Conform datelor Creative&Bright, companiile în care media de vârstă este de 27-30 de ani investesc în programe de wellbeing personalizate în funcție de hobby-urile angajaților. Cele mai căutate programe sunt workshop-urile de fotografie, make-up, design interior, low cost travel, masaj sau nutriție.
În același timp, companiile în care media de vârstă a angajaților este mai ridicată preferă programe de wellbeing cu tematici precum parenting, dezvoltare personală, managementul stresului sau educație financiară.
„Companiile care se remarcă pe piața de wellbeing și care investesc constant în programe specializate pentru angajații lor vin din industriile IT, Telecom si Finance-Banking”, declară Dana Tudor Tănase, managing partner Creative&Bright.
„Din păcate, în România nu există încă o cultură a wellbeing-ului și nu multe companii înțeleg beneficiile acestor programe pentru retenția și fidelizarea angajaților, pentru creșterea nivelului de performanță și, per total, pentru imaginea brand-ului de angajator. Astfel, mare parte dintre angajatori se limitează la activități singulare, precum workshopuri de 1-8 Martie, fresh bar sau masaj la birou.
În schimb, companiile care au introdus conceptul de wellbeing în cultura lor organizațională ajung să investească între 5,000 și 30,000 de euro/an pentru implementarea programelor specializate”, adaugă Dana Tudor.
Conform Creative&Bright, din top 10 companii care investesc în wellbeing fac parte giganți precum Orange și Telekom, HP și Siemens pentru industria IT, precum și Raiffeisen Bank, pentru sectorul Finance-Banking.