ajungând la 35,3%, compania întărindu-şi poziţia de lider al pieţei locale de electrocasnice
Compania Arctic, liderul pieţei locale de electrocasnice, ce comercializează pe piaţa din România mărcile Arctic şi Beko, a finalizat anul 2009 cu o cotă de piaţă de 35,3% în creştere cu 4 procente procentuale comparativ cu anul anterior.
Cifra de afaceri a Arctic în 2009 a fost de 186 milioane de euro, iar volumul total al vânzărilor a depăşit 1.400.000 de unităţi, în scădere cu 8% faţă de anul precedent. Din numărul total de produse vândute, aproximativ 1.100.000 au reprezentat aparate frigorifice.
”Rezultatele de business obţinute au fost unele foarte bune în contextul actual. Nivelul vânzărilor la export a crescut cu 5%, ajungând la 835.000 de unităţi anul trecut, faţă de 793.000 de unităţi în 2008. În ceea ce priveşte piaţa domestică, deşi aceasta a fost marcată de o scădere dramatică a volumelor cu 38% (potrivit studiului GFK – Temax), vânzările Arctic în România s-au diminuat cu doar 22%.
În 2009 ne-am concentrat pe măsuri de eficientizare a producţiei şi de gestionare atentă a costurilor. Ca urmare a acestor măsuri, am fost una dintre puţinele companii din România care nu a efectuat disponibilizări în 2009 şi nici nu a operat reduceri ale nivelului beneficiilor pentru angajaţi. O mare performanţă în 2009 a fost realizată în piaţa locală, unde Arctic şi-a întărit poziţia de lider detaşat, cu o creştere a cotei de piaţă de la 31% la 35,3%.
În concluzie, putem afirma că am avut o strategie corectă, adaptată contextului dificil al pieţei în care activăm.” a declarat Monica Iavorschi, director general Arctic.
Rezultatele companiei pe piaţa locală au fost influenţate pozitiv în special de creşterea exporturilor, una din direcţiile strategice importante ale Arctic în 2009. Arctic s-a concentrat cu precădere asupra pieţelor mature vest-europene, care au început să manifeste semne de revenire încă de la finalul anului 2008. „În prezent, din producţia locală, volumul de unităţi exportate reprezintă peste 70% din vânzările totale şi vedem un potenţial de creştere pe acest segment şi în viitor. De aceea intensificarea exporturilor rămâne şi în 2010 una dintre direcţiile principale de dezvoltare a companiei.” a continuat Monica Iavorschi.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}