– Rata rentabilitatii vanzarilor (RoS) planificata la 8 procente poate fi atinsa
· Andreas Renschler, membru al Consiliului de Administraţie: “Marja de profit de opt la sută din vânzări este un obiectiv accesibil pentru Daimler Trucks, pe parcursul întregului ciclu de afaceri.”
· Cel mai mare producător de camioane din lume îşi menţine poziţia printr-o abordare strategică pe termen lung
· O creştere semnificativă în pieţele triadă, globalizare consecventă în pieţele în dezvoltare
Trendul pozitiv din sectorul vehiculelor comerciale, care s-a confruntat anul trecut cu un declin al mediei de vânzări în jur de 50 de procente, a fost confirmat în cifrele Daimler Trucks pentru al treilea trimestru al 2010. În comparaţie cu rezultatele aceluiaşi trimestru al anului trecut, vânzările “Daimler Trucks” au crescut cu 44%, la 94.800 de unităţi.
Până la sfârşitul lunii septembrie a lui 2010, vânzările totale ale Daimler Trucks crescuseră cu treizeci şi patru de procente, până la 249.000 de unităţi, în comparaţie cu vânzările totale de 185.600 de unităţi din aceeaşi perioadă a anului precedent.
Daimler Trucks preconizează de asemenea o creştere a pieţelor de camioane la nivel global până la sfârşitul anului. Aceasta implică o creştere de cinci procente a pieţei europene, de zece până la cincisprezece procente în regiunea NAFTA, de 50% in Brazilia şi între douăzeci şi treizeci de procente în Japonia.
Andreas Renschler a explicat astăzi în Wörth perspectivele Daimler Trucks şi Daimler Buses în faţa unei audienţe compuse din analişti şi investitori:” Previziunile indică faptul că pieţele globale pentru camioane de mare şi mediu tonaj vor creşte cu opt procente, până la 2.6 milioane de unităţi în perioada dintre 2010 şi 2013. În ceea ce priveşte Daimler Trucks, se pare că vom reuşi în a creşte vânzările cu mai mult de patruzeci de procente, până la peste 500.000 de unităţi în timpul aceleiaşi perioade. Dat fiind acest orizont, rata rentabilităţii din vânzări de 8% este realizabil pentru Daimler Trucks pe tot parcursul ciclului de afaceri.”
Renschler a atribuit această dezvoltare pozitivă a afacerilor strategiei pe termen lung a programului Global Excellence. Evoluţiile de afaceri din sectorul vehicule comerciale sunt caraterizate de cicluri pronunţate. Mulţumită strategiei pe termen lung şi celor patru iniţiative, Daimler Trucks a reuşit să îşi menţină poziţia de cel mai mare producător de camioane, chiar şi în timpul crizei economice.
Scopul primei iniţiative, Managementul Ciclurilor de Piaţă, este de a orienta Daimler Trucks conform naturii ciclice a afacerilor din acest sector şi astfel, de a asigura o profitabilitate pe termen lung. Folosind instrumente precum capacităţile flexibile de producţie s-a putut ajusta producţia vehiculelor comerciale şi motoarelor la evoluţiile ciclice atât în timpul declinului cât şi al actualei reveniri.
Reschler a adăugat: „Previziunile pieţei ne fundamentează optimismul şi încrederea. Economia îşi revine şi, odată cu aceasta, şi cererea pentru vehicule comerciale. Este adevărat că acestea variază de la piaţă la piaţă, dar indicatorii generali sunt pozitivi la nivel global. Cu toate acestea, nu am depăşit criza complet încă. Estimez că în 2013 ne vom întoarce la nivelul cererii pe care am întâlnit-o în pieţele triadă în 2007 sau 2008.”
Cea de-a doua iniţiativă, Excelenţa Operaţională, se concentrează asupra optimizării sistematice a tuturor proceselor, în special a bazei de costuri. Daimler Trucks America de Nord (DTNA) şi Fuso din Japonia implementează programe de realiniere care vor conduce la economii de aproximativ 720 de milioane de Euro la DTNA şi de circa 760 de milioane de Euro la Fuso, începând din 2011. Ambele programe evoluează neaşteptat de rapid. În calitatea sa de cel mai mare producător de vehicule comerciale, Daimler îşi intensifică de asemenea eforturile de a genera pe mai departe efecte ale sinergiei şi economii de scară prin încorporarea de noi produse într-o strategie inteligentă în aceste regiuni. „O rată comună de 70% pare a fi realistă din perspectiva zilei de azi,” declară Renschler. „Aceasta include nu doar componente precum motorizările, transmisiile şi arborii, dar şi arhitectura electrică şi electronică a vehiculelor noastre.”
Cea de-a treia iniţiativă implică pătrunderea pe pieţele existente şi cu potenţial. Pentru pieţele dezvoltate, prioritatea este de a oferi clienţilor cel mai bun cost de exploatare (TCO). Pe lângă linia de vehicule, acest obiectiv se va atinge din ce în ce mai mult printr-o gamă cuprinzătoare de servicii, inclusiv leasing full-service şi managementul inteligent al flotei şi costurilor pentru clienţi (FleetBoard).
În ceea ce priveşte pieţele noi, accentul cade pe ţările BRIC şi Next 11. Se estimează că înmatriculările vehiculelor noi de mare şi mediu tonaj vor creşte în Rusia, India şi China cu mai mult de 10% pe an între 2009 şi 2020.
Daimler Trucks este bine poziţionată în ţările BRIC. Un joint venture în proporţii egale cu Foton Motor a primit aprobarea guvernului chinez, iar Daimler India Commercial Vehicles construieşte o uzină de producţie a camioanelor în Chennai, India. Prototipurile camioanelor pentru piaţă Indiană sunt deja testate pe terenurile de experienţă DCIV şi vor fi lansate în India în 2012. În Rusia, două joint venture-uri sunt administrate împreună cu producătorul de camioane şi liderul local de piaţă Kamaz, pentru producţia şi vânzarea camionului de mic tonaj Fuso Canter şi a Mercedes-Benz Actros. Ambele vehicule sunt asamblate în uzina Kamaz din Chelny. La Mercedes-Benz do Brasil, 400 de milioane de Euro au fost investite pentru creşterea cu 15% a capacităţii uzinei SA£o Bernardo da Campo. Mai mult, compania pregăteşte uzina din Juiz de Flora pentru a produce vehicule comerciale, astfel încât ea să poate începe asamblarea lui Mercedes-Benz Actros în 2011.
Potrivit lui Renschler, implicarea Daimler Trucks în pieţele emergente este parte din strategia sa de globalizare pe termen lung. ”In câţiva ani, când vom fi făcut cunoscute două mărci locale în China şi India şi vom fi creat o capacitate adiţională de producţie, Daimler Trucks va fi capabilă să pătrundă pe segmentele de volum din aceste pieţe şi va creşte substianţial vânzările acolo”, a spus Renschler.
Asigurarea că viitoarele generaţii de produse oferă inovaţii şi chiar mai multă valoare pentru client este obiectivul strategic al celei de-a patra iniţiative a programului Global Excellence. Acest obiectiv este demonstrat de noi produse precum camionul de distribuţie pentru Europa Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid şi a camionului de mic tonaj Fuso Canter, care deja îndeplineşte standardele japoneze pentru camioane de emisii şi eficienţa consumului de combustibil valabile din 2015. Un aspect important pentru Daimler Trucks sunt sistemele alternative de propulsive, prin care divizia îşi dovedeşte întâietatea în dezvoltarea sistemelor de propulsie hibride, pe gaz natural şi pe bază de baterii de combustie.