Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Crayon România depășește 26 milioane euro venituri în 2022

Răzvan Ene, General Manager - Crayon România

• Cifra de afaceri locală +26 milioane euro
• Creștere de 73% față de anul precedent
• Serviciile IT au ajuns la o pondere de 40%

Crayon România, companie specializată în servicii IT profesionale și revânzare de licenţe software, a finalizat 2022 cu o cifră de afaceri de peste 26 milioane euro. Raportat la veniturile din 2021, compania a înregistrat o creștere de 73%, prin atragerea a peste 60 de clienţi noi, cu 50% mai mulţi faţă de anul precedent.

Răzvan Ene, General Manager - Crayon România
Răzvan Ene, General Manager – Crayon România

Anul 2022 a însemnat şi o creştere a vânzărilor indirecte, alături de intensificarea legăturilor comerciale cu furnizori precum Microsoft, Veeam, IBM, VMware și ForcePoint. Ca pondere în cifra de afaceri, componenta de licenţe software a reprezentat 60% din venituri, iar serviciile IT asociate 40%.

Creșterea înregistrată de Crayon a fost de cca 4.2 ori mai mare decât creșterea pieței IT, care în 2022 a ajuns la o valoare de peste 9 miliarde de euro, conform Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii (ANIS).

La nivelul modelului de business direct, rezultatele din 2022 se datorează creșterii organice a echipei, consolidării prezenţei în industria bancară, având pe lista de clienţi nu mai puţin de zece organizații financiar-bancare şi derulării unor proiecte transformaționale cu grad ridicat de complexitate. Numeroase astfel de proiecte au implicat dezvoltarea de aplicaţii business cu ajutorul platformelor low code / no code. Conform Gartner, până în 2025, 75% dintre aplicațiile nou apărute pe piaţă vor avea la bază tehnologia low code / no code, față de doar 25% în 2020, principalul avantaj fiind accelerarea inovației.

La nivelul modelului de business indirect, Crayon a înrolat 35 de parteneri, pentru care un catalizator au fost şi cele două evenimente anuale Club-iQ, pe care compania le organizează pentru încurajarea colaborării şi accelerarea proiectelor comune.

”2022 a fost anul în care ne-am consolidat prezența pe piața locală, aducând un element de noutate prin îmbinarea modelelor de business direct și indirect.

Recunoașterea obținută, confirmată și de premiile acordate printre care ”Partenerul anului pentru Microsoft în România”, alături de numărul mare de clienți și de proiectele finalizate cu succes, ne-au făcut să începem anul în forță.

Pentru 2023 ne propunem o dublare a profitabilităţii, ceea ce presupune o creştere cu cel puțin 50% a cifrei de afaceri. În acest sens, ne concentrăm pe divizia de servicii care va avea o extindere agresivă în acest an, pe intensificarea parteneriatelor locale în care investim constant, dar și pe lărgirea portofoliului tehnologic.” a declarat Răzvan Ene, General Manager – Crayon România.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.