in vestul, centrul si sudul tarii”
Producatorul roman de mobila vorbeste despre tendinte de consum in Romania, vanzari, rezultate si obiective pentru anul in curs
Casa Rusu, compania de retail a grupului Casa Rusu – Rus Savitar, grup dedicat productiei si comercializarii de mobila din pal si MDF; mobila produsa in fabrica sa 90% automatizata si vanduta prin reteaua proprie de magazine, anunta o dublare a vanzarilor in primul semestru al lui 2010. Compania a avut cresteri de 200% in zona de sud, in special in Bucuresti, 100% in vest si in zona centrala a Romaniei.
Daca orasul Bucuresti reprezinta in prezent 30 % din vanzarile totale ale retailerului de mobila Casa Rusu, vestul si centrul tarii (Ardealul si Banatul) reprezinta alte 30 % , restul de 30 % fiind impartit intre celelalte zone ale tarii.
Dupa cum declara retailerul Casa Rusu, produsele cele mai bine vandute in lunile de vara ale lui 2010 au fost urmatoarele – 25 % bucatariile, 30 % dormitoarele, 20 % camerele pentru copii, restul de 25 % fiind impartit intre 15 % biblioteci si 10 % mic mobilier si seturi de canapele si fotolii.
Vorbind despre premisele acestor cresteri, Cristian Rusu comenteaza : ”Casa Rusu, ca divizie de retail a grupului, ofera cele mai bune preturi pentru produsele sale, intrucat este singurul distribuitor ce poate vinde un produs de calitate la un pret atat de accesibil. Datorita investitiilor mari in tehnologie si in materie prima de cea mai buna calitate, cu un adaos de 20-25 % noi suntem pe profit,” spune Directorul General Casa Rusu , ”dar in acelasi timp ne gandim la bugetele oamenilor. Pentru ca asa cum spun eu de multe ori, mobila pentru o camera nu poate costa cat o masina.“
Divizia de retail Casa Rusu a fost infiintata imediat dupa deschiderea celei de-a doua fabrici Rus Savitar. Din acel moment, vanzarile in magazinele Casa Rusu au crescut de la 3 milioane de lei pe an la 26 de milioane de lei pe an. Asadar, cea mai buna solutie pentru Rus Savitar este sa sa vina in intampinarea clientului cu propriile produse, prin divizia sa de retail.
Ca urmare a rezultatelor obtinute in magazinele Casa Rusu in prima perioada de functionare, compania si-a stabilit ca obiectiv pana la sfarsitul anului 2011 sa inchida lantul propriu de retail in Romania. Astfel, in prima etapa a acestui plan, pana la sfarsitul anului 2010, Casa Rusu va mai deschide, dupa magazinul din Bucuresti, magazine in Constanta, Targu Mures si Oradea.
De asemenea, in prezent, negocierile pentru deschiderea celui de-al doilea magazin din Bucuresti in 2010 sunt in curs de finalizare. “ In curand se va deschide al doilea magazin in Bucuresti. Nu mai facem fata doar cu unul, iar clientii nostri trebuie sa ne gaseasca aproape de cartierul in care locuiesc.” explica Cristian Rusu.
Nu in ultimul rand, compania va deschide primul showroom in afara tarii, in Budapesta, pana la sfarsitul anului curent.
“Mobila propusa de Casa Rusu este tinereasca si moderna, avand, in acelasi timp, si accesorii clasice. Paleta de culori folosita este foarte generoasa, cumparatorii putand face combinatiile perfecte pentru caminul lor. Astfel, oferim, in primul rand, posibilitati: pe langa sistemele modulare, ce pot fi integrate in orice tip de spatiu, gama de culori permite personalizarea oricarui tip de mobilier si individualizarea sa pentru personalitatea apartamentului”, explică Cristian Rusu. “Garniturile de mobilă acoperă segmente variate, de la bucătării, camere de zi, camere de tineret și camere pentru copii și bebeluși, dar și biblioteci, dormitoare și mic mobilier”.
Divizia de retail, compania Casa Rusu, numără deja 9 magazine în orașe precum Timișoara, Sibiu, Cluj Napoca, Deva, Pitești, Brașov și acum București. Pentru anul 2010, compania a anunțat deschiderea a încă 5 magazine, începând cu cel din București.