Crucea Roșie Română a deschis, în București, magazinul social “Humanity concept store”, un spațiu unde vor fi asistați refugiații ucraineni cu alimente, produse sanitare și de igienă, dar și articole de îmbrăcăminte. Crucea Roșie Română își extinde astfel activitatea pentru a răspunde nevoilor umanitare în creștere ale cetățenilor ucraineni.
De la escaladarea conflictului din Ucraina, în Romania au intrat peste 1 100 000 persoane. Conform Biroului Înaltului Comisar al ONU, în luna august erau peste 55 000 de ucraineni înregistrați pentru protecție temporară pe teritoriul țării noastre. Capitala României înregistrează cel mai mare număr de refugiați ucraineni. Pentru a veni în sprjinul lor, Crucea Roșie Română a înființat un magazin social “Humanity concept store” care dă posibilitatea refugiaților ucraineni să se aprovizioneze cu produse de bază.
O dată la 10 zile, aceștia vor primi un pachet cu alimente, un pachet cu produse de igienă și produse sanitare, dar și articole de îmbracăminte. Cantitățile se calculează în funcție de numărul de persoane. Astfel, o familie formată din 3 persoane va ridica 12 kg de alimente, 2 kg de produse de igienă și 3 kg de haine. Pentru fiecare membru al familiei în plus se adaugă 2 kg de alimente, respectiv 1 kg de produse de igienă și 1 kg de haine.
“Începutul școlii, apropierea sezonului rece, creșterile de prețuri la alimente și combustibil sunt aspecte care aduc multă îngrijorare cetățenilor ucraineni aflați în țara noastră. Prin deschiderea acestui magazin social dorim să le luăm o parte din grija zilei de mâine și să le oferim acces gratuit la produse de strictă necesitate.’’, a declarant Ioan Silviu Lefter, director general al Crucii Roșii Române.
Totodată, magazinul social al Crucii Roșii Române reprezintă o alternativă la punctul umanitar al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului din București (DGASPC), înființat la Romexpo, unde se prezintă, pentru a primi sprijin, în medie 1000 de persoane pe zi.
“Este inutil să vă spun cât de necesar este deschiderea unui astfel de magazin social. În primul rând, pentru a scădea presiunea din Romexpo și pentru a ne putea concentara și pe alte nevoie ale refugiaților din Ucraina. Iar în al doilea rând, pentru a le oferi un serviciu de proximitate cetățenilor ucraineni, pentru că Romexpo este intr-o zonă slab rezidențială. Mulțumim Crucii Roșii Române pentru această inițiativă și pentru sprjinul pe care ni l-a acordat în toată această perioadă cu alimente și produse de igienă”, a declarat Cosmina-Ioana Simiean Nicolescu, Director General la Direcția Generala de Asistență Socială a Municipiului București.
Magazinul social al Crucii Roșii Române este susținut financiar de Federația Internațională de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC), dar și din donațiile colectate de Crucea Roșie Română în cadrul campaniei Umanitatea nu are granițe.
“Suntem încrezători că acest magazin social va oferi sprjinul necesar pentru a atenua unele dintre cele mai presante nevoi ale multor familii din Ucraina. Rețeaua IFRC va continua să sprijine Crucea Roșie Română pentru a interveni la criza din Ucraina, asigurându-se că ajungem la cei care au cea mai mare nevoie”, a menționat Bilal Hussain Shah, managerul de operațiuni al IFRC pentru România.
Inaugurarea magazinului social a avut loc în cadrul unui eveniment moderat de Iuliana Tudor, ambasador al Crucii Roșii Române, și a avut ca invitați parteneri de bază ai magazinului social: Carrefour Romania, Renault Group Romania, IVECO Romania, P&G Romania și Colgate Romania. Fiecare partener și-a exprimat susținerea în continuare pentru ajutorarea cetățenilor ucraineni.
Magazinul social din București este al 11-lea magazin de acet tip pe care Crucea Roșie Română îl deschide pentru cetățenii ucraineni. Celelalte 10 magazine sociale funcționează, din luna martie, în județele: Botoșani, Brașov, Cluj, Iași, Maramureș, Teleorman, Tulcea, Satu Mare, Sălaj și Vaslui.
În cele șase luni de la escaladarea conflictului, Crucea Roșie Română a implementat acțiuni permanente de ajutorare a poporului ucrainean.
- Restabilirea legăturilor de familie: 20 000 beneficiari;
- Sprijin oferit de Crucea Roșie centrelor de cazare cu hrană, apă, produse de igienă, materiale sanitare: 7 000 beneficiari.
- Asistarea directă a cetățenilor ucraineni prin servicii oferite de filialele de Cruce Roșie: produse de igienă și îmbrăcăminte, asigurarea de mese calde, activități de socializare și educative pentru copii, asistență medicală și asistență psiho-socială: 84 165 beneficiari;
- Asistență oferită cetățenilor ucraineni prin call center la numărul 0374.415.000 în limba română, engleză, rusă și ucraineană: 6 500 de apeluri;
- Asistență financiară directă: 10.07 milioane euro distribuite către 48 539 cetățeni ucraineni aflați pe teritoriul României (21 120 familii).
- Sprijin pentru cei rămași în Ucraina, prin transporturi umanitare periodice efectuate de Crucea Roșie Română: 90 de transporturi cu 2 250 de tone de produse și materiale sanitare distribuite la Cernăuți, Uzgorod și Odessa.