- UNIQA Asigurări a raportat, la finalul primelor 9 luni din 2021, o creștere de 9% pe segmentul de asigurări non-auto, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, înregistrând prime brute subscrise în valoare de 28,4 milioane euro pe acest segment, conform IFRS.
- UNIQA Asigurări de viață a încheiat trimestrul al treilea al anului 2021 cu un avans de 44% al vânzărilor pentru polițele de asigurări de viață, față de același interval din 2020, volumul primelor brute subscrise pe acest segment ajungând la nivelul de 18,1 milioane euro, conform IFRS.
- Profitul net cumulat al celor două companii UNIQA în primele 9 luni din 2021 se situează la nivelul de 3,8 milioane euro, conform IFRS.
- Consultantul Digital ANA a dezvoltat o nouă funcționalitate, oferind acum clienților și informații despre statusul dosarelor de daună pentru toate produsele de asigurări generale din portofoliul UNIQA.
Companiile UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au continuat șă își îmbunătățească rezultatele pe liniile strategice de activitate și în trimestrul al treilea al anului 2021, acestea fiind susținute, în principal, de vânzările asigurărilor non-auto și asigurărilor de viață.
Pe segmentul de asigurări non-auto, rezultatele la finalul primelor 9 luni ale acestui an indică o creștere de 9 puncte procentuale față de același interval de referință din 2020, principalii contributori fiind asigurările de locuință și bunuri, pe segmentul retail și cele de incendiu, pe segmentul corporate.
În ceea ce privește asigurările auto, UNIQA urmărește în mod constant obiectivul de reducere a impactului RCA asupra portofoliului, în acord cu strategia de dezvoltare durabilă asumată. Cu toate acestea, compania a încheiat primele 9 luni din 2021 cu un nivel al vânzărilor RCA situat peste cel din aceeași perioadă a anului anterior, rezultatul fiind influențat de provocările și volatilitatea generate de actualul context al pieței pe acest segment.
Totodată, în zona asigurărilor CASCO, UNIQA a continuat să aplice măsuri care susțin dezvoltarea acestei linii de activitate, având obiective clar orientate către creșterea calității portofoliului. La finalul celui de-al treilea trimestru din 2021, vânzările pe acest segment s-au situat la un nivel apropiat de cel înregistrat în același interval din 2020.
“Avem o direcție strategică constantă, concentrându-ne pe dezvoltarea segmentelor de asigurari non-auto. Acest aspect este reflectat de rezultatele înregistrate de UNIQA la finalul primelor 9 luni ale acestui an, dar și de actuala structură a portofoliului companiei, în cadrul căreia segmentele de asigurări non-auto câștigă tot mai mult teren, ajungând, în prezent, la o pondere de aproximativ 50%. UNIQA continuă să își dezvolte activitatea în mod durabil, bazându-se pe soliditate financiară, standarde ferme pentru un business responsabil și obiective clare în ceea ce privește calitatea experienței oferită clienților și partenerilor”, a declarat Paul Cazacu, CEO UNIQA Asigurări.
Asigurările de viață au continuat creșterea de două cifre procentuale în trimestrul trei din 2021, susținută, în principal, de segmentul Bancassurance, înregistrând un avans de 44% în ceea ce privește volumul de vânzări, comparativ cu primele 9 luni din 2020. Produsele de asigurare cu primă unică au avut cea mai importantă contribuție la rezultatele UNIQA în zona asigurărilor de viață, cu un volum al vânzărilor aproape dublu față de cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, produsele de asigurare de viață tradiționale au susținut, mai departe, rezultatele companiei, situându-se, la finalul primelor 9 luni din 2021, cu 14.6% peste nivelul din aceeași perioadă a anului anterior.
“Ne bucurăm de o revenire susținută a activității UNIQA în zona asigurărilor de viață. Am încheiat trimestrul al treilea din 2021 cu rezultate financiare care reflectă, în continuare, o creștere semnificativă, de două puncte procentuale, pe acest segment. Astfel, valorificăm tot mai hotărât potențialul de dezvoltare al acestei linii de business. Alături de partenerii noștri, dorim să le oferim clienților o experiență bazată pe relevanță, simplitate, accesibilitate, precum și un nivel ridicat de calitate în ceea ce privește atât produsele, dar și serviciile UNIQA”, a precizat Mihaela Stroia, CEO, UNIQA Asigurări de viață.
