Ruukki Monterrey a fost cel mai vândut produs al companiei pe parcursul anului trecut
Ruukki România, parte a grupului finlandez Rautaruukki, a înregistrat în 2010 un avans de 8% al vânzărilor de țiglă metalică, comparativ cu anul precedent. Lansările de noi produse, prezența puternică pe segmentul de renovări, investițiile în comunicare și rețeaua vastă de distribuitori au fost factorii de susținere a acestei creșteri.
Învelitorile metalice dețin o pondere de 16% din vânzările totale realizare de Ruukki în România. Principalele grupe de produse comercializate de Ruukki la nivel local sunt structurile metalice, țigla metalică, profilele de faţadă și panourile termoizolante.
„Anul trecut compania a reușit să răspundă prompt unei cerințe din piață. A fost un an în care proiectele noi au lipsit, în schimb a existat un interes deosebit pentru proiectele de renovare a clădirilor. Noi ne-am orientat către clienții care au realizat lucrări de renovare, drept urmare 80% din vânzările realizate de companie în 2010 vizează produse achiziționate pentru înlocuirea vechilor acoperișuri”, a declarat Zoltan Szoke, Business Manager divizia Roofing.
„Pentru acest an estimăm o ușoară scădere în ceea ce privește ponderea comenzilor pentru lucrările de renovare şi implicit o creştere a construcţiilor noi. Astfel, raportul în vânzări ar putea fi de 75% pentru lucrările de renovare și 25% pentru construcțiile noi. De asemenea, preconizăm că în 2011 vom asista la o ușoară revigorare a pieței de învelitori din România”, a mai adăugat Zoltan Szoke.
Valoarea totală a pieței de învelitori din România în 2010 a fost de 75 de milioane EUR. Acoperișurile metalice au deținut anul trecut o pondere de 50% din totalul acestei piețe. Comparativ cu anul precedent ponderea vânzărilor de învelitori metalice tip țiglă în ansamblul pieței de acoperișuri s-a diminuat cu aproximativ 5%.
Evoluția vânzărilor de învelitori Ruukki în 2010 este justificată și de lansarea de noi poduse. Printre acestea se numără și Ruukki Finnera, un acoperiș tip "Do It Yourself" dar cu o calitate superioară şi caracteristici tehnice deosebite, un concept unic pe piața de profil.
Creșterile companiei au fost suținute de asemenea de investițiile în comunicarea specifică segmentului de acoperișuri. Rețeaua vastă de peste 100 de distribuitori a fost foarte importantă pentru avansul înregistrat.
Produsul cel mai bine comercializat pe parcursul anului 2010 a fost Ruukki Monterrey. În portofoliul companiei Ruukki Monterrey este un produs accesibil, fiind disponibil în diverse variante,cu toate cele trei tipuri de straturi de protecție Poliester Purex si Pural Matt, dezvoltate de companie. Ruukki a lansat în 2010 şi o nouă culoare de acoperiş, în urma cererilor din piaţă, şi anume maro-ciocolatiu, o culoare care a înregistrat vânzări foarte bune.
Ruukki Monterrey se încadrează perfect unei game largi de stiluri arhitecturale. Acoperişul din tablă de oţel este uşor şi durabil și etanşează perfect. Poate fi folosit atât pentru acoperişul construcţiilor noi, cât şi pentru renovarea acoperişurilor vechi, acolo unde starea structurii de rezistenţă a acoperişului sau a întregii clădiri nu permite utilizarea produselor cu greutate proprie mare.