Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cronicari Digitali – s-a lansat prima campanie de informare ce aduce patrimoniul cultural în lumea digitală, aproape de millennials

Casa Monteoru
  • Proiectul va aduna materiale despre patrimoniul cultural al României cu implicarea pasionaților de lumea digitală, pentru ca acestea sa ajungă mai ușor către tineri, prin intermediul rețelelor de socializare;
  • Cronicari Digitali este prima platformă unde toate generațiile se implică în poveste și devin la rândul lor ambasadori ai patrimoniului cultural, prin propriile viziuni;
  • În 2018 vor fi descrise în rețelele de socializare peste 50 de obiective de patrimoniu.

Institutul Național al Patrimoniului împreună cu agenția de comunicare creativă Zaga Brand lansează campania #CronicariDigitali, prin care își propun să apropie pentru prima dată valorile și tradițiile României de generația millennials. Astfel, tinerii sunt stimulați să cunoască, să înțeleagă, să aprecieze și să promoveze patrimoniul cultural național și UNESCO din România.

Casa Monteoru
Casa Monteoru

Proiectul de digital storytelling promovează patrimoniul cultural ca parte importantă din identitatea unei națiuni și a identității personale, în rândul millennials, cu implicarea lor directă. Astfel, fiecare generație devine ambasador al platformei, prin propriile viziuni. Experții, parte a generației X, povestesc, iar generația millennials (Y și Z) transportă povestea în online, printr-un limbaj pe înțelesul tuturor.

În 2018, campania #CronicariDigitali va prezenta peste 50 de obiective din patrimoniul național și UNESCO din România, toate pline de istorie, pitoresc și savoare, printr-o serie de călătorii inedite, evenimente dedicate comunităților de instagrammeri, bloggeri, vloggeri și jurnaliști. Vor fi explorate clădiri vechi din mediul urban cu arhitectură de referință, conace, castele, peisaje agro-pastorale sau industriale, mori de apă vechi, încă funcționale, căi ferate în peisaje de basm, lumea gastronomiei și oameni incluși în patrimoniul viu.

„Intră în responsabilitatea Institutului Național al Patrimoniului să asigure perpetuarea patrimoniului cultural și promovarea acestuia către noua generație pentru ca, la rândul ei, aceasta să se poată identifica în valorile de patrimoniu și să contribuie la protejarea lor. Prin urmare, campania Cronicari Digitali este un demers perfect aliniat cu misiunea noastră. Trăim într-o eră digitală, iar oamenii caută experiențe care aduc trecutul și cultura mai aproape de ei. Și ce poate fi mai util pentru noua generație decât să vadă cu proprii ochi obiective-cheie, locuri unde s-a scris istorie, să le înțeleagă prin experiență directă? Suntem foarte bucuroși să susținem acest proiect și suntem convinși că informațiile venite din partea specialiștilor INP vor fi transmise mai departe, în lumea virtuală, de către noii cronicari ai mediului digital”, a declarat managerul Institutului Național al Patrimoniul, Ștefan Bâlici.

Heritage Instameet București, 17 iulie, a dat startul competiției #CronicariDigitali
Startul campaniei Cronicari Digitali a fost dat săptămâna aceasta, odată cu primul eveniment Heritage Instameet din București. Centrul Capitalei a devenit zona zero a creativității vizuale pentru 120 de instagrammeri. Trei clădiri emblematice din București – Casa de Târgoveț, Palatul CEC și Casa Monteoru și-au deschis porțile în cadrul evenimentului itinerant ce și-a propus să lege prezentul digital de trecut. Sute de fotografii, video-uri, live-uri pe FB și Instagram prezintă cele 3 clădiri emblematice incluse în traseul de vizitare dedicat participanților.

“Dacă fiecare dintre noi este ce este grație părinților, bunicilor și străbunicilor, în egală măsură suntem ce suntem datorită patrimoniului cultural, el face parte din identitatea fiecăruia. Mesajul nostru – Trecutul este al meu și al tău, la fel și viitorul. Obiectivele din patrimoniul cultural trebuie împărtășite pentru ca fiecare nouă generație să se cunoască pe sine. Cu certitudine povestea României trebuie spusă acum pe Instagram sau Facebook, pe blog sau pe YouTube.

În iulie-decembrie 2018 – ne propunem să informăm și să comunicăm către sute de mii de tineri ce moștenire frumoasă avem. Din ianuarie 2019 dorim să mergem mai departe prin implicarea comunității în sprijinul patrimoniului cultural al României. Nu în ultimul rând, vrem să convingem tinerii antreprenori și voluntari să vină lângă obiective de patrimoniu cultural, fie construind afaceri pe lângă acestea (prin cofinanțări, accesări de fonduri etc.), fie să se implice în activități de susținere”, a declarat Silvia Teodorescu, managing partner Zaga Brand.

Samsung România, Garanti Bank, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Profructta, Pain Plaisir, Atelier Design Floral Serendipity, Fabrica de Pufi, Distileriile Bran, Teto.ro, Bartechs, Total Green au susținut prima întâlnire a instagrammerilor dornici să fotografieze cele trei clădiri incluse in Instameet.

Anul European al Patrimoniului Cultural
2018 este Anul European al Patrimoniului Cultural, un an fără precedent pentru numărul și importanța activităților și inițiativelor pan-europene ce se adresează atât profesioniștilor din domeniul patrimoniului, cât și publicului larg. Scopul acestor activități este încurajarea societății de a descoperi și explora patrimoniul european, de a crește conștientizarea pentru istoria și valorile comune și de a consolida apartenența la diversitatea culturală din spațiul european.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.