfecționezi. Începe să lucrezi mai rapid și mai eficient pentru a putea lua și alți clienți. Viteza și productivitatea ta sunt esențiale pentru a colabora cu mai mulți clienți. Nu face rabat de la calitate, o mai zic încă o dată!

Este esențial să devii mai bun pe ce faci și să îți diversifici serviciile oferite. Dacă nu mai ai timp să faci tot ce trebuie pentru clienții tăi, deleagă cuiva. Ia pe cineva lângă tine și învață-l ce faci tu! Nu pierzi nimic dacă înveți pe cineva ce să facă pentru clienții tăi. Vei deveni mai puțin stresat și vei putea să te gândești mai mult la ce ai de făcut pentru organizarea activității tale, extindere și diversificare – fix ce ai nevoie! Nu trebuie să faci totul cu mâna ta, ci să supervizezi foarte bine ce fac ceilalți colaboratori.

Drumul de la un client la mai mulți a fost presărat cu multe momente de deznădejde când am crezut că nu o să mai am de lucru deloc. De exemplu, luna august este spaima freelancerilor. Dacă nu ai adunat ceva bănuți cu câteva luni înainte, august te pune la pământ. Nu ai multe proiecte pentru că #concedii și banii nu prea trag la tine.

Important este să cauți tot mai bine joburi online, să îți salvezi căutările și site-urile de încredere, să îți tot perfecționezi CV-ul, portofoliul și cover letter-ul pentru orice tip de job ai dori și să te reinventezi de câte ori este nevoie. Keep an open mind!

Te vei încurca uneori, te vei împiedica, dar vei învăța să dai pauză corpului când are nevoie, să te îngrijești cum trebuie pentru a rămâne pozitiv și productiv. Vei învăța multe despre tine și despre stilul tău de lucru, dar și despre cum îți imaginezi viața ta în viitor.

Ai nevoie de încredere în tine și de speranța că vei reuși. Crede în tine atunci când ceilalți nu o fac! Doar tu știi ce ești capabil să faci și ce sacrificii ești dispus să faci pentru visul tău. Visul tău nu se va împlini stând în pat la seriale și cu pungi de chips-uri pe plapumă. Nu, nu, nu! Banii nu vin spre tine dacă nu alergi și tu către ei!

Morala: Nu renunța niciodată la visele tale oricât de dureroasă e munca împlinirea lor!

Despre Oana Păuna

Oana Păuna
Oana Păuna

Sunt un content writer pasionat de cuvinte, o visătoare care vrea să schimbe lumea prin forța articolelor și ideilor sale. Cred în puterea pe care cuvintele o au și mai cred că oamenii își pot sculpta în carne propriul destin. De aceea, dezvoltarea personală ocupă un loc important în viața mea.
Mă poți citi pe Facebook și LinkedIn.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.