· În țările din Europa Centrală și de Est, 18% din tranzacțiile de e-Commerce sunt efectuate de pe dispozitive mobile
· 40% din clienți folosesc cel puțin două dispozitive până la momentul cumpărării
· Numirea noului Director General reflectă creșterea business-ului Criteo în regiune
Criteo (NASDAQ: CRTO), lider internațional în performance marketing, a lansat o nouă ediție a studiului „State of Cross-Device Commerce”, ce oferă informații despre comportamentul cumpărătorilor online în a doua jumătate a anului 2016, dar și predicții pentru evoluția comerțului online în toate formele sale la nivelul Europei Centrale și de Est (CEE) și pe mapamond. Dacă în trecut raportul bi-anual Criteo se axa strict pe comerțul de pe dispozitive mobile, ediția din acest an reflectă nevoia retailerilor de a aprofunda comportamentul consumatorilor pe diferite dispozitive și de a ajusta astfel strategiile de marketing pentru a obține cele mai bune rezultate.
Dispozitivele mobile vor continua să domine, sistemul de operare Android aflându-se în topul preferințelor
Smartphone-ul continuă să fie cel mai folosit dispozitiv mobil pentru cumpărături – majoritatea tranzacțiilor mobile la nivel global sunt realizate de pe un smartphone, în timp ce tot mai puțini utilizatori aleg să folosească tablete. În CEE, 60% din tranzacțiile mobile sunt efectuate de pe smartphone, tabletele reprezentând restul de 40%. Preferința pentru dispozitivele Android față de cele iOS este evidentă – 75% din tranzacțiile realizate de pe smartphone din CEE sunt efectuate de pe dispozitive cu sistem de operare Android. Valoarea medie a unei tranzacții mobile reprezintă deja 86% din valoarea medie a unei unei tranzacții finalizate pe desktop.
Smartphone-ul este dispozitivul cheie pentru cumpărăturile online
În prezent, foarte rar mai este adevărat că oamenii caută produsele pe smartphone, dar cumpără de pe desktop. De fapt, o treime dintre tranzacțiile online la nivel global încep de pe un smartphone. În CEE, 1 din 5 oameni folosesc smartphone-ul atât pentru căutare, cât și pentru cumpărare, obiceiuri care îi determină pe retaileri să ofere o experiență sincronizată pe desktop și mobil. După căutarea inițială realizată cu ajutorul unui smartphone, 39% dintre utilizatori achiziționează produsul de pe telefon, în timp ce doar 18% finalizează operațiunea cu ajutorul unei tablete, iar 17% de pe desktop.
Criteo răspunde tendințelor și creșterii business-ului în regiune prin numirea unui nou Director General
Decizia de a-l promova pe Erkan Soy în poziția de Director General al Criteo în Europa Centrală și de Est a fost o urmare firească a rezultatelor sale profesionale. În 2011, el a sprijinit intrarea Criteo pe piața din Rusia și Polonia și a fost responsabil pentru operațiunile Criteo în Turcia, formând o echipă completă în Istanbul. Soy s-a remarcat prin modul excepțional în care s-a implicat în creșterea fiecărei piețe și va aplica, fără îndoială, aceeași strategie de dezvoltare și pentru România.
“Piețele din Europa Centrală și de Est cresc într-un ritm mult mai rapid decât media mondială și prioritatea noastră este să susținem și chiar să impulsionăm acest trend pozitiv. În unele țări din regiune, cota tranzacțiilor online este de 40%, depășind astfel SUA (31%). Acest lucru aduce noi provocări, dar și noi oportunități pentru cei ce vor să investească în publicitate, iar noi suntem aici pentru a le oferi tot sprijinul de care au nevoie”, a spus Erkan Soy, noul Director General pentru CEE.
Studiul integral poate fi descărcat de aici.
Despre Criteo
Criteo (NASDAQ: CRTO) furnizează servicii personalizate de performance marketing la scară largă, măsurând performanța vânzărilor post-click și asigurănd transparența randamentului investițiilor. Cu peste 2.500 angajați în peste 30 de birouri din America, EMEA și Asia-Pacific, Criteo deservește peste 15.000 agenți de publicitate la nivel global și are o legătură directă cu mii de editori. Pentru mai multe informații, puteți accesa www.criteo.com.