În ultimele decenii, colaborarea dintre Austria și România a evoluat într-un parteneriat solid, Austria fiind un partener strategic de încredere și pe termen lung pentru companiile din mediul economic românesc.
„Investitorii austrieci văd România ca pe o destinație excelentă pentru investiții și cea mai mare piață din Sud-Estul Europei. În prezent, prioritățile noastre sunt dezvoltarea unui climat de afaceri sănătos și a unui sistem educațional cuprinzător. Pentru noi, România reprezintă o țară cu un potențial enorm, dominată de o forță de muncă bine pregătită și o națiune care știe să se facă auzită”, a spus Gerd Bommer, Consilierul Comercial al Ambasadei Austriei.
Potrivit organizației oficiale de promovare a comerțului din Austria, aceasta este un investitor constant și unul dintre cei mai activi din România, cu o valoare a investițiilor directe de aproximativ 9 miliarde de euro în 2016, ceea ce înseamnă o cotă de peste 14% din totalul investițiilor străine din țara noastră.
În acest moment, în România sunt în jur de 1.500 de investitori austrieci activi și peste 7.200 de companii cu capital austriac care contribuie la dezvoltarea economiei românești. Companiile sunt lideri de piață în sectoare precum sistemul bancar, de asigurări, transport sau imobiliare, asigurând astfel peste 100.000 de locuri de muncă în România.
România se află în top 15 piețe de exporturi și top 19 piețe de importuri pentru Austria. De exemplu, exporturile Austriei către România reprezintă 2,08 miliarde și sunt în continuă creștere. Dacă în 2015 exporturile austriece în România s-au majorat cu 0,6%, în 2016 numărul a crescut cu 4,1%.
În ceea ce privește sistemul educațional, Advantage Austria a investit în dezvoltarea educației duale din România. Una dintre caracteristicile distinctive este redată de cooperarea dintre comunitatea de afaceri și instituțiile educaționale, combinând astfel teoria și practica pentru carierele care necesită formare profesională, precum și în școlile profesionale superioare. Spre exemplu, Școala Comercială Austriacă din România (o’SCAR) a introdus învățământul dual la Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu” din București. Programul durează trei ani și oferă elevilor absolvenți de școală generală cursuri de pregătire aprofundată pentru profesia de vânzător în multiple domenii (încălțăminte, modă, sport, mobilier), oferind practică la companii recunoscute precum C&A, Carrefour, Deichmann, Hervis, Humanic, kika, PEEK&CLOPPENBURG, Telekom.
De asemenea, Școala Tehnică Austriacă din România – Transilvania (STAR-T), împreună cu Liceul Tehnic „Aurel Vlaicu” din Cluj-Napoca, a organizat cursuri de trei ani, cu practică intensivă, adresat elevilor din clasa a Vlll–a, care doresc să înceapă o carieră de sudori. Partenerii implicați în proiect sunt Deltamed, Polytechnik – Sieta S.A și GEP (GLOBAL ENERGY PRODUCTS).
În momentul de față, Advantage Austria poartă discuții cu autoritățile și școlile din România pentru a dezvolta programe pentru cei care doresc să devină specialiști în vânzări, mecanică, mecatronică, mecanică auto și alte domenii conexe.
Datorită bunei colaborări din ultimul deceniu, pe 6 mai, Secția Comercială a Ambasadei Austriei la București a invitat comunitatea româno-austriacă pentru a celebra împreună Sărbătoarea de Mai a economiei austriece din România. Cei peste 400 de invitați au fost întâmpinați de Consilierul Comercial al Ambasadei Austriei, Dl. Gerd Bommer, împreună cu echipa sa. De-a lungul anilor, evenimentul a devenit un reper și un punct de întâlnire pentru comunitatea de afaceri austriacă și partenerii locali ai acesteia.
Despre Advantage Austria
ADVANTAGE AUSTRIA este organizația oficială de promovare a comerțului din Austria. Cu peste 110 sedii în peste 70 de țări, aceasta oferă o gamă largă de servicii de informații și dezvoltare a afacerilor, atât pentru companii austriece, cât și pentru partenerii de internaționali de afaceri. Scopul organizației este acela de a genera oportunități de business internaționale, prin promovarea produselor și serviciilor afacerilor austriece din întreaga lume, ajutând companiile și organizațiile din afara Austriei să construiască relații strânse cu cele austriece, promovând în același timp Austria ca destinație de investiții.