Cel mai recent studiu realizat la nivel national de Consiliul National al Audiovizualului confirma ultimele sondaje realizate de ECDL ROMANIA in randul scolilor primare si liceelor din Bucuresti, stabilind nivelul de dependenta al copiilor de calculator si activitatile pe care acestia le desfasoara in fata computerului.
Conform studiului CNA desfasurat in colaborare cu Metro Media Transilvania in perioada septembrie-octombrie 2007, in timpul liber, 45% dintre copii se joaca pe video sau pe calculator.
Desi copiii sustin ca folosesc computerul si in special Internetul pentru a se documenta si pentru a le fi mai usor procesul de invatare, studiul CNA a demonstrat ca 50% dintre ei se joaca, iar 47% stau pe chat-uri. In acelasi sens, una din concluziile foarte importante ale studiului „Copiii si calculatorul” realizat de ECDL ROMANIA in 2005 a fost aceea ca elevii din invatamantul primar bucurestean (clasele aII-a, aIV-a si a VII-a )vad computerul ca pe un lucru recreativ, bun pentru jocuri, filme si muzica.
In 2006, ECDL ROMANIA atragea atentia asupra riscurilor la care sunt supusi elevii de liceu ai „generatiei online”. Studiul realizat la nivelul a 10 licee Bucurestene (clasele IX-XII) a relevat faptul ca elevii de liceu inteleg prin buna utilizare a calculatorului mai degraba utilizarea jocurilor pe calculator, Internet si chat, filme si muzica. In plus, isi petrec foarte mult din timpul dedicat calculatorului scufundati in lumea virtuala a jocurilor pe calculator.
Pornind de la informatiile adunate de studiile amintite este clar ca este obligatorie restructurarea modului in care pregatirea in utilizarea computerului este efectuata in prezent. Procesul lent de pregatire a profesorilor la standarde internationale, intr-o masura semnificativa, si rigiditatea in a le oferi copiilor accesul la tehnologie, acolo unde dotarile tehnice exista, continua sa impiedice raspandirea unui nivel de baza de cunoastere a calculatorului, nu doar din punct de vedere al jocurilor. Sistemul de invatamant trebuie sa isi coordoneze dezvoltarea, recunoscand faptul ca orice dotari tehnice serioase necesita si investitii in resursele umane, profesorii fiind cei care indruma pasii elevilor.
Totusi, mentalitatea trebuie schimbata nu numai in educatie, ci si in societate (la nivelul familiei), prin atragerea in programe standardizate de pregatire a tuturor membrilor acesteia, la un nivel de complexitate adaptat pentru fiecare in parte.
Conceptul ECDL – European Computer Driving Licence este un raspuns la aceste probleme. Programele de certificare recunoscute international, dezvoltate si testate de asociatiile IT din lume, asigura un nivel de cunostinte standardizat, relevant pentru toata lumea – atat elevi, cat si profesori.
Suita de certificari include produse de la cele pentru incepatori (Equalskills, e-Citizen) la cele pentru utilizatori avansati, precum si certificari specializate (ECDL CAD – pentru design, ECDL WebStarter – programare web, ECDL ImageMaker – grafica sau EUCIP – administrare retea).
{mosloadposition user10}