Industria creativa se reuneste in seara zilei de 17 iunie, la Galateca, in cadrul RUN PROJECT, evenimentul anual unde se proiecteaza toate lucrarile romanesti inscrise la Cannes Lions, cel mai relevant festival dedicat creativitatii la nivel global.
In 2015 Romania aplica cu un numar de 144 de entry-uri. In topul agentiilor cu prezenta consistenta in competitia de la Cannes se numara Geometry Global, Leo Burnett, Publicis si McCann, fiecare cu peste 20 de inscrieri.
Reprezentanti ai acestor agentii, dar si castigatorii gold-ului de la Cannes Lions Cyber – competitia de 24 de ore vor fi prezenti intr-un dialog cu participantii la evenimentul de la RUN Project.
In clasament se regasesc si nume noi de agentii sau de buticuri de creatie care aplica pentru prima data la Cannes, semn ca industria se misca interesant. Supersomething este unul dintre ele.
Tot in cadrul RUN Project vor fi anuntate echipele castigatoare ale competitiilor nationale de Cyber, Design, PR si Roger Hatchuel cu obiectiv final Cannes, armonizate ca in fiecare an de The Alternative School for Creative Thinking, cel mai premiat MBA Creativ din Estul Europei si singurul nume din industrie care a adus gold romanesc de la Cannes, in ultimii doi ani.
In 2015, industria a demonstrat ca isi poate distribui inteligent inscrierile, aplicand masiv la categorii din seria «Promo & Activation / Cyber sau PR», discipline pentru care biroul Cannes Lions Romania a facut lobby masiv.
Prezenta numarului de entry pe categorii in 2015 arata astfel : 5 Film, 4 press, 11 Outdoor, 15 cyber, 26 direct, 29 media, 18 promo&activation, 4 design, 20 pr, 8 mobile, 3 creative effectiveness, 1 branded content.
Daca numarul de entry-uri a scazut cu 7 fata de anul trecut, numarul prezentei romanesti la Cannes, in calitate de delegati se anunta mai mare ca oricand. Reprezentanti ai clientilor, agentiilor si oficialilor publici din Romania vor ridica considerabil stacheta in termeni de participare.
«Competitiile internationale sunt dificile, dar sanatoase. Tocmai pentru ca este atit de greu sa castigi, prezenta in arena mondiala te-ajuta sa faci reset, sa-ti verifici sistemul de referinta si sa descoperi daca busola care indica nordul tau creativ functioneaza ca la carte. E mare lucru ca pentru tineri si juniori, pentru clienti si pentru agentii deopotriva, Cannes-ul ramane etalonul ultim. Pana la Cannes, avem insa RUN-ul, care se anunta la randu-i un eveniment efervescent» , a declarat Teo Migdalovici, ambasadorul Cannes Lions si fondatorul MBA-ului creativ The Alternative School for Creative Thinking.
Participarea la RUN Projet costa 50 Eur, pentru clientii si agentiile care nu au lucrari inscrise la Cannes.
Sumele obtinute vor fi investite in educatia noii generatii de industriasi, pe platforma de la The Alternative School for Creative Thinking.