Rezultatele GfK TEMAX pentru România, T3 2016
Piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut în T3 cu 9,5% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Trei dintre cele șapte sectoare – electronice, electrocasnice mari și electrocasnice mici – au înregistrat rate de creștere de două cifre. Cea mai mare scădere a fost înregistrată de sectorul IT (-15%).
România: Piața de bunuri de folosință îndelungată – valoare vânzări pe categorie
Electronice
În T3, piața de electronice a înregistrat o valoare de 92 de milioane de euro – o creștere de aproape 24%, comparativ cu T3 2015.
Televizoarele cu ecran plat au crescut cu peste 24% și au o reprezentat 85% din vânzările acestui sector. Vânzările de boxe și boxe portabile au crescut și ele.
Foto
Piața foto din România a generat vânzări de 5 milioane de euro în al treilea trimestru al lui 2016. Aceasta a reprezentat o scădere de peste 10% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Electrocasnice mari
Vânzările de electrocasnice mari au crescut aproape 23% în T3 2016 comparativ cu T3 2015. Deși ritmul de creștere a încetinit, sectorul încă înregistrează un avânt puternic.
Electrocasnicele incorporabile continuă să crească cu un ritm accelerat, depășind rata de creștere a sectorului.
Uscătoarele de rufe au înregistrat cea mai mare creștere din piața electrocasnicelor mari – +84% comparativ cu T3 2015.
Electrocasnice mici
Piața electrocasnicelor mici a înregistrat o creștere de aproape 25% în T3 2016, comparativ cu T3 2015.
Segmentul cel mai important din această piață – aspiratoarele – s-a redresat și a înregistrat o creștere de 36%. Valoarea pieței este acum comparabilă cu nivelul de dinainte de criza economică.
Produsele de îngrijire a părului, friteuzele și aparatele pentru prepararea băuturilor calde au înregistrat de asemenea creșteri ale vânzărilor de peste 30% în T3.
IT
Piața de IT din România a înregistrat vânzări de 92 de milioane de euro în T3, scăzând cu aproape 15% față de T3 2015.
Trei dintre cele mai importante segmente ale sectorului – desktop-urile, calculatoarele portabile și tabletele – au continuat să scadă comparativ cu al treilea trimestru al anului 2015.
Telecom
În timp ce vânzările din piața de telecom au crescut (+8%), ritmul de creștere de pe segmentul de smartphones a încetinit, ajungând la o creștere de 9% față de T3 2015.
Segmentul de phablet-uri a înregistrat o rată de scădere de două cifre. Acest tip de produs nu este foarte atractiv pentru consumatorul din România.
Căștile cu microfon au crescut cu 30% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și au contribuit astfel la creșterea sectorului.
Imprimante, multifuncționale și consumabile
În T3 2016, sectorul de imprimante, multifuncționale și consumabile a scăzut cu 7%, comparativ cu T3 2015.
Vânzările de imprimante multifuncționale au înregistrat scăderi de două cifre, fiind și principalul motiv de scădere al sectorului. În ciuda acestui rezultat, segmentul de imprimante multifuncționale cu sistem de alimentare continuă cu cerneală a înregistrat o dublare a vânzărilor, comparativ cu T3 2015.
Cartușele cu cerneală au înregistrat creșteri pozitive, ajutate în special de cartușele color.
GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite. Toate rapoartele şi comunicatele de presă sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com.
Dacă sunt citate informații din prezentul comunicat de presă sau de pe www.gfktemax.com, GfK TEMAX® trebuie indicat explicit ca sursă.