Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Creștere semnificativă pe piața de team building: încasări aproape duble față de anul trecut

• Programele de CSR și tehnologie, în topul preferințelor;
• Costul unui program s-a ridicat, în medie, la 300 de euro per angajat;
• Cei mai mulți clienți au provenit din domeniile: banking, IT, FMCG, automotive, servicii, pharma sau producție;
• Companiile din București preferă Valea Prahovei, Valea Oltului și litoralul.

Primele șase luni ale anului 2016 au adus venituri mai mari, comparativ cu perioada similară a anului trecut, pentru companiile românești care organizează team building-uri. În primul semestru, costul unui program de team building s-a ridicat, în medie, la aproximativ 300 de euro per angajat (inclusiv masă, cazare și transport), potrivit HPDI, firmă ce furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching și team building.

Una dintre noutățile anului 2016 a fost tendința în creștere a companiilor din România de a apela la programe de team building cu elemente de CSR. “Am avut o cerere tot mai mare pentru programe care au și o componentă socială. Companiile doresc să-și implice tot mai mult angajații în activități al căror scop final este ajutorarea copiilor sau a oamenilor cu situații materiale precare. Un exemplu ar fi echipa BCR, care a muncit cu noi două zile pentru a organiza un concert caritabil. Banii care s-au strâns au fost donați pentru modernizarea maternităților din România”, declară Petru Păcuraru, managing partner HPDI.


Programele de team building care se bazează pe tehnologie au fost, de asemenea, foarte solicitate în primele șase luni ale anului, iar destinațiile preferate au fost litoralul și Valea Prahovei. “Noi am lucrat anul acesta cu multe companii din Cluj Napoca și Timișoara, deci am ales destinații în preajma acestor orașe. Însă companiile din București preferă în continuare Valea Prahovei și litoralul, iar, mai nou, Valea Oltului”, adaugă Păcuraru.

Team building în timpul săptămânii

Specialiștii au remarcat o creștere semnificativă a pieței de team building din România, în comparație cu prima jumătate a anului trecut, în unele cazuri fiind vorba despre încasări aproape duble. Mai exact, numărul companiilor care au apelat la programe de team building pentru angajații lor a crescut considerabil, cele mai multe provenind din domenii precum banking, IT, FMCG, pharma, automotive, servicii sau producție.

“Prima jumătate a anului a fost extrem de încărcată pentru noi. În total am organizat peste 45 de team building-uri, cu 3.600 de participanți. Valoarea team building-urilor organizate de HPDI în primul semestru al anului 2016 a fost de peste 280.000 de euro, în creștere cu 86% față de aceeași perioadă a anului trecut”, susține Petru Păcuraru, managing partner HPDI.

În medie, companiile au investit, în 2016, aproximativ 80 de euro/angajat (exceptând cheltuielile de cazare, masă și transport) pentru programe de team building, o sumă de asemenea în creștere față de prima jumătate a anului trecut.

Lunile cele mai aglomerate au fost aprilie, mai și iunie, când s-au înregistrat majoritatea cererilor de programe de team building. “Din fericire, anul acesta am avut clienți care au dorit să meargă în team building și în timpul săptămânii, nu doar în weekend. Așa am reușit să facem față numărului mare de solicitări, deși nu e o regulă. De exemplu, primul team building pe 2016 l-am avut pe 8 ianuarie”, mai spune Păcuraru. Managing partner-ul HPDI se așteaptă la încasări la fel de bune și în al doilea semestru, estimând venituri de 200.000 – 220.000 de euro și un număr de participanți între 2.500 și 3.000.

Programele de CSR și tehnologie – în topul preferințelor

Pe lângă programele de CSR, care au avut mare căutare în 2016, E-hunters, City Quest, Dreams on Wheels, Game of Thrones, The Race, Dance Floor au fost team building-urile cu cea mai mare priză la companii.

E-hunters, de pildă, e o îmbinare perfectă între interacțiunea umană și interacțiunea cu tehnologia. Acest program este, practic, o vânătoare de resurse prin orașe sau în zonele de litoral sau munte, folosind o tabletă. Odată logaţi, participantii vor primi între 70 şi 100 de misiuni, fiecare cu un grad diferit de complexitate.

Există și companii care preferă programe mai dure, pentru a-și testa limitele. Un astfel de program este cel de Countdown în care participanții străbat orașul în care se desfășoară team building-ul pentru a descoperi indiciile cu ajutorul cărora vor putea dezamorsa o bombă.

În acest moment, HPDI are în portofoliu 31 de programe de team building, dintre care 15 au fost concepute chiar în prima jumătate a acestui an.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.