· Creveții conduc detașat, cu 30,9%, în topul fructelor de mare vândute în 2015, potrivit unui studiu Alfredo Seafood;
· Românii preferă creveții, urmați de midii, calamari și caracatiță;
· Pe fondul creșterii puterii de cumpărare, s-a mărit interesul pentru piața fructelor de mare, o piață a alimentelor sănătoase.
Creveții sunt campionii fructelor de mare în preferințele românilor, arată un studiu Romfood Trading, unul dintre principalii jucători de pe piața importatorilor și distribuitorilor de produse de pește și fructe de mare din România și dezvoltator al brandului Alfredo Seafood. Compania estimează o creștere de 5% a acestei piețe pentru anul în curs.
“Am constatat cu satisfacție că românii au devenit interesați de fructele de mare care, deși intră în continuare în categoria produselor elitiste, se regăsesc din ce în ce mai mult în obiceiurile de consum. Preferința clară pentru creveți poate fi explicată prin faptul că, pe de o parte, românii călătoresc mult și în special în țări mediteraneene unde fructele de mare sunt obligatorii în toate meniurile, dar și pentru ca Chef-ii români îi promovează atât în restaurante, cât și pe posturile de televiziune în emisiuni culinare și în social media. Am observat și o diversificare a cererii pentru creveții de diferite dimensiuni, de la cei foarte mici, la Tiger și King, precum și o deschidere către alte sortimente, cum ar fi caracatița pre-gătită. Tendința este de orientare către produse sănătoase, aspect pe care noi, la Alfredo Seafood, am mizat întotdeauna. Fructele de mare fac parte dintre alimentele cele mai bogate în nutrienți și de aceea majoritatea medicilor încurajează includerea lor într-o alimentație echilibrată.”, explică Mihai Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading.
Creveții conduc atât în topul volumelor de vânzări, cât și în cel valoric. Creveții au ocupat prima poziție în topul volumelor de fructe de mare vândute în 2015, cu 30,9%, urmați de scoici (16,4%), calamari (13,8%) și caracatiță (8,8%). Clasamentul se păstrează și din punct de vedere valoric: creveții însumează 51,4% din totalul pieței, la mare distanță situându-se scoicile (14,2%), calamarii (9,7%) și caracatița (6,9%). Piața de fructe de mare din România se situa, în 2015, la circa 35 milioane de euro. Alfredo Seafood reprezintă 23% din piața de fructe de mare de marcă. Totuși, vânzările vrac și private-label sunt dominante ca volum, pe piața autohtonă s-au vândut 500 de tone de fructe de mare în cursul anului trecut.
Conform datelor medicale existente până în acest moment, creveții au nenumărate beneficii pentru organism:
· sunt, alături de peștele alb, una dintre cele mai importante surse de proteină animală;
· stimulează sistemele imunitar, osos și muscular prin conținutul de fier;
· au efect antiinflamator, fluidizează sângele și reduc riscul de atac de cord;
· sunt bogați în seleniu, element care ajută la inhibarea celulelor cancerigene;
· conțin acizi grași Omega 3 care ajută la buna funcționare a creierului și a sistemului cardiovascular.
Principala sursă de fructe de mare din România sunt creveții tropicali aduși din Vietnam, India si China, iar ca segmente de piață regăsim creveții sălbatici și creveții de acvacultură. Creveții de acvacultură sunt crescuți la standarde calitative foarte înalte, deoarece piețele țintă sunt SUA și Uniunea Europeană, piețe deosebit de atente la calitatea produselor indigenizate. În acest moment, pe piața românească, fructele de mare pot fi cumpărate atât sub formă congelată, cât și refrigerată, ceea ce înseamnă că produsul nu mai trebuie decongelat înainte de a fi gătit.
“În cazul fructelor de mare primează calitatea, nu cantitatea, motiv pentru care recomandăm cumpărarea produselor de brand, în detrimentul celor la vrac. Marile companii din domeniu acordă o mare importanță țărilor de unde sunt importate produsele, precum și condițiilor în care sunt crescute fructele de mare de acvacultură”, adaugă Mihai Cristian Dărmănescu.