ca anvelopele sunt mai mult decat „niste obiecte mari si negre”
Designerii de la Goodyear au dezvoltat recent o anvelopă netedă, special proiectată pentru a fi expusă la standul Goodyear de la Salonul Internaţional Auto de la Geneva. Acestor designeri li s-a cerut să realizeze o anvelopă care nu numai că trebuie să atragă atenţia, ci şi să sublinieze şi să pună în valoare identitatea de marcă a Goodyear, valorile sale şi noul său slogan de pe pieţele europene: „Made To Feel Good.“
“Nu a fost o sarcină uşoară”, a spus Sébastien Fontaine, Industrial Designer în cadrul studioului de proiectare avansată al Goodyear. “Pentru a reflecta noua poziţionare a mărcii Goodyear printr-o anvelopă a fost ceva nou şi provocator pentru echipa noastră. Proiectul a fost cât se poate de incitant, şi reprezintă doar începutul; o fereastră prin care se vede cât de mare este rolul pe care design-ul în cadrul Goodyear îl va juca în viitor în termeni de comunicare a performanţei şi a perceperii adecvate a calităţii. Suntem mândri şi foarte bucuroşi să luăm parte la noua poziţionare de marcă a Goodyear!”
Pentru a proiecta această anvelopă, echipa studioului de design avansat al Goodyear din cadrul Centrului pentru Inovare din Luxemburg, s-a bazat pe un brief dezvoltat în baza noilor activităţi de marketing şi de poziţionare de brand.
„Echipa trebuia să livreze o anvelopă care să exprime valorile noastre într-o manieră mai curând emoţională, şi, prin urmare, mai aproape de oameni, mai motivantă şi care să îi facă să se simtă bine cu Goodyear”, a explicat Hugues Despres, Brand Director EMEA la Goodyear. “Identitatea noastră de marcă este construită pe ideea că siguranţa este ceva ce te face să te simţi bine, iar noi încercăm să creăm condiţiile pentru o stare de spirit liniştită şi relaxată a cumpărătorilor noştri inclusiv prin elemente vizuale ce accentuează celebrul nostru semn „Wingfoot” (Piciorul înaripat), parte a logo-ului Goodyear. Un brief greu, dar văzând rezultatele, cred că a fost cu adevărat de succes!”
Anvelopa, reflectând valorile legate de siguranţă ale Goodyear, prezintă un număr impresionant de tehnologii centrate pe siguranţă printre care:
· O formă a anvelopei cu o rezistenţă la rulare mică combinată cu un diametru exterior mai mare,
· O bandă de rulare subţire destinată totodată unei rezistenţe scăzute la rulare şi acvaplanare,
· O adâncime a benzii de rulare mai mică, proiectată pentru a reduce mişcarea blocurilor şi astfel dispersia energiei,
· Un profil ultra aerodinamic al benzii de rulare, fără alte coaste şi caneluri, marcarea acestora fiind făcută doar prin imprimarea anumitor culori pe umărul lateral al anvelopei.
Goodyear a lansat noua campanie de poziţionare în întreaga regiune EMEA. Poziţionarea, care se bazează pe un nou slogan, „Made to Feel Good“, are în vedere, dincolo de siguranţă, punerea în valoare şi lumină a tuturor calităţilor pe care trebuie să le aibă o călătorie. Noua campanie ţinteşte să livreze un mesaj de încurajare şi îmbărbătare a conducătorilor auto de a-şi desfăşura călătoria cu încredere şi cu perspectiva că întotdeauna sunt lucruri bune ce te aşteaptă înainte.
“Anvelopa livrează un anumit înţeles al expresiei “feel good” prin întregul ei design. Ne-am lăsat inspiraţi de elemente precum grădinile Zen pentru a livra o stare de pace şi ordine, de bucăţi mari de cremene pentru a spori şi comunica mai bine soliditatea blocurilor anvelopei, şi astfel o stare de deplină încredere. Frunzele de lotus generează ideea unei tratări hidrofobice în partea de sus a canelurilor, care, împreună cu un profil hidrodinamic al canelurilor, comunică puterea anvelopei în condiţii de carosabil umed” a conchis Fontaine.