Cu toate ca in Marketingul Direct accentul se pune pe informatia de transmis si pe oferta in sine, un rol esential il joaca modul in care acestea sunt ‘ambalate’. Creativitatea face diferenta dintre un mesaj banal si unul care atrage atentia destinatarului. Fie ca este vorba despre continutul mailingului, de forma plicului sau de elementele grafice ale flyerului, creativitatea joaca un rol-cheie. Pentru a putea fi creativ trebuie sa iti cunosti foarte bine destinatatrii: care le sunt pasiunile, ce stil de viata au, spre ce aspira, care sunt valorile dupa care se ghideaza. De aceea, ideal e ca baza de datesa contina pe langa variabilele socio-demografice, si pe cele psihografice. Informatiile legate de stilul de viata al destinatarilor contribuie la cresterea gradului de personalizare a mesajului si ajuta la crearea unei relatii intre companie si publicul sau tinta. Cand iti cunosti audienta poti sa i te adresezi pe limba ei, atingand corzile sensibile. In scrisorile de vanzari creativitatea in construirea mesajului ar trebui intens exploatata: „Copy is king!”, a proclamat conferentiarul danez Leif Andersen-Farmer in cadrul primului sau speech sustinut in Romania (Conferinta Internationala „Marketing in Direct”, editia 1 – 2009). „Cele mai importante elemente in scrisoarea de Mailing Direct sunt headline-urile; subtitlurile dintre paragrafe ar trebui sa contina un mesaj semnificativ si nu doar o simpla afirmatie.”, ne sfatuieste Andersen-Farmer.
Modalitatea de raspuns poate, la randul ei, sa fie creativa… sa fie altfel decat te-ai astepta! Implicand direct destinatarul, mesajul asociat modalitatii de raspuns cuprinde o invitatie la actiune. Cu cat actiunea dorita din partea receptorului este mai simpla, mai clara si, in acelasi timp, surprinzatoare, cu atat creste si rata de raspuns. Mecanismele de raspuns pot fi exprimate printr-o multitudine de forme, aplicate in functie de campanie si buget: URL-uri personalizate, URL-uri generice, pagini de destinatie, precum si chestionare online, toate pot fi utilizate pentru a genera raspunsuri.
Odata Abraham Maslow a spus: "Daca singurul instrument pe care-l ai este un ciocan, ai tendinta de a vedea fiecare problema ca pe un cui." Asta se intampla si in cazul unora dintre campaniile de Marketing Direct. Cand instrumentul utilizat este mereu acelasi pachet standard de Mailing Direct, continand clasica scrisoare, ratele de raspuns incep sa scada. Iar situatia nu se imbunatateste prea mult daca marketerii “colecteaza” o serie de elemente pe care le adauga in mod artificial “pachetului” de mailing (diverse mostre de produs, carduri personalizate etc.), fortandu-le sa se potriveasca fiecarei campanii.
Specialistii in comunicare considera ca abordarea creativa este un indicator important de masurare a eficientei unei campanii de Marketing Direct, dar totodata creativitatea nu trebuie urmarita cu orice pret, ci trebuie integrata in fiecare etapa a campaniei, astfel incat sa corespunda obiectivelor propuse si sa genereze reactii pozitive.
In cadrul celei de-a doua editii a Conferintei Internationale „Marketing in Direct”, programata pentru data de 8 Septembrie 2010, experti internationali si locali in comunicare directa vor dezbate tema creativitatii in Marketing Direct, oferind studii de caz si exemple concrete de mesaje, scrisori, plicuri, ambalaje personalizate si… creative!
Pe forumul Conferintei //www.marketingindirect.ro/forumel va asteptam sa ne scrieti comentariile/sugestiile pentru urmatoarea editie. Celor mai activi si celor care vor posta subiecte interesante le vom acorda premii in carti de specialitate.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}