Cu toate că sistemul financiar global estimează pierderi de $2.8 mii de miliarde în timpul recesiunii, industria de spam poate încheia luna aceasta pe profit
Primele falimente sonore de la mijlocul lunii septembrie ale instituţiilor financiare Lehman Brothers, Merrill Lynch şi AIG au anunţat nu doar o recesiune iminentă, ci au tras şi semnale de alarmă ale valurilor de spam următoare.
Speculând îngrijorările generale, care la începutul lunii octombrie s-au transformat în panică globală prin prăbuşirea burselor internaţionale, spammerii încearcă să ademenească utilizatorii prin promovarea serviciilor care pretind să elimine sau să micşoreze datoriile, ipotecile şi alte obligaţii fiscale sau de creditare.
De exemplu, un mare val de spam s-a răspândit asupra cetăţenilor Statelor Unite făcând publicitate serviciilor unei companii care ar ajuta la stingerea ipotecilor. Ca în imaginea de mai jos, mesajul speculează cel mai recent plan de ajutorare anunţat de Preşedintele Statelor Unite, George W. Bush.
Folosind tiparul dinaintea recesiunii, alte câteva campanii de spam folosind publicitatea financiară au sporit ca volum în ultimele săptămâni. Limitate de obicei la un singur element sau o linie de subiect care să atragă destinatarul, aceste mesaje direcţionează utilizatorul printr-un link către diverse site-uri, cele mai multe dintre acestea implicate în activităţi de phishing.
Alte valuri de spam folosesc criza economică ca un simplu argument pentru a face şi mai multă publicitate la diverse medicamente, software piratat sau reproduceri fidele ale unor produse. Mesajul de mai jos, de exemplu, promovează un antidot pentru recesiunea globală – medicamentul pentru îmbunătăţirea vieţii sexuale.
Unul dintre cele mai recente atacuri de spam a fost dezvoltat printr-o multitudine de combinaţii de e-mailuri generate şi distribuite automat şi profiluri aleatorii în reţelele de socializare, care duc viitoarele victime în diverse spaţii online unde pot “spune adio datoriilor”.
În timp ce sistemul de credite continuă să se clatine, pieţele financiare de la Wall-Street până la Tokio sunt în derivă şi companiile din toată lumea raportează pierderi semnificative, profituri în scădere şi falimente, se pare că singura afacere profitabila este spamul. Dar numai atâta timp cât le permiteţi să ajungă în inbox-urile voastre!
“Spammerii se folosesc acum în campaniile de spam de argumentul crizei economice şi de îngrijorările oamenilor, alegând ca ţinte acei utilizatori care caută nu doar informaţii suplimentare despre recesiune dar şi modalităţi despre cum să-şi îmbunătăţească propria situaţie financiară”, a declarat Vlad Vâlceanu, Şeful Laboratorului Antispam, BitDefender. „Este extrem de important să fiţi atenţi atât la fiecare e-mail primit, precum şi ce linkuri accesaţi”.
{mosloadposition user10}