Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Crenguta Rosu: In PR exista mitul prieteniei cu jurnalistul

În cadrul „Serii YP” ce a avut loc miercuri seara, 22 iulie 2009, la IAA House, peste 60 de tineri profesionisti din marcomm au luat parte la o discuţie savuroasă şi extrem de  insightful  despre Etica în PR.

Dezbaterea a fost moderată cu iscusinţă jurnalistică de Petrişor Obae (jurnalist paginademedia.ro), care a reuşit să obţină de la ceilalţi doi invitati,  Crenguţa Roşu (Managing Partner DC Communication) şi Corneliu Cojocaru (Director de Comunicare Banca Comercială Română), informaţii cruciale despre coduri scrise şi nescrise care stau în spatele unei comunicări bine realizate, atât din partea comunicatorului, cât şi din partea jurnalistului.

Crenguţa Roşu a deschis panelul enumerând câteva reguli ale profesiei de relaţionist, dintre care cele mai importante fiind să nu minţi si să nu creezi false aşteptări publicului  căruia te adresezi. De partea cealaltă, la aşa nu,  Managing Partner-ul de la DC Communication crede că în PR circulă mitul prieteniei cu jurnalistul: „Există pitch-uri unde te cheamă cu lista de prieteni jurnalişti, lucru care este înjositor de ipocrit. Eu nu cred în aceste prietenii circumstanţiale, mai ales că este posibil ca acel jurnalist să plece oricând de la publicaţia respectivă, să se ducă poate în PR  şi asta nu înseamnă că nu mai comunici cu acea publicaţie.”
Tot la aşa nu, Cojocaru a precizat că omul de PR nu ar trebui să ceară niciodată jurnalistului materialul înainte de publicare, decât dacă vrea să se facă de râs. Cel mult, poate merge la o cafea cu jurnalistul, în cazul în care acesta a publicat nişte informaţii eronate, pentru a-i clarifica acele informaţii, construind astfel o  relaţie reciprocă de respect şi apreciere.

În ceea ce priveşte Banca Comercială Română, potrivit lui Corneliu Cojocaru, comunicarea BCR funcţionează pe baza unor coduri etice în doua sensuri: intern şi extern: “Noi avem două tipuri de clienţi: clienţii externi şi clienţii interni. Etica trebuie aplicată egal”.

Bucuresti, 24.07.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.