Rezultatele primelor 9 luni din 2021 indică un volum total al primelor brute subscrise de cele două companii UNIQA situat la nivelul de 78,2 milioane euro, conform IFRS, în creștere cu 11,3% față de rezultatul înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.
În ceea ce privește costurile administrative, UNIQA Asigurări si UNIQA Asigurări de viață au încheiat al treilea trimestru din 2021 cu un punct procentual sub nivelul înregistrat în aceeași perioadă a anului anterior. În acest fel, UNIQA continuă să susțină obiectivul de optimizare a resurselor și proceselor, generând valoare adăugată pentru clienții săi, prin produsele și serviciile oferite.
Top 3 al celor mai importante daune plătite de UNIQA în primele 9 luni din 2021 a totalizat despăgubiri în valoare de 4,8 milioane euro, acoperind riscurile de incendiu, avarii accidentale / pierdere de profit pentru activități din industriile de retail, bricolaj, energetică etc.
Profitul net total al celor două companii UNIQA la finalul primelor 9 luni din 2021 a fost de 3,8 milioane euro, conform IFRS.
Consultantul Digital ANA, disponibil acum si pentru statusul dosarelor de daună
UNIQA a continuat să dezvolte funcționalitățile Consultantului Digital ANA, astfel încât clienții pot afla oricând și în timp real informații despre statusul dosarelor de daună, pentru toate produsele de asigurări generale din portofoliul companiei.
Cu ajutorul acestei noi funcționalități a Consultantului Digital ANA, clienții UNIQA vor accesa rapid detaliile în legătură cu stadiul dosarului de daună, vor ști ce documente și informații mai sunt necesare pentru soluționarea dosarului de daună și cum le pot transmite prin intermediul ANA. În continuare, clienții vor putea solicita asistență și contacta un specialist de daune, în cazul în care acest lucru este necesar.
Detaliile privind statusurile și datele cuprinse în descrierea acestora variază în funcție de tipul de produs pentru care a fost deschis dosarul, precum și în funcție de complexitatea acestuia.
În momentul lansării sale, în anul 2019, cu rolul de Asistent Digital, ANA oferea un proces complet pentru notificarea și soluționarea daunelor CASCO și a celor de locuință în mod digital.
În 2020, ANA a devenit Consultant Digital în daune pentru toate produsele de asigurări generale din portofoliul UNIQA, activitatea sa extinzându-se si pe parte de vânzări, facilitând vânzarea polițelor de călătorie.
În 2021, ANA a continuat să își dezvolte funcționalitățile pe parte de daune, oferind asistență și în cazul daunelor asociate polițelor de asigurări de viață.
Astfel, în prezent, Consultantul Digital ANA are capacitatea de a parcurge un proces complet de daune, clienții UNIQA putând notifica în orice moment, de oriunde și utilizând orice dispozitiv (tableta, laptop / desktop, smartphone IOS, Android etc.) daunele pentru ambele companii UNIQA: https://daunerapide.uniqa.ro/ pentru asigurări generale și https://daune-viata.uniqa.ro/ pentru asigurări de viață.
Consultantul Digital ANA continuă să se dezvolte, adăugând valoare experienței clienților în relația cu UNIQA prin rapiditate și accesibilitate, oferind o varietate de servicii disponibile online, la un click distanță.
UNIQA este, în continuare, unul dintre asigurătorii cu cele mai puține reclamații din partea clienților
În primele 9 luni din 2021, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat un număr total de 157 de reclamații, dintre care 124 unice și 33 conexe, în scădere cu 12% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Astfel, UNIQA continuă să se numere printre asigurătorii din România cu cele mai puține reclamații primite din partea clienților, aspect reflectat de cele mai recente date publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară în acest sens.
UNIQA are o istorie de peste 10 ani în piața asigurărilor din România, beneficiind de peste 200 de ani de experiență, ca parte dintr-un grup financiar internațional, cu o prezență tot mai puternică la nivel european. Potrivit noului model de afaceri al companiei, ce poziționează în centrul său nevoile clienților, UNIQA oferă produse și servicii relevante, accesibile și inovatoare, la nivelul celor mai înalte standarde de calitate.