• Audiența medie la nivel european a turneului din 2016 a crescut cu 18% față de ediția din 2015
• Audienţa medie a înregistrat creşteri semnificative în Marea Britanie, Italia, România, Germania și Polonia
• Succesul audiențelor urmează anunțului de săptămâna trecută privind încheierea unui acord de excepție între World Snooker și Eurosport, pe o perioadă de 10 ani, valabil până în sezonul 2025-2026
Peste 42 de milioane de telespectatori unici din Europa au urmărit pe Eurosport transmisiunile Campionatului Mondial de Snooker 2016, ce a avut loc în Teatrul Crucible din Sheffield, între 16 aprilie și 2 mai. Ca urmare, canalul de sport deținut de Discovery a înregistrat o creștere a reach-ului cu 4,5% și o creștere a audienței medii cu 18%, față de ediția din 2015.
Campionatul Mondial, la care Mark Selby a câștigat al doilea său titlu după 17 zile de competiție acerbă, a avut un mare succes în piețele europene, înregistrând o creștere a audienței medii de la an la an de:
· 43% în Marea Britanie, record de audiență pentru edițiile ultimului deceniu
· 84% în Italia, cea mai mare audiență de după 2009
· 40% în România
· 23% în Germania, cea mai mare audiență de după 2008
· 10% în Polonia
· 8% în Suedia
· 7% în Danemarca.
Peter Hutton, CEO Eurosport, a declarat: „Săptămâna trecută am anunțat semnarea unui nou contract cu World Snooker, pentru următorii 10 ani, contract ce confirmă statutul Eurosport de „Gazdă a Snooker-ului” în întreaga Europă, până în anul 2026. Acest acord demonstrează determinarea noastră de a continua să ajutăm la creșterea popularității acestui sport în toate țările din Europa. Și până acum, Eurosport a susținut masiv acest sport prin acoperirea mediatică intensivă oferită marilor turnee, de-a lungul a mai mult de 10 ani, iar audiențele fantastice ale Campionatului Mondial de Snooker din acest an sunt încă o dovadă a influenței pozitive pe care îl are sprijinul nostru.”
Surse: Agențiile oficiale locale de măsurare a rating-ului/AvantEdge.