o creştere spectaculoasă a vânzărilor sale pe piaţa din S.U.A.
Producătorul bănăţean de vinuri are deja o puternică reţea de distribuţie pe principala sa piaţă de desfacere
Cramele Recaş estimează că până la 31 august va vinde peste 1 milion de sticle pe piaţa americană, aceasta reprezentând o creştere a vânzărilor de peste 33% comparativ cu vânzările înregistrate de vinurile Recaş pe aceeaşi piaţă de-a lungul întregului an 2005.
Acest succes pe piaţa S.U.A. s-a fundamentat pe o strategie complexă, constând în două elemente principale. Primul dintre acestea se referă la încheierea unor parteneriate strategice cu reţele importante de distribuţie de pe piaţa vinului, al doilea element crucial al strategiei Cramelor Recaş pe piaţa americană constând în dezvoltarea unei reţele de distribuitori mai mici la nivel naţional, pentru promovarea vinurilor de o calitate superioară, destinate unui public bine definit. Această reţea numără deja 10 distribuitori, dublu faţă de 2005, existând premise serioase de creştere pentru 2007.
Unul dintre parteneriatele strategice cu lanţuri mari de distribuţie este cel realizat cu firma Total Wine&More, care operează o reţea de 42 de supermagazine, a fost lansată gama V de la Recaş pe întreaga coastă de est a Statelor Unite. Această marcă a înregistrat un deosebit succes la public, vânzându-se peste 100.000 de sticle.
O altă colaborare importantă este cea cu producătorul american „The Wine Group”, al treilea jucător pe piaţa americană a vinului, care vinde anual peste 480 de milioane de sticle de vin. Special pentru această firmă, Cramele Recaş va produce o nouă gamă de vin, numită Pinot Evil. Cu această gamă, Cramele Recaş se adaptează cerinţelor pieţei americane, unde se manifestă în această perioadă o cerere foarte mare pentru soiurile Pinot Noir şi Pinot Gris. Gama Pinot Evil cuprinde vinuri din aceste soiuri, urmând ca în octombrie să fie lansate un vin roşu şi un vin alb. Se estimează că vânzările pentru această gamă vor ajunge la 500.000 de sticle, numai în august urmând să fie expediate deja primele 200.000 de bucăţi.
„Am adoptat această strategie de colaborare cu firmele din Statele Unite care au putere să promoveze brandurile deoarece nici o cramă din România nu dispune de puterea financiară necesară pentru a promova un brand propriu pe piaţa americană. Această promovare presupune învestiţii de milioane de dolari şi o echipă de experţi în marketing în fiecare oraş important din S.U.A. Prin aceste parteneriate, vinurile Recaş ajung în toate colţurile Americii”, declară domnul Philip Cox, Director Comercial Cramele Recaş. „În timp, vom deveni mai cunoscuţi şi vom putea vinde mai mult din brandurile proprii pe piaţa americană”, adaugă doamnul Philip Cox.
Cramele Recaş a vândut de la începutul anului în S.U.A. 700.000 de sticle sub marca Vampire, acesta fiind cel mai bine vândut vin românesc pe piaţa americană, cu o creştere a vânzărilor de 20% faţă de 2005.
{mosloadposition user10